Wordt er nou achter de schermen onderhandeld als een gek en gaan ze voor veel minder weg dan de vraagprijs of loopt de markt gewoon vast?
Wat denken/ vinden jullie?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
essiedepessie schreef:Ik heb voor mijn paard ook een "hoge" prijs betaald, en QH heeft haar paard ook niet voorniks gekregen ondanks de slechte markt.
Goede sportpaarden blijven duur...
sallandval schreef:Laat staan dat de amerikaanse quarter nog veel opbrengt in zijn thuisland.
sallandval schreef:Laat staan dat de amerikaanse quarter nog veel opbrengt in zijn thuisland.
J01andA schreef:Wat een paard qua kosten met zich meebrengt, zijn de meeste paarden eigenaren wel bekend. De kosten van het fokken en opfok van een paard, zijn mij uit ervaring bekend. Het houden en hebben van paarden is een kostbare bezit, niet alleen financieel gezien;-)
In dit topic gaat het echter om de prijs voor een Quarter anno 2012.
De crisis (be)zorgt veel paarden eigenaren leed omdat men hun kostbaar bezit moeten opgeven. Soms acuut door echt geld tekort, soms uit bezuinigingen en minder inkomsten. Deze zelfde situatie zorgt ervoor dat er minder kopers zijn. Je bedenkt je wel een tweede x voordat je in de huidige situatie financieel gezien zoveel vaste lasten op je hals haalt. Hiervoor moet je immers financiële zekerheid hebben en dat is in de huidige economie erg lastig.
De meeste paardenrassen zijn qua prijs hierdoor al fors gedaald.
Er zijn genoeg rassen (haflingers, tinkers etc) die eveneens de kwalificatie braaf en goed recreatie paard toekomen. Evenals een Quarter blinken zij ook niet uit in kwalificatie's als springen, hoogwaardig dressuur etc. Het zijn prima paarden voor recreatieve doeleinden, evenals een quarter.
Edoch deze paarden zijn fors in prijs gedaald ..... maar de Quarter (eigenaren) houden stug hun prijs hoog. In hoeverre is dit nog reeel?
..... en zakken zij uiteindelijk toch in de prijs en zo ja, hoeveel?
Er wordt veel 'geheim' gehouden voor welke prijzen deze paarden (ook Quarters) uiteindelijk toch van eigenaar wisselen.
Wellicht kan hier eens een topic over worden geopend; 'Voor welke prijs stond je paard te koop en tegen welke prijs ging hij uiteindelijk weg?'![]()
Is dat soms een idee?