Geen drachtig paard wel melk uit de uiers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wiske23

Geen drachtig paard wel melk uit de uiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 19:19

Mijn paard heeft 2 jaar geleden een veulen gekregen, haar veulen is al meer dan een jaar ervan af maar ik vond haar uiers wel altijd een beetje dik niet heel erg, vandaag was ik haar uiers schoon aan het maken en toen spoot er toch nog vocht uit, heb ik eerder nooit aan getrokken zeg maar. Heeft iemand hier ervaring mee of ooit gezien ? ze heeft geen last van haar uiers, maar ik vind het wel maf.

CM_

Re: Geen drachtig paard wel melk uit de uiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:27

Mijn merrie heeft het ook een keer gehad.
Schijnt vaker voor te komen.
Niet aankomen, en evt koelen met water.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 19:27

Mijn merrie heeft het ook, het ruikt ook zoetig neem ik aan? Zo niet dan moet je wel even opletten dat het geen ontsteking is.
Maar de kamers binnen de uiers zijn opgerekt door het geven van de melk en daardoor kan er dus nog melkachtig vocht achterblijven. Soms lijkt het bij mijn merrie tijdens de hengstigheid ook erger te zijn, misschien invloed van hormonen?
Ik heb destijds ook de tip gekregen dat het evt. Een voorbode van cushing kan zijn (goedaardige tumor in de hypothalamus), waardoor er door een afwijking dus melkklier hormonen worden geproduceert. Ik zou alleen niet aan het ergste denken en uitgaan van de eerste uitleg.

InekeH87

Re: Geen drachtig paard wel melk uit de uiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 16:29

Kan inderdaad door invloed van hormonen erger worden. Mijn merrie heeft vlak voor en tijdens haar hengstigheid ook een stuk dikker uier en ik weet zeker dat er dan ook wel "melk" uit zal komen als ik eraan zal frutsen. Natuurlijk doe ik dat niet :P.