Stamboekpapier aanvragen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AustriaTrick

Stamboekpapier aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 18:06

Ik heb helaas het papier van mijn haflinger niet, in zijn paspoort staat wel alles, maar ik wil graag met de rassencompetitie meedoen van de WRAN. Helaas heb ik daar het stamboekpapier voor nodig, die heeft zijn fokker nog , zou ik het aan kunnen vragen via het stamboek?
Groetjes

callychanel

Re: Stamboekpapier aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:08

Ik kan je niet helpen met het papier, maar voor zover als ik weet is bij de wran alleen een paspoort voldoende..

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 18:12

callychanel schreef:
Ik kan je niet helpen met het papier, maar voor zover als ik weet is bij de wran alleen een paspoort voldoende..

Bij de nieuwsbrief kun je zien dat er nu ook rassenwedstrijden zijn , dat haflinger daar ook in aanmerking voor komt.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:15

Mailtje naar het stamboek, KVHT, en je krijgt antwoord.
Daarnaast als je paspoort hebt wat uitgegeven is door het KVTH dan staan de ouders in het paspoort.
Omdat nu alle gegevens in het paspoort staan, worden er steeds minder aparte stamboom papieren uitgegeven.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 18:20

Ariebren schreef:
Mailtje naar het stamboek, KVHT, en je krijgt antwoord.
Daarnaast als je paspoort hebt wat uitgegeven is door het KVTH dan staan de ouders in het paspoort.
Omdat nu alle gegevens in het paspoort staan, worden er steeds minder aparte stamboom papieren uitgegeven.

Klopt alles staat er wel in, maar WRAN wil stamboek papier hebben

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:31

Heb je dat via telefoon of mail ??
Of via de website ??
De wran gebruikt de oude termen nog op de website.
Kopie van de afstammings gegevens uit het paspoort moet voldoende zijn.
Stel dat ik zou meedoen met een van mijn Irish Cobs.
Het ICS geeft al jaren geen stamboek papier meer uit.
Zou ik niet mee kunnen doen.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 21:45

Ariebren schreef:
Heb je dat via telefoon of mail ??
Of via de website ??
De wran gebruikt de oude termen nog op de website.
Kopie van de afstammings gegevens uit het paspoort moet voldoende zijn.
Stel dat ik zou meedoen met een van mijn Irish Cobs.
Het ICS geeft al jaren geen stamboek papier meer uit.
Zou ik niet mee kunnen doen.

- Zucht- Zoals ik net al zei, op de nieuwe nieuwsbrief, ( het is dus iets nieuws) ik geef je de link wel want word hier beetje moe van.
http://wran.eu/nieuwsbrieven/previewb.php?blockid=24 en dan kijken bij rassencompetitie

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:48

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 22:12

Ariebren schreef:
Had het al gezien, in een ander topic heb ik er ook al op gereageerd.

De WRAN loopt echt een beetje achter de feiten aan.

Pagina 35.

[TI] Western tinkers meld je hier!

Hmmm :roll: Ouderwetse WRAN...

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:34

Hoi allemaal,

Via een tip kwam ik achter dit topic.

Gelukkig, want blijkbaar is niet alles duidelijk over de rassencompetitie.
Natuurlijk is bokt in het algemeen niet de beste weg om correcte uitleg te krijgen, omdat het altijd van horen zeggen is. In het algemeen is het altijd beter om direct contact te nemen met de persoon of vereniging in kwestie. We kennen vast dat kinderspelletje "telefoontje" nog wel.
Maar in dit geval ben ik dat toevallig. ;)

Het is de bedoeling dat je kunt aantonen met een officieel document dat je paard is ingeschreven bij een bepaald ras. Bijvoorbeeld je stamboekpapier. Maar het gaat ons niet op de afstamming van je paard, maar om de indeling van het ras. In je paspoort, dat je hebt aangevraagd voor transport, veterinaire zaken e.d. staat ook om welk ras het gaat. De meeste paspoorten zijn namelijk uitgegeven door een stamboek. Nou, als je dus niet in het bezit bent van officiele stamboek papieren dan maak hier een kopietje van, stuur hem op naar de ledenadministratie en alles komt in orde. We moeten alleen je paard in kunnen delen in een rasgroep en dat moet zodanig gebeuren dat bij twijfel of onenigheid we terug kunnen vallen op een officieel document. Paarden die helemaal geen raspapieren kunnen aantonen of die in het paspoort staan als rasloos of bedenkt het maar... die komen in de mix-groep. (The Dutch Dustbin Horse.) :P

Zoals aangegeven is het iets nieuws en we zullen ook vast tegen bepaalde punten aanlopen.
Op zo'n moment moeten we gaan zoeken naar een mogelijke oplossing.
Mocht je dus problemen hebben of iets is onduidelijk, maar je wil wel graag meedoen, neem dan gewoon even contact met mij op. Dan heb je de informatie uit de eerste hand en wij weten weer wat er speelt. ;)

Enneeeh..., als je vindt dat we als WRAN achter de feiten aanlopen, wijs ons er dan gewoon even op. Ik begrijp namelijk niets van je opmerking en dan kan ik er ook zo weinig mee.

Groetjes,
Laja

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:34

Puntje is dat elk paard een paspoort heeft.

De koppeling paspoort aan paard is de chip.

De zgn stamboek papieren van vroeger hebben geen direkt bewijs dat het papier bij het paard hoort.

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:46

Om je maar even van dienst te zijn:

Paspoort opsturen naar KVTH en een begeleidend briefje erbij dat je de in/overschrijvingskaart wilt ontvangen. Kost €15 euro voor overschrijven en ik weet niet of er extra kosten aan zitten voor de kaart zelf. Als je er niet bij zet dat je geen lid wilt worden, gaat dat automatisch en dat kost €73,50.