Stamboom "kwijt'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pittig_ding

Stamboom "kwijt'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 07:44

Mijn merrie heeft enkele jaren geleden de IBOP met goed resultaat afgesloten en is hierdoor definitief Keur verklaard.
Begin dit jaar bedacht ik mij om het Keur predikaat dan ook maar daadwerkelijk aan te vragen bij het KWPN. Ik heb in goed vertrouwen haar stamboom opgestuurd met een briefje er bij, dat ik het Keur predikaat wilde aanvragen. Maar tot op heden had ik nog niets ontvangen.
Ik vorige week een email gestuurd naar het KWPN met de vraag wanneer ik het retour kon verwachten, toen kreeg ik de mededeling dat zij nooit het papier hebben ontvangen. Conclusie: kwijt geraakt bij de post.
Stom stom stom, want ik had het natuurlijk aangetekend moeten doen.

Iemand enig idee hoe ik nu een nieuwe kan krijgen?
Ik heb nog wel het registratiebewijs en paardenpaspoort. Ik heb namelijk op de site daar wel een bestand voor gevonden om het aan te vragen.
Maar dat is dus nog in het bezit.
Laatst bijgewerkt door pittig_ding op 11-04-12 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

DiamondHorse

Re: Stamboom "kwijt'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 07:47

Gewoon weer opnieuw contact opnemen met het KWPN en zij kunnen je daarbij verder helpen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:32

Tja altijd aangetekend verzenden maar dat weet je nu vast wel.
Stamboekpapier kan opnieuw aangevraagd worden, even KWPN bellen. Kost wel geld. (en dat is meer dan aangetekend verzenden)

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 10:01

Inderdaad, alles opnieuw aanvragen. Heb zojuist contact gehad.
Lekker stom van me, helaas.

Maar daarbij moet ik dus ook het hele paardenpaspoort mee sturen. Dat vind ik dan wel weer een eng idee.... Ook al is het aangetekend.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:02

Aangetekend met handtekening ontvanger opsturen dat paspoort.
dan kan het niet mis gaan!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:03

Tja paspoort zal opgestuurd moeten worden. Ik moet binnenkort 2 ponietjes op naam laten zetten en dan moet ik ze beide opsturen. Gaat uiteraard aangetekend. Heb nog nooit meegemaakt dat dit misgaat hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:07

Je kan (in elk geval bij het shetlandponystamboek, maar vast ook bij het KWPN) een vrijwaringsbewijs aanvragen voor je het paspoort opstuurd.
Die zijn er omdat je altijd je paspoort bij je paard moet houden, en het daarom in principe niet mag opsturen. Op het vrijwaringsbewijs staat in elk geval chipnummer, paspoortnummer, naam paard, eigenaar paard, en dat het echte paspoort in bezit is van het stamboek.
Heb je in elk geval iets achter de hand, ik heb het ook zo gedaan met het op naam zetten van het paspoort van mijn pony :)

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 10:12

Bedankt voor de info. Ik ga het zo maar doen.

Volgende keer denk ik wel 2x na....

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:33

Kun je er gelijk het KEUR predicaat op laten zetten ;)