Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
annastasia schreef:Dat idee had ik ook al. Aangezien in de boekjes wel de volledige adressen gepubliceerd zijn.
Mabeth heb ik helaas nog niet hengstig gezien, dus Lex moet nog even wachten op de date.
Komt het veulen van Brunie al bijna?
Citaat:De algemene ledenvergadering stond voornamelijk in het teken van Myotonie. Er werd een lezing gegeven betreffende dit onderwerp door Inge Wijnberg (Universiteit diergeneeskunde Utrecht) en de heer Wim van Haeringen (DNA onderzoek). Voor diegene die op de site wist je dat bij hebben gehouden kwamen er geen nieuwe feiten naar boven.
Alle hengsteneigenaren hebben een schrijven ontvangen van het hoofdbestuur en zijn persoonlijk gebeld door de heer Ebbens. De brief was opgesteld met de vraag om toestemming voor het publiceren van de uitslag Myotonie. Dit schrijven moest voor 14 april 2012 ondertekent retour gezonden worden naar kantoor. De heer Ebbens wist te melden dat er van ongeveer 30 hengsten nog geen retourmelding is ontvangen. Voor de hengsteneigenaren die nog geen schrijven hebben ontvangen is een tweede test aangevraagd. Dit is een gebruikelijke gang van zaken binnen de medische wereld om zeker te zijn van een juiste diagnose.
Er moet rekening gehouden worden dat meerdere hengsten drager zijn van de aandoening Myotonie. Het is niet aan mij om deze namen bekent te maken. Als het onderzoek is afgerond zal zo spoedig mogelijk tot publicatie worden overgegaan.
U kunt u pony inmiddels laten testen in Nederland bij van Haeringen: http://www.vhlgenetics.com/vhl/webcard.php?artnr=P882
Mocht u pony's willen laten testen, laat altijd door een erkende dierenkliniek/veearts monsters nemen en het chipnummer controleren en laat een verklaring schrijven dat deze het monster opgestuurd heeft naar van laboratorium van Haeringen. Pas dan is de uitslag wettelijk aanvaardbaar. Mocht u uit nieuwsgierigheid over u eigen pony meer willen weten kunt u natuurlijk ook zelf opsturen.