[TI] Dressuurtinkers meld je hier!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

princesissi

Dressuurtinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 11:47

Goedendag tinkerliefhebbers }:0

Ik weet niet of hier al een topic over is geplaatst, maar ik was errrug nieuwsgierig naar dressuurtinkers hier op bokt.
Zelf heb ik ook een tinker en die wil ik ooit, als we zover zijn.. (nog lang niet :o ) uitbrengen in de dressuur.

Hoe zit het bij jullieeee?

Brand hier maar los! Ben erg benieuwd.
Foto's zijn meer als welkom <3

Eevee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:21

Oooooooit als mijn Tink groot is hihi hij is nu bijna 2 jaar....maar ik wil hem wel dressuurmatig gaan rijden en wie
weet ooit wedstrijden :j

Dirk <3
Afbeelding

Afbeelding

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:25

Ik heb een leuke dressuurtink!

Nadat hij vorig jaar met bokker POLLO Z1 heeft gelopen is het dit jaar mijn beurt ;)
ik ben in november gestart in de B en we zijn nu M1 + 4! we gaan dus lekker hard :D

POLLO@bokt met Tom vorig jaar juli
Afbeelding

en ikzelf afgelopen weekend in Lunteren M1 :D
Afbeelding

irisvtzant91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:25

Hoii,,

leuk dat je dit topic opent.. ook geen idee of het al bestaat..

Ik heb een Tinker van bijna 4 jaar. Nu een half jaar ruin.. Het inrijden( waar ik nog steeds mee bezig ben ) heb ik met geduld gedaan en op een lichte hand.. Hoe zwaardeer ik mij maak in mijn teugels hoe zwaarder hij zou worden, dit heb ik gelukkig weten te voorkomen, Nu sinds 2 weken is er een knop om en heeft hij het helemaal door, waardoor we een stapje verder gaan en ik heb zo nu en dan heel licht naar beneden kan rijden, Ik ben hier super trots op. Ik ben van plan zodra er bij ons weer een onderlinge wedstrijd is mee te doen met een a of b proef.. we moeten er toch ook is aan geloven vind ik !.

Hier enkele fotos van mij en Bono.

Afbeelding
Afbeelding

heb jij toevallig ook rijfotos ? *\o/*

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:42

Ik ben net begonnen met mijn (bijna) 4 jarige hengst.
We starten nu nog onderling omdat ik geen hengst mag starten. Maar met de nieuwe regeling van het NSvT hoop ik in het nieuwe jaar toch wel mn puntjes bij elkaar te hebben dat ik mn startpas aan kan vragen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caira

Re: Dressuurtinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:48

Ik rijd klassieke dressuur mag dat ook?

Afbeelding

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:51

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 13:05

Wauw super om al die dressuur tinkers zo te zien! *kwijlkwijl*
nu weet ik zeker dat ik ook echt wil gaan starten met wedstrijdjes.

Nu zie je maar weer dat tinkers het ook mooi kunnen lopen. <3

princesissi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 13:08

irisvtzant91 schreef:
Hoii,,

leuk dat je dit topic opent.. ook geen idee of het al bestaat..

Ik heb een Tinker van bijna 4 jaar. Nu een half jaar ruin.. Het inrijden( waar ik nog steeds mee bezig ben ) heb ik met geduld gedaan en op een lichte hand.. Hoe zwaardeer ik mij maak in mijn teugels hoe zwaarder hij zou worden, dit heb ik gelukkig weten te voorkomen, Nu sinds 2 weken is er een knop om en heeft hij het helemaal door, waardoor we een stapje verder gaan en ik heb zo nu en dan heel licht naar beneden kan rijden, Ik ben hier super trots op. Ik ben van plan zodra er bij ons weer een onderlinge wedstrijd is mee te doen met een a of b proef.. we moeten er toch ook is aan geloven vind ik !.

Hier enkele fotos van mij en Bono.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8U3YBJ3H.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IS3UAJXA.jpg

heb jij toevallig ook rijfotos ? *\o/*

Nee nog niet, maar ze gaan dr wel aankomen! We zijn al zover dat we een verzamelde galop hebben.
Alleen ze loopt heel diep aan de teugel, dus k weet niet of mensen daarop zitten te wachten. -O-

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:14

<3 dat is ook de reden waarom we toch een tinker uitgekozen hebben. Je kunt er alle kanten mee op! Onze Kwiny word bijna 5 maar moet nog met alles bevestigd worden. We hebben de tijd...
Dochter Tamara wil graag van alles doen, beetje dressuur, wat springen, knuffelen, een lekkere bosrit, vrijheidsdressuur.
We zien het helemaal zitten, we hebben haar nu 3 weken en dat gaat best goed.
Afbeelding

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:14

princesissi schreef:
Wauw super om al die dressuur tinkers zo te zien! *kwijlkwijl*
nu weet ik zeker dat ik ook echt wil gaan starten met wedstrijdjes.

