Bouw van een Shet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zwoezie

Bouw van een Shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 12:11

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag, misschien wel een hele domme vraag :')

Ik heb gisteren mijn 2jarige Shetlandmerrie laten scheren, nuja, ze wordt deze maand 2 jaar.
Ze is alleen niets veranderd van bouw tegen vorig jaar.
Ze blijft vreselijk smal, haar hoofdje heeft meer vorm gekregen, maar ziet er niet uit als dat van een Shet.
Gisteren kreeg ik ook te horen, dat ze echt smalle beentjes heeft.
Ze loopt ook niet zoals de gewone Shet, ze huppelt meer.

Van velen krijg ik te horen of het geen miniatuurpaardje is, maar ik heb haar ouders gezien en haar volle zus.
Haar volle zus is 1 jaar ouder en die was op 2 jarige leeftijd al heel breed, net zoals de ouders...

Mijn merrietje is ook groter geworden dan haar ouders, haar ouders zijn erg klein, ik denk dat haar volle zus maar juist boven mijn knieën uitkomt met haar schoft..

Nu misschien moet ze nog uitzetten, al vind ik ze echt verschillen met alle anderen. Ik zal vandaag foto's maken en ze ook hier straks plaatsen.

Ze is wel verdikt tegenover vorig jaar, maar blijft even smal.

Keet

Re: Bouw van een Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:31

Ze is nog maar jong :) mijn merrie was ook verschrikkelijk smalletjes. Tegen het minipaard achtige aan. Maar wel volle shet inclusief stamboom.
Nu is ze bijna acht en wat breder geworden, maar nog steeds smaller als mijn andere stamboek shetlandmerrie.

Er zit gewoon veel verschil in bouw binnen het stamboek. De wat luxere en de wat stevigere.
Komt wel goed :)

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 12:32

Dankje Evelli, vond het vooral raar, omdat haar ouders zo klein en breed zijn en zij zo groot en smal :-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:35

Dat kan van vele generaties terug komen, dus je moet niet alleen naar de ouders kijken.
Mijn merrie is ook luxer als haar ouders en een cm of 10 groter.
Min andere merrie is ook 10 cm groter als haar vader :)

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 12:54

Dankjewel voor de info, daar heb ik nog niet aan gedacht, helaas heeft ze geen papieren, dus kan niet terugkijken :-)