Banzai K, hengst 3 jaar!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Prisca_

Banzai K, hengst 3 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 17:39

Hallo bokkers!

Zo, na veel berichten en topics te hebben gelezen, nooit eigenlijk geantwoord, had ik nu toch zin om zelf eens een stuk te typen over mijn rijpaard Banzai!

Vorig jaar, begin van het jaar een advertentie op marktplaats gezet, ik wilde toch echt graag weer beginnen met paardrijden! Maar het liefst niet op een manege, die had ik na 7 jaar wel gezien..
Ik kreeg een reactie van een meneer uit Boskant St. Oedenrode, hij had wel wat paarden staan waar wel op gereden mocht worden! Ik dol enthousiast na wat email contact die kant op gegaan, en wauw wat woonden ze prachtig! Er stonden toen 4 paarden; een friese merrie van 5 jaar; Tjallie, een jaarling kruising fries en ? Anton, en een tinker die mensenschuw was. Ook stond daar Banzai, toen een 2 jarige friese hengst. Ik ben eerst begonnen met Tjallie die wat te longeren, maar ze was veelste onzeker. Ik dacht op een dag, waarom begin ik niet vast met Banzai hem te poetsen etc. Dit ging allemaal erg goed, in mei 2011 is hij 3 geworden, qua bouw zag hij er aardig volwassen uit. Na paar weken met Banzai bezig te zijn geweest, met longeren ( wat hij absoluut niet leuk vond linksom, rechtsom geen probleem), hoofdstel in, zadel opgelegd etc, zei de eigenaar waarom ga je er niet eens op? Ik dacht bij mezelf, ja waarom eigenlijk niet.. Hij was erg braaf in de omgang, had nog nooit geen stap verkeerd gezet. Hoe nerveus ik was bij de eerste keer op zijn rug te gaan zitten, Banzai deed NIKS! Geen stap opzij helemaal niets, de eigenaar liep rondje mee, en ben zelfs daarna rondje alleen door de bak geweest. Sinds die dag, ben ik meer op hem gaan rijden, maar ook afwisselen met wandelen door de wei heen, en gewoon 'knuffel'dagen.
Nu zijn we bijna een jaar verder, en het gaat erg goed! We krijgen les, en zijn vooral bezig om hem van achter uit naar voren te rijden. Meneer vind dit nog al lastig, maar het gaat steeds beter, hij zet steeds beter achter er onder. Ook zijn we nu langzaam begonnen met het oefenen van de galop. Banzai kan dit op een rechtstuk makkelijk, maar komt snel terug naar de draf, en springt aan vanuit een ren draf.. Nu ben ik aan het proberen Banzai vanuit een draf die van mij is ( op mijn tempo) hem aan te laten springen, en hem dan een paar passen te laten galoperen, en hem dan weer terug te nemen. Dit doet hij aardig goed. Tijdens buitenritjes vind hij het erg leuk om op de terug weg, en flink stuk in flinke rengalop te gaan, dit doen we zo nu en dan ook, om hem wat sterker te maken.
Het is een erg brave hengst, staat in de wei met 2 merries momenteel, en 1 is drachtig van Banzai! Als het goed is 20 april de uitgerekende datum, dus ben erg benieuwd wat voor klein frummeltje daar uit komt!:)
Met buitenritjes vind hij het erg leuk om te laten merken dat hij hengst is, hij kan erg hard brullen naar de andere paarden die we tegen komen, en als ik hem niet aan 't werk zet, komt hij omhoog. Maar zolang ik er in draf langs ga, is hij veelste druk in zijn hoofd met hoe hij zijn benen moet neer zetten dan met de merries in de wei. Erg leuk!
HIj begin ook steeds meer spieren te krijgen, en begint er dus als 'n echte vent uit te zien!

Foto's volgen!

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 20:43

Laatst bijgewerkt door Akecheta op 15-04-12 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's. Rest in link geplaatst.

hinkewal

Re: Banzai K, hengst 3 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:52

Wat leuk! En die wilde tinker ga je daar nog wat mee doen?

_Prisca_

Re: Banzai K, hengst 3 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 12:57

Nee die heeft hij ingerolen voor een draver. Ook wel leuk beestje! Maar ik heb zelf niet super veel tijd, dus vind met de hengst al genoeg werk haha! Zou een meisje van 13 komen om de draver te rijden, alleen heeft Banzai mij 1,5 week terug flink getrapt. Hierdoor heb ik nu nog steeds last, maar kan weer net lopen gelukkig. Daarom heeft de eigenaar besloten dat ik alleen nog bij de paarden mag, en 't jonge meisje niet meer helaas!