Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
opisop_shop schreef:bont komt natuurlijk sowieso niet veel voor als je vergelijkt met vos/bruin/zwart.
Dan is het natuurlijk logisch dat er bijzonder weinig tot geen bonte paarden in de topsport lopen.
Maar dat is puur statistisch bekeken, kan me niet zorgen dat het foutjes zijn
Sizzle schreef:Ja en nee.
Bont/vlekken komen doorgaans enkel voor bij domesticatie omdat ze het in de echte natuur niet redden.
Met de sport heeft dat niet veel te doen. Bonten zijn er ten eerste gewoon minder vaak, zijn vaker minder zorgvuldig gefokt (kleurfokkerij) en worden doorgaans ook niet door topruiters gekocht vanwege de kleur.
Samber was een bonte GP hengst, op de bokt nieuwspagina staat een bonte volbloed.
Ragdollcat schreef:Wel is het zo dat bont over het algemeen niet mooi gevonden worden, ik zelf hou er niet van. Er is zelfs een bonte volbloed arabier en ik moet zeggen dat ik het geen gezicht vind maar dat neemt niet weg dat ik het dier niet leuk vind, ik vind het juist grappig en schattig.
.
s6801881 schreef:Ragdollcat schreef:Wel is het zo dat bont over het algemeen niet mooi gevonden worden, ik zelf hou er niet van. Er is zelfs een bonte volbloed arabier en ik moet zeggen dat ik het geen gezicht vind maar dat neemt niet weg dat ik het dier niet leuk vind, ik vind het juist grappig en schattig.
.
Dat is een maximum sabino, nooit een bonte, of het is geen volbloed. Tabiano/overo komt NOOIT voor in de zuivere AV lijnen
Paddenpad schreef:Zo zie je ook weinig paarden met hoge witte benen witte bles omdat "men" dit niet mooi vond en van mening waren dat die zwakkere benen en hoeven zouden hebben,echter bij de tuigpaarden zie je bijna niks anders en die moeten toch helemaal hard op de benen en hoeven zijn.