Hengst voor Julio Mariner x Amor stermerrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_

Hengst voor Julio Mariner x Amor stermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 11:59

Voor onze merrie Uginia zijn we op zoek naar een leuke dressuurhengst!
Het is een Julio Mariner x Amor stermerrie en heeft inmiddels meerdere leuke nakomelingen van Scandic, Special D en Apache.

Afbeelding

Enkele nakomelingen:
http://stoeterijhanestreek.nl/Sportpaar ... 0stand.jpg
Scandic

http://stoeterijhanestreek.nl/Sportpaar ... 0diana.jpg
Scandic

http://stoeterijhanestreek.nl/Fokmerrie ... %20090.jpg
Special D

Zelf is de merrie niet altijd even simpel, maar haar nakomelingen zijn allemaal heel koel, werkwillig en aanhankelijk.
We zoeken een hengst die:

- Een goed achterbeen doorgeeft
- Front doorgeeft
- Ondanks dat de merrie zelf vrij bloederig is fokt ze dit niet altijd door, dus een hengst die chique doorfokt

Iemand ideeën?

SophievdV

Re: Hengst voor Julio Mariner x Amor stermerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:21

Hee Hilde! :D

Wat zit er nog meer achter de merrie? Staat ze ook op horsetelex?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:25

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:36

Oh!

Veel bloed zit erin! :) Zou ook beweging toe willen voegen. Vind de Scandic (eerste foto) niet zo aansprekend. Scandic fokt denk ik ook te neerwaarts voor een merrie met deze afstamming. EV geeft al niet zoveel opwaartse rompen :) Dus zou ik gaan voor inderdaad een Charmeur bijvoorbeeld. Olivi zou ik niet direct kiezen, want die geeft vaak een zware hals die nogal eens diep uit de borst komt.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 15:25

He Sophie!

Dat is ze inderdaad :j

Ik had de foto van de eerste Scandic er bewust bij gezet vanwege dit stukje:
- Ondanks dat de merrie zelf vrij bloederig is fokt ze dit niet altijd door, dus een hengst die chique doorfokt

Heel fijn paard, maar zie ze toch liever iets bloederiger.. :Y)

Olivi spreekt mij ook niet echt aan. Charmeur fokt soms wat wisselend, en als je het verschil tussen beide Scandics ziet ben ik daar niet zo gerust op. Een Catweazle is genoeg. :D

Het Apache veulen van nu is erg chique en heeft een fijn karakter.

Afbeelding

SantaCruz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 15:33

Ja wat er in mij opkomt ..en ik kijk er zelf wel wat van op..is Andretti. Die fokt toch ook wel chique paarden door met een heel goed achterbeen erin.

En een andere hengst zou misschien Wonderboy kunnen zijn. Ook omdat jouw merrie teruggaat op een springlijn en deze hengst veelzijdig is. Hij brengt ook meer lengte in het lijf en elasticiteit.

Als ik verder kijk naar de lijn waar die van jouw uitkomt dan paste Flemmingh op Amor heel goed. Gaf ook lengte mee en paarden met maat. In Apache zit ook flemmingh ver weg maar Apache wil wel op kortere merries een beknopte geven. Ponyrijden wil je niet.
Als ik naar de lengte van de rug kijk en lendenen dan zou ik niet een te beknopte hengst erop zetten.

Rhodium begrijp ik als je hoogte en lengte wil fokken maar daar hoor je nu weinig van en de nakomelingen zijn niet echt apart. Uitzondering daargelaten.

Jouw merrie is een stermerrie toch? hebben ze aangegeven wat ze mist / verbeterd kan worden?

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 16:14

Bedankt voor je reactie!

Wonderboy hebben we een paar keer eerder op een andere merrie gebruikt. :j Leuke hengst maar wil voor deze merrie toch wat meer dressuurbloed.
Het Apache veulen van nu heeft veel maat en heeft genoeg lengte, dat zit wel goed dus. :)
Rhodium spreekt me niet echt aan vanwege zijn karakter.
Andretti vind ik wel interessant, ook omdat we 2 leuke Special D nakomelingen hebben van deze merrie.

De merrie is voorlopig keur, ze is met haar vorige eigenaren naar de keuring geweest.
Wij dachten dat ze alleen ster was maar via mijnkwpn.nl zagen we vorige week dat ze dus ook voorlopig keur is...
Ik weet dus ook niet wat er toen voor commentaar gegeven is.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:43

ziet er top uit, ik zou terugdekken met apache.
evt Chippendale of idd Andretti geven ook bloed mee.