Ik wou jullie even voorstellen aan Dayaan onze nu 4jr voorl. keur PROK merrie die uitgerekend is op 9 mei van de knapperd Metall
en Peche onze keur merrie van Indoctro drachtig van Zambesi en uitgerekend op 2 mei
Vorig jr was het een spannende tijd. Dayaan was en is nog een erg ranke merrie, toen nog de hoop op ster maar dachten niet dat ze het zou worden. Qua beweging wel maar qua exterieur gewoon niet.
Stom toevallig dat ik zag dat ze hengstig was, en daarbij mijn moeder op belde van goh.. zouden we niet haar kunnen dekken door een leuke (maar niet al te dure) hengst.
Nou moeders vond het niet eens een verkeer idee. Maar jah welke hengst er zijn er zovele (ben gek van Zhyvago). Zo een tijdje gedacht en sms is mijn beste vriendin.. Is metall niet wat voor Dayaan, hij zou wel veel kunnen toevoegen aan haar exterieur. Nou ze was het er mee eens dat het zeker toegevoegde waarde kon hebben en promt daar ging de telefoon Stal Brouwer aan de lijn wat ik wou bieden voor een dekking van metall hahaha. Nog geen 20u later stonden ze op het erf en zo is Dayaan moeder aan het worden

Tussen door is dapper dodo ook nog eens ster en voorlopig keur geworden en heeft ze een voldoende PROK behaald. Nu nog IBOP en de Elite stempel mag er op.
Maar ben erg blij met de keuze die we toen gemaakt hebben. Ze kan zo mooi een 3-kwart jaar bijkomen van beleren en zich wat meer tot merrie ontwikkelen. Voor we haar verder in de sport gaan uitbrengen.

Metall

En jah nu de namen hé.. heb al 2 in gedachten voor een merrie en een hengst maar het is en blijft moeilijk..
Ik zal binnenkort eens wat foto's maken van haar o zo bolle buik.
Peche was een iets minder moeilijke keuze,
Ze heeft al heel wat veulens gehad en is nu full time fokmerrie en dit jaar is de keuze gevallen op Zambesi.
Ik zou voor aankomens jr graag v Gogh willen gebruiken helaas zijn daar de meningen nog over verdeeld

Peche
Met de Ukato van 2011

Zambesi

Ook hier zijn al 2 namen in gedachten, maar zal vast net als elk jaar verranderen toto 3 dagen na de geboorte haha
En nu maar hopen dat allebei er gezond en wel uit zullen komen.
Met de gok op een zwarte hengst uit Dayaan
En een bruine merrie uit Peche