Ik heb een nakomelingenoverzicht aangevraagd van mijn merrie. Daarin staan de nakomelingen met hun sportstanden en predicaten vermeld. Nu vraag ik me af, welke predicaten heeft dit paard?
loulou
Geplaatst: 16-04-12 16:02
voor zover ik het begrijp alleen een PROK certificaat
Ik zie Keur en prok staan volgens mij is ze dan Elite als ik het goed lees. Verbeter me als ik het niet goed heb. heb er nog niet zoveel verstand van.
loulou
Geplaatst: 16-04-12 16:08
ik dacht dat de vader van de vader keur was. maar misschien lees ik het verkeerd?
Annemuts
Geplaatst: 16-04-12 16:08
Zoals ik het lees is het paard zelf alleen PROK, en is de vader's vader KEUR. Maar ik kan er ook naast zitten, heb er weinig verstand van...
xSiep
Geplaatst: 16-04-12 16:10
Annemuts schreef:
Zoals ik het lees is het paard zelf alleen PROK, en is de vader's vader KEUR. Maar ik kan er ook naast zitten, heb er weinig verstand van...
Aja, bij nader inzien denk ik dit ook. Staat niet erg duidelijk beschreven zeg!
paard89
Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-12 16:10
LouLou: Ja, ik snap het al. Nu zie ik het ook. De V.V. is keur. De merrie kan namelijk niet keur zijn omdat je daarvoor ook al in de sport wat bereikt moet hebben. En deze merrie is B+13 dus dat kan nooit. Ik denk dus alleen een PROK certificaat.
Inderdaad nu je het zegt. Het staat er niet echt duidelijk bij.
ChantalD
Geplaatst: 16-04-12 16:24
Je merrie heeft een PROK predikaat.
De bovenste drie regels hebben betrekking op je eigen paard. Daaronder vermeld staat op de vierde regel de vader (vader: levensnummer, naam, register/boek, type en predikaten) en op de vijfde regel de vaders vader (met hetzelfde rijtje met data erachter). De v.v (vaders vader) heeft dus een keur predikaat, niet de merrie zelf.
Ziolette
Geplaatst: 16-04-12 16:25
Deze merrie heeft alleen het predikaat PROK en is opgenomen in het stamboek (STB) en dus op de stamboekkeuring geweest (anders had daar "VB" gestaan). Het Keurpredikaat hoort bij Indorado, idd vv .
Overigens is het keurpredikaat ook te behalen met een geslaagde IBOP/EPTM en zonder sportprestatie, ze moet dan wel al Voorlopig Keur-verklaard zijn (maar dat is deze merrie niet).