Ik heb getemd want hier klopt volgens mij iets niet.
Sjors
Geplaatst: 15-04-12 17:35
flicka schreef:
Ik heb getemd want hier klopt volgens mij iets niet.
Staat verkeerd
loveNappi
Geplaatst: 15-04-12 17:40
hoi,
als je paard moeilijk doet is hij misschien bang of heeft hij een trouma, het is belangrijk dat je een band opbouwt met je paard, ga grondwerk doen. werkt het niet? is er en springwei of een bak op de manege/pensionstal of dergelijken. leg iets neer bijvoorbeeld een pastic zijl, is hij niet bang? eg er iets anders bij. is hij nergens bang voor? laat iemand met een vlaggetje wapperen, is hij bang? laat dan zien dat het niet eng is. is hij er niet bang voor? laat iemand schreeuwen. is hij bang ga tegen hem praten, zodat hij weet dat geluid niet eng is. nog steeds niet bang? loop met hem door een weiland en kijk of het misschien de andere paarden zijn waar hij bang voor is, en blijf zo experimenteren. lukt het echt niet? dan is dit misschien iets voor je: http://www.rosehorsetraining.nl/
zorg dat je zelf niet zo gestrest bent want dat heeft invloed op je paard longeer hem desnood van te voren voor de wedstrijd.
Akecheta
Geplaatst: 15-04-12 20:03
Hallo DemiHorsesss. Welkom op Bokt. Ik adviseer eens te gaan lezen op het tabblad informatief: [RT-P] Praktijkproblemen . Ik ga dit topic sluiten omdat het niet op de goede plek staat, én omdat je vraag te weinig informatie bevat waardoor anderen je niet goed kunnen helpen.