Hengst omgeving Drenthe

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xoxsannexox

Hengst omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 18:57

Hallo,

Ik ben me aan het oriënteren om mijn haflinger evt. te laten dekken. Ik wil graag een kruising, dus geen haflinger hengst.
Een paard met een betrouwbaar karakter en een mooi plaatje om te zien met oog op de nek. Het hoeft geen stamboek paard te zijn oid, want het veulen zal enkel voor recreatie gebruikt gaan worden. Heb je een hengst die hier aan voldoet, dan hoor ik dat graag.
Voor foto's van mijn pony zie mijn profiel.

Mvg.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:48

xoxsannexox schreef:
Hallo,

Ik ben me aan het oriënteren om mijn haflinger evt. te laten dekken. Ik wil graag een kruising, dus geen haflinger hengst.
Een paard met een betrouwbaar karakter en een mooi plaatje om te zien met oog op de nek. Het hoeft geen stamboek paard te zijn oid, want het veulen zal enkel voor recreatie gebruikt gaan worden. Heb je een hengst die hier aan voldoet, dan hoor ik dat graag.
Voor foto's van mijn pony zie mijn profiel.

Mvg.

kijk eens op marktplaats :)
een leuke bonte misschien?

Vernon

Re: Hengst omgeving Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:57

Wij hebben 3 fell pony dekhengsten staan. 2 zwarte ( 2 verschillende lijnen) beiden 1e premies. En een schimmel ( 2e premie)

Ze staan in fochteloo ( 1.5 km van appelscha) Misschien is dat leuk?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:56

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:55

TS, wellicht moet je eerst eens rondkijken met welk ras je je Haflinger wilt kruisen, en daarna op zoek gaan naar een hengst. Er loopt een huiskamertopic over Haflingerkruisingen en er zitten hele leuke ponies en paarden bij. Er zijn kruisingen bij met Tinker, Paint, Groninger (deze is inmiddels M2 startgerechtigd), Rocky Mountain Horse, KWPN, Welsh Cob, Shetlander en Arabier. Stuk voor stuk leuke dieren maar ook allemaal heel erg verschillend.

Dus ook al is je veulen later voor de recreatie, je moet wel nadenken of je echt alleen recreatief buiten wil rijden, of misschien toch ook wel andere dingen met je paard wil doen: endurance, springen, dressuur. Hoe groot moet de nakomeling worden, wil je een stevig of juist wat luxer type en wat vind je van een eventueel leuk kleurtje? Kijk ook naar het exterieur van je Haf, vaak is de hals wat kort en het kruis erg schuin. Hoe is de galop van je Haf? Allemaal dingen om over na te denken voor je een hengst kiest.

Mijn Haf is momenteel drachtig van een PRE hengst en kreeg eerder een veulen van een Paint hengst. Voor beide dekkingen heb ik goed rondgekeken en advies gevraagd. Ik ben enorm blij met de kruising met de Paint en hoop dat we met de volgende net zo blij zijn.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:05

Ik sluit mij aan bij de opmerkingen van Sammyoo :)
Eerst kijken wat jij persoonlijk wilt. Hoe groot moet het worden, breed, slank etc.
En dan wat je in je merrie wilt verbeteren.
Daar zoek je een ras en/of hengt op uit.
Zoals Sammyoo ook al zegt zit er in ons topic een zwik aan haflinger kruisingen en allemaal zijn ze op hun eigen manier leuk en mooi en ieder heel verschillend en voor verschillende doeleinden.

Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van Sublime een perlino Welsh cob
http://www.perlinowelshcob.webs.com/
Hij fokt erg leuk door en ook met haflinger merrie's. Hij is aan de maat, leuke gangen, kleurtje, en een karakter waar menig paardeneigenaar jaloers op zou zijn ;).
Hij fokt (ook met haflinger merrie's) hele leuke en mooie gebruikspaarden en zouden net als hem heel veelzijdig zijn. Hij staat voor de wagen, dressuur, springen, buitenritten echt een topper :)
Daarnaast heb je met een haflinger kans op palomino en valk kleur :)

Maar goed, dat moet ook bij jouw eigen merrie moeten passen :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:09

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 23:32

Navada@bokt heeft een pracht van een quarter hengst die geweldig mooie en coole nakomelingen geeft (loopt ook een hk topic over). Staat in drenthe.

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 01:43

Mijn buren hebben nog een hele gave tinkerhengst, mooi getekend en met een superkarakter. Andere buren hebben ook een hengst, een rocky mountain die staat dacht ik.ook wel op mp. Maar wat wil je verbeteren aan de merrie?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:32

F-AM -> EHK

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 12:56

Wat wil je er in fokken , meer lengte , meer hals? Meer maat?

Wat voor kleur? Veredelen of juist barok blijven.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:42

Helaas reageert de topicstarter niet op onze vragen en suggesties :\