[TI] Zelf een Tinker ophalen in Engeland ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VandeMol

Zelf een Tinker ophalen in Engeland ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 09:22

Wie heeft hier ervaring met zelf een Tinker ophalen in Engeland ?

Of hebben jullie het laten doen ?
Graag zoveel mogelijk adviezen en tips !

Dank jullie wel

Chantal

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:26

Wij hebben het wel eens overwogen, maar laten doen is veelal toch handiger :j
Heb wel eens begrepen dat voor €500,- het paard in NL kan staan?

De vraag is dan alleen hoe het gebeurt, of je daar blij mee bent. Dat is altijd maar afwachten.

VandeMol

Re: Zelf een Tinker ophalen in Engeland ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 09:45

Ik ben aan het uitrekenen geweest , maar laten doen lijkt me ook veel handiger .....

Dan moet ik toch goede recencies hebben van een aantal vervoerders ....
Potijk weet ik van dat ze goed met de dieren omgaan , maar weten jule dit ook van anderen ?

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:53

Hier geen ervaring met zelf importeren maar heb je het dier zelf ook bekeken in Engeland ?
Zo niet dan neem je wel een gok kwa karakter , ze hebben niet allemaal een fijn karakter van wat overzee's komt ;)

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:58

Ik ken iemand uit engeland, die geregeld naar Nl rijd, en dus iets "mee" hierheen kan nemen.
Maar ken ook iemand die de rit andersom rijd, een Nl die vaak de zee overgaat

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 12:56

Ik doe het toch maar niet , was met eentje bezig , maar spaar voor nog een andere Tinker en nog een trailer ...... en anders moet ik NOG langer sparen .....

Maar ik ben toch benieuwd naar evt. ervaringen op het gebied van dit transport ...

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:16

Wij hebben ooit een paard (jaarling hengst) in engeland gekocht op een veiling. Van te voren geinformeerd hoe en wat te doen. Kregen eigenlijk achteraf gezien een raar antwoord. Wij zijn toen naar die veiling gegaan, paard gekocht en toen begonnen de "problemen". We moesten een gezondheidsverklaring van de da hebben, exportpapieren.. Hadden we natuurlijk niet..

Na een lang gesprek met de defra (dierenbescherming) hebben we een aantal adressen van da's gekregen die door hun goedgekeurd waren en die gemachtigd waren om deze papieren te regelen. Helaas zaten die da helemaal uit de richting van waar wij naar toe moesten..
Uiteindelijk hebben wij het paard weer terug de veiling in gedaan en opnieuw verkocht.

Achteraf hebben wij door de defra het advies gekregen om de verkoper het paard naar de haven te brengen (op het douaneterrein het paard over te laden op onze trailer) of door de verkoper naar het vasteland te brengen en het paard dan om te laden op onze trailer. Doordat de verkoper het paard "wegbracht" waren/ zijn daar de regels soepeler in. Ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat ik spreek iets van ong. 10- 12 jaar geleden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:21

flitzz schreef:
Wij hebben ooit een paard (jaarling hengst) in engeland gekocht op een veiling. Van te voren geinformeerd hoe en wat te doen. Kregen eigenlijk achteraf gezien een raar antwoord. Wij zijn toen naar die veiling gegaan, paard gekocht en toen begonnen de "problemen". We moesten een gezondheidsverklaring van de da hebben, exportpapieren.. Hadden we natuurlijk niet..

Na een lang gesprek met de defra (dierenbescherming) hebben we een aantal adressen van da's gekregen die door hun goedgekeurd waren en die gemachtigd waren om deze papieren te regelen. Helaas zaten die da helemaal uit de richting van waar wij naar toe moesten..
Uiteindelijk hebben wij het paard weer terug de veiling in gedaan en opnieuw verkocht.

Achteraf hebben wij door de defra het advies gekregen om de verkoper het paard naar de haven te brengen (op het douaneterrein het paard over te laden op onze trailer) of door de verkoper naar het vasteland te brengen en het paard dan om te laden op onze trailer. Doordat de verkoper het paard "wegbracht" waren/ zijn daar de regels soepeler in. Ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat ik spreek iets van ong. 10- 12 jaar geleden.

Als je gewoon een Engelse vervoerder regelt dan doen die ook het papierwerk voor je. Geen centje pijn. Je moet inderdaad -afhankelijk van de locatie- tussen de 500 en 600 euro rekenen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 13:56

Ik heb goede ervaringen met http://www.eta.uk.com/

Zij regelen al het papierwerk en gaan super met de paarden om.
Kost rond de € 500.-

Voor dat geld kun je zelf in ieder geval niet even op en neer met de trailer en dan nog het gedoe van het regelen van alle papieren.

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:35

dat is inderdaad niet duur zeg!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:47

http://www.eta.uk.com/

Die hebben wij ook gebruikt ja :j

Zij hebben het paard opgehaald bij de verkoper, paard heeft daar een dag of wat gestaan (is toen door de DA gekeurd voor transport: let wel, dit was alleen voor transport, de klinische aankoopkeuring had ze al gehad) en vervolgens naar Holland gekomen.

Helemaal prima verlopen :-)