kan iemand mij mischien vertellen of er ergens in nederland een cleveland bay dekhengst staat? we willen graag een merrie dekken en we zijn er naar opzoek maar moeilijk te vinden.
Je zu het IHW of Groninger stamboek eens kunnen bellen. Zij hebben wel begruik gemaakt van Cleveland bloed maar of er nu nog een ter dekking staat in Nederland weet ik niet.
Moet het een Cleveland Bay zijn? Groningers en Gelderse zijn aanverwante types he....
de links zijn inderdaad de paarden die we zoeken maar het is moeilijk om je paard daar heen te slepen of het zaad hier heen te halen.. ja we willen graag echt cleveland erop omdat we zelf dus groningers hebben, en de merrie die we willen dekken zit al cleveland bloed in daarom lijkt het ons leuk om daar ook een cleveland op te zetten. maar ik denk dat dit zowat iets onmogelijks word bedankt
Mischien iemand een gelderse hengst met cleveland bloed erin?
butengeweun
Geplaatst: 12-04-12 09:30
er staan 2 hengsten in de bovenste link ie frozen hebben. Je zou eens kunnen informeren om dat naar NL te laten komen. (dus of ze de juiste testen hebben)
En bij de onderste link even links in het menu naar frozen gaan. Dan kan je ook aan sprema komen
we zijn weg bij vereniging het groninger paard, we hebben onze dekhengst en merries teruggetrokken. dus willen er eigelijk geen groninger op. en onze eigen hengst kan er niet op want is 1 big familie mischien is het dan inderdaad toch het besten om het uit engeland te laten komen als dat zou gaan, maar daar zit vast een pittig prijsje aanvast
Aha....ja dan wordt het toch de link van Petrina volgen of toch een Gelderse hengst erop.
Laurentz is mooi klassiek en zou kwa type wel kunnen passen. Of de moderne Danser(Sander x Ahoy) Alexandro en Wilson zijn iig bruin. Hebben een mooi type en kunnen enorm gaan.
Nou Laurentz zou dus kunnen. Klassieke hengst. Vele toppers op zijn naam staan.
Rubus is ook een vrij klassieke hengst. Die is ZZ zwaar dressuur
Wilson, Parcival, Alexandro en Vitens kunnen alle waanzinnig lopen. Wilson is ZZ licht en heeft een eerste jaargang erg goede veulens getoont met een erg goed karakter. Alexandro levert nu al 3 jaar de veulen kampioen. Parcival is keur op zijn nakomelingen geworden en is bovendien een halfbroer van Laurentz.
Wil je meer de menkant op zou Sirius een optie kunnen zijn.