Nu zie je maar weer dat tinkers het ook mooi kunnen lopen. <3

Je moet soms wel wat sterker in je schoenen staan...
soms wordt je lelijk aangekeken tussen de kwpners....als je met je tinker op wedstrijd gaat...
Maar ik vind het het allemaal wel waard!
Ik krijg over het algemeen hele leuke reakties op Tom! vooral omdat ze nog (bijna) nooit een schimmel tinker hebben gezien... ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:16

Lopen genoeg dressuutinkers rond hoor :)
Kijk maar eens in dit topic:

[TI] Tinkers in de sport: verslagen en uitslagen

Ik rijd met mn tink M1 dressuur (zondag onze debuut in M1 en 2 puntjes dus officieel M1), B springen en wil dit jaar nog een keer L sgw starten en hopelijk een keer L springen.
Nu vanwege blessure iets minder int springen weer rustig opbouwen.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:09

Ik rijd wedstrijden met mijn Tinker Tom, momenteel een stop. Hoop weer verder te gaan als ik mijn trailer bewijs heb.
Maar we hebben even een tijd wat andere dingen gedaan als dressuren :)
Afbeelding

En over een jaar of 2 zullen deze twee dames ook mee gaan:

Farasha, vandaag 2 geworden
Afbeelding

En Yentl bijna 2
Afbeelding

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:04

Mijn merries Cesair en Fenore worden ook dressuurmatig gereden. Ik heb regelmatig les en probeer ook wekelijks in de bak te oefenen, niet te veel want zij en ik houden van afwisseling.

Ik heb niet echt wedstrijdambities, maar 18 mei rij ik met Cesair weer een keer 2 proefjes in Leusden in de B onderling. Met Fenore zijn we nog niet zo ver (die is er ook een tijd uitgeweest vanwege het veulen), daar trainen we rustig mee verder en stapje voor stapje wordt ook zij rustiger (ze is een echte hittepetit) met rijden en stabieler in haar lichaam.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:25

TinkerTom schreef:
Je moet soms wel wat sterker in je schoenen staan...
soms wordt je lelijk aangekeken tussen de kwpners....als je met je tinker op wedstrijd gaat...
Vind ik heel erg meevallen. Ik ben nog nooit "openlijk" lelijk aan gekeken, ook niet toen ik met mijn haflinger startte.
Er zijn zeker mensen zijn die er negatief over praten, maar dan gebeurd dat achter mijn rug, dus heb ik er geen last van :D En ach, zo heb ik soms ook een mening over een combinatie.
En inderdaad, soms komen mensen je juist opzoeken om een compliment te geven, dat ze het knap vinden of je paard leuk vinden.

Een keer stond mijn vriend langs een man en die zegt als grapje " ik wist niet dat er ook koeien mee mochten doen". Gewoon als flauw grapje, hij bedoelde er niks verkeerds mee. Maar hij schrok toen bleek dat hij het tegen een bekende van de "koe" zei. Kwam zich verontschuldigen. Ik kon er wel om lachen.

princesissi schreef:
Nee nog niet, maar ze gaan dr wel aankomen! We zijn al zover dat we een verzamelde galop hebben.
Alleen ze loopt heel diep aan de teugel, dus k weet niet of mensen daarop zitten te wachten. -O-
Het gaat er niet om of mensen daar op zitten te wachten toch? Werk aan de winkel om dit (met lessen) op te lossen.

