Fjord overschrijven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Fjord overschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 22:50

Ik heb vanmiddag de papieren van Enar ontvangen met de vraag om hem op mijn naam te laten zetten, nu ben ik geen lid meer en als ik het goed gelezen heb moet je van € 75,00 betalen? 8)7 of heb ik ergens iets niet goed gelezen?

mvdbijl

Re: Fjord overschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:53

Het staat op de website vermeld, overschrijven is indd een stuk duurder als je geen lid bent.

Het is een overweging, lid worden en er niks mee doen ( met de akns dat je te laat opzegt. ) of 1 keer 75 euro betalen? Als je mee wilt doen aan keuringen etc kan je weer lid worden, geef je daar niks om kan je overwegen dan die 75 euro te betalen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 22:57

ik heb 5 jaar geleden toen ik mijn merrie kocht ook lid geworden ze moest ook gechipt enz en dan was het idd goedkoper ben toen 2 jaar lid geweest ( inderdaad steeds vergeten op te zeggen ) maar ik doe er verder niks mee, vind 75 euro wel belachelijk duur zeg!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:58

Het moet niet.. Is het een probleem als hij op naam van de vorige eigenaar blijft staan?
Er staan ook nog een aantal fjorden op mijn naam die allang niet meer van mij zijn..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 10:07

Nou ik weet niet, ze hadden het liever wel maar ik ga het inderdaad eens met ze overleggen :)

Roxjuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:30

Ik heb er ook al over nagedacht want ik heb stekel al 5jaar en ze staat nog steeds niet op mijn naam, maar heb wel haar papieren enzo. Maarja ze is 27 jaar, zou ik beter af zijn met wel overschrijven?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 11:22

ik zou het gewoon zo laten hoor :)
Enar is ook 27/ bijna 28 jaar vind het een beetje zonde van het geld

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:01

Ik heb hetzelfde, heb mijn fjordje alweer 5 jaar en nog steeds op naam van de 1ste eigenaar :o (heeft diverse eigenaars gehad), vraag me af of het problemen geeft met overlijden van het dier!.....van mij is bijna 18 jaar en in super goede conditie :D hi hi maar je weet maar nooit natuurlijk....

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:06

Officieel is het zelfs verplicht om je paard op naam te laten zetten in het paspoort kwam ik vandaag achter. Geleze via FW.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:39

Maar vind het dan belachelijk dat je dan eerst lid moet worden en dat houdt mij tegen!!! maar weet jij Anita hoe het zit als het dan komt te overlijden en de fjord staat dan niet op mijn naam?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 22:14

Anita45 schreef:
Officieel is het zelfs verplicht om je paard op naam te laten zetten in het paspoort kwam ik vandaag achter. Geleze via FW.

ik vind dat ze dat wel wat goedkoper mogen maken ;)
Bedoel wil er best voor betalen gezien ze er ook werk van hebben maar dat kon ook een mooi bedrag van 25 of 30 euro zijn ipv 75 euro.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:19

Op de site staat dat de contributie voor 2012 55 euro is, maar je betaalt ook eenmalig 12 euro inschrijfgeld. Voor leden kost het overschrijven van een paard dan 25 euro, voor niet leden 75 euro, en dan ben je automatisch lid. Is dus toch de goedkoopste optie vrees ik :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 22:39

nee hoor :) goedkoopste optie is het mooi zo te laten ;) erg jammer voor het stamboek dat ze zo het overzicht kwijt raken maar dan moeten ze het maar iets goedkoper maken :)

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 12:46

Er is geen verplichting om lid te worden als je een paard op je naam wilt laten overschrijven, het is dan alleen duurder. En dat snap ik eerlijk gezegd ook wel. Een stamboek kan alleen bestaan bij de gratie van leden. En om een ras goed in stand te houden heb je een stamboek nodig die zaken als rasstandaard, fokbeleid, keuringen e.d. in goede banen leidt en dat kost nu eenmaal geld. Overheidssubsidie is er niet bij.
Het is heel jammer dat zo veel mensen geen lid willen worden of hun lidmaatschap opzeggen. Dit gaat uiteindelijk ten koste van ons zo geliefde ras.
Overigens is die verplichting niet afkomstig van het stamboek maar staat geregeld in de I&R-regelgeving. Lees dit maar eens: http://www.horses.nl/horsesnl/artikelen ... antoonbaar Het is dus niet netjes het stamboek hier op aan te vallen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 12:57

Ik val er verder niemand op aan :) maar ik wil niet verplicht lid moeten worden als ik mijn paard op mijn naam wil hebben terwijl ik er verder niks mee doe.
Ik ben 4 jaar lang lid geweest en kreeg dan zo'n boekje opzich heel leuk maar ik had en deed er niets mee dan vind ik het toch zonde van mijn geld.

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:04

Ik vind het ook jammer dat ik mijn fjord niet op mijn naam kan zetten(ja kan wel maar een hoop gedoe) Ik heb ze vanuit Belgie gekocht
en om het netjes te doen moet ik dan ook DNA enzo laten testen en dat kost ook allemaal weer geld. Hetzelfde voor haar veulen ik wilde eerst papieren bij hem aanvragen maar daar komt zoveel bij kijken en voor een hengstje vind ik dat helaas niet de moeite ;(

Ik besteed dat geld liever aan de paarden zelf dan aan een papiertje...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 13:14

Als je er mee naar keuringen wilt etc vind ik het zeer zeker de moeite waar en dan is het leuk lid te zijn

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:54

SecretLIN schreef:
Ik val er verder niemand op aan :) maar ik wil niet verplicht lid moeten worden als ik mijn paard op mijn naam wil hebben terwijl ik er verder niks mee doe.
Ik ben 4 jaar lang lid geweest en kreeg dan zo'n boekje opzich heel leuk maar ik had en deed er niets mee dan vind ik het toch zonde van mijn geld.

Nogmaals je bent niet verplicht om lid te worden als je dat niet wilt. Hoe kom je daar toch steeds bij. Dat zegt niemand en dat staat ook nergens.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 18:27

nogmaals dan is het goedkoper ik ga echt geen 75 euro neertellen voor een banketstaaf papiertje wat veranderd moet ;)

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:49

Ach, laat ook maar. Heb geen zin deze strijd aan te gaan.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:50

Ik heb Trix pas vorig jaar op mijn naam laten overschrijven. Ze stond nog op naam van haar tweede eigenaar,
dus het werd wel eens tijd. Ik ben lid geworden, ten eerste omdat het goedkoper was, en ten tweede omdat
ik het ook als een steuntje in de rug zie voor het stamboek. Helaas ga ik me wel weer uitschrijven, aangezien
ik niet aan activiteiten van het stamboek deelneem, en ik aan het begin van het jaar veel rekeningen krijg
waaronder dus deze. Als je verder niets met je lidmaatschap doet is dat ook een overweging..

Overigens heeft Trix ook pas sinds vorig jaar een paspoort, die hadden ze nooit aangevraagd voor haar. Was
uiteindelijk een kostbaar gebeuren om alles voor elkaar te krijgen, maar is toch een prettig idee om alles goed
geregeld te hebben.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 22:57

Dat vond ik met Lindia ook, maar Enar is al bijna 28 jaar besteed het geld liever aan zijn verzoring :)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 23:00

Sja het is maar net waar je je prioriteiten legt. Trix was 30 toen ik het heb geregeld. Voor mij was het ook vooral
een emotionele kwestie :).

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 23:04

:) daar heb je gelijk aan, opzich vind ik het zelf fijner dat hij op mijn naam staat maar vind de kosten een beetje te hoor :)