ik heb een shet, gisterenmorgen is ze bevallen.
Nu ervoor was ze redelijk schrikkerig als mensen niet rustig bij haar waren. Bij mij viel dat goed mee omdat ik veel bij haar was en grondwerk deed,met haar ging wandelen enzo. Toen ze de laatste weken zwanger was mocht niemand meer bij haar komen enkel ik. Dus ik elke dag een paar keer haar gaan knuffelen .. (ze stond toen nog bij schapen). Gisteren is dus haar veulen geboren en is ze nog afstandelijker geworden. Het ging eigenlijk enkel achteruit. Ze had niet meer zo graag dat ik kwam tot ik haar eventjes had geaaid. Daarstraks ging ik er nog eens heen, rustig haar aaien daarna haar veulen. Begint ze ineens te hinikken naar alle kanten te stampen. Ook naar haar veulen...

Wat moet ik nu best doen? Haar alleen laten met haar veulen? en een weekje rustig laten genieten van haar veulentje of (wat ik juist gelezen heb) ze morgen toch eens eventjes uit elkaar halen en de dagen erna?
Ze beschermd haar veulen heel erg!, ze zorgt er heel goed voor maar daarjuist draaide alles om waarvan ik ERG verschoot!