Kijk wel realistisch naar wat je samen met je paard kan. Heeft je paard moeite met het verruimen zoals ze dat graag willen zien, dan ook niet miepen als je daar 4-en voor krijgt en zeggen dat jury tegen koudbloeden is. Maar hard werken op andere onderdelen, om de 4 weer te kunnen compenseren.
Misschien kost het wat meer training, maar nette wendingen, nageeflijkheid, over de rug, tact, los in het lijf, dat kunnen onze tinkers net zo goed. Alleen de gangen en het plaatje zien er soms wat anders uit 8-). Maar daar kiezen we dan ook voor <3

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:35

Het scheelt ook wel waar je start...op de kleinere wedstrijden is de sfeer veel leuker...
maar ik heb ook selectie wedstrijden gereden toen ik net begonnen was en daar keken ze wel euhm...niet zo vriendelijk zeg maar...en toen ik bij de prijsuitreiking in de top 3 of 4 eindigde van de 26 starts...vonden ze me helemaal niet leuk meer :D

Dat je paard te diep loopt hoeft niet direct problemen te geven in de B...
Mijne is ook snel geneigd om te diep te duikelen maar nu in het M1 wordt dat niet graag meer gezien...dus nu trainen we hard aan meer oprichting , gaat de goede kant op gelukkig! :D

Lekker trainen en goed les nemen dan kom je er wel!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:26

Ook bij selecties geen last van gehad of ik merk het gewoon niet :Y)
Met mijn haflinger heb ik mijn inschrijfgeld grotendeels weer terug "gewonnen" in de B en L, geen idee of dat scheve gezichten gaf.
In de M2 gekozen om niet verder te gaan voor de Z. Ik vond ons daar gewoon niet goed genoeg voor en niet eerlijk naar mijn paardje die in het de M ook al een stuk zwaarder had. Als ik aan die lange lijnen dacht in de 20*60 bak werd ik al moe :=
Respect voor iedereen die het voor elkaar krijgt!!

Ik heb nu sinds afgelopen september een startkaart, maar ga deze waarschijnlijk einde van het jaar weer opzeggen. Lidmaatschap van de vereniging, lidmaatschap KNHS, startpas. Ik vind het gewoon te duur voor die paar wedstrijden die ik rij (in de winter vind ik het wassen teveel gedoe, in de zomer zijn er weer andere leuke weekendbestedingen :+ ). Startgeld lijkt ook steeds duurder te worden, zag ze al staan voor 10 euro per proef, pfff.
Sinds april nu twee keer weg geweest (L1), 3 winstpuntjes erbij en nu weer even niks op de agenda. Als het nog lukt, zou ik het wel leuk vinden om in het najaar een keer L2 te kunnen starten :j

Ik vind het vooral leuk om af en toe een wedstrijd te rijden, zodat ik thuis ook gemotiveerd ben om te dressuren. Anders vind ik het al snel prima en ga ik me vervolgens vervelen, 4 keer in de week door het bos wordt ook saai.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:45

Ja met de nieuwe startpas is het voordeliger om zoveel mogelijk te starten...

10 euro per proef betaalde ik vorig jaar al...vorige maand betaalde ik zelfs al 12,50 per proef...
maarja vind het nog steeds leuk en zolang mijn paard er nog van geniet en het aankan is het voor mij een uitdaging....
nu starten we zeker 2 keer per maand...soms zelf meer...
na Leusden krijgt hij een weekje vrij en gaan we daarna paar weekjes even rustig aan doen, we gaan rete snel....even tijd om te ontspannen!

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:13

Hey ik rij met mijn Tinker M1 dressuur we zijn nu M1+9 en hopen in Mei M2 te starten *\o/*
Dit zijn fotos van afgelopen weekend in Lunteren:
Afbeelding

Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:16

TinkerTom schreef:
10 euro per proef betaalde ik vorig jaar al...vorige maand betaalde ik zelfs al 12,50 per proef...
12,50 -O-
Meestal betaal ik 8 a 9 euro, dat is dus nog een koopje begrijp ik :D

Eevee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:32

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:49

Grit schreef:
TinkerTom schreef:
12,50 -O-
Meestal betaal ik 8 a 9 euro, dat is dus nog een koopje begrijp ik :D

Denk dat het per regio/vereniging nog wel kan verschillen....die 12,50 was nieuw voor me...
maar over het algemeen altijd 10,00...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:54

Verenigingen mogen sinds de invoering van de startpas idd 12,50 vragen per proef, zonder prijzengeldverplichting. Veel doen dit hier in de regio ook, maar veel ook niet. Aangezien er voor ons weinig is veranderd hebben wij ook besloten de oude prijzen te handhaven, dus 10 euro voor nietleden en 9 euro voor leden.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:19

Je kan met Bono wel in Leusden een A proef rijden; ga ik ook doen

sophiatinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 18:33