Onlangs een welsh C (klein cobtype) merrie aangeschaft en deze ingeschreven voor de keuring in Hellendoorn 30 juni a.s
Nou heb ik deze merrie samen met een oudere paardenboer gekocht, waar ik nu dus regelmatig discussies me heb over het toilet voor de keuring.
Deze paardenboer heeft zelf altijd paarden gehad, ook toiletteercursussen gegeven en is jury geweest, maar dit was bij het KWPN, tuigpaarden. Van ponykeuringen heeft hij geen kaas gegeten en ik kan hem ook al niet zo goed het verschil tussen de sectie's uitleggen.
Maar het discussiepunt is nu dus o.a de staart, ik heb begrepen dat deze in een punt iets onder het spronggewricht dient te hangen. De boer is het hier geheel niet mee eens, 'want' zo zegt hij 'vroeger was het een schande als de veulens de staart van de merrie hadden kortgevreten, een lange volle staart recht afgeknipt was het doel, je kon wel janken als je met een korte staart in de ring verscheen'
En, zegt hij 'kijk eens naar die foto's in het 'welsh magazine, ik zie geen enkele korte staart, je bent hartstikke gek en we doen het niet hoor'
Ik kan hem niet aan het verstand krijgen dat er in dat blaadje nagenoeg geen C- of Dpony's staan en dat die andere secties wél lange staarten hebben ( a,b nwr etc)
Graag zou ik dus foto's zien van correct getoiletteerde welsh C pony's op een Nederlandse keuring. Want als ik over keuringen in Engeland begin krijg ik het antwoord dat de andere rassen in het buitenland ook anders gekeurd worden dus dat maakt voor ons niks uit

Ik kan via google wel wat vinden, maar als mensen hier foto's hebben van hun C in keuringsteneu, zou ik heel dankbaar zijn. Of een uitgebreide omschrijving van het toilet is ook zeer welkom.
Alvast heel erg bedankt