Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Jessix schreef:Ik begrijp je vraag denk ik niet helemaal.. Bedoel je te vragen of het ras-eigen dat de Lusitano zo loopt?
Ik zie jaarlijks heel veel Lusitano's die ik samen met een selecte groep fokkers ook heel kritisch bekijk. Die moeten echt correct lopen, zonder afwijkingen. Dus als je vraag is of het iets rastypisch is dan is het antwoord, nee.
Je filmpjes kan ik niet beoordelen. Ik zie voornamelijk veel spanning bij je paard.
Jessix schreef:Ik vind het paard op je laatste filmpje niet zo'n goede rug hebben en het gebruik van haar lijf vind ik ook matig. Ik heb eigenlijk al antwoord gegeven, zie eerdere bericht, een Lusitano behoort een goede beweging te hebben en zijn lijf goed te kunnen gebruiken.
, dus die bruine is ook al niet goed (da's geen Lusitano maar een PRE)? Slechte rug, dat is het laatste dat ik van haar had gedacht...waarom denk je dat? Is hier wel voor de eerste keer dat ze gelongeerd wordt en nog flink opgejaagd wordt ook door die persoon (ze heeft nog nooit gewerkt, is 3 jaar). Ik doe het zelf rustig aan met haar...
Dat jij een paard laat zien tijdens de eerste keer aan de longe en dan ook nog terwijl ze wordt opgejaagd dat kan ik niet weten, ik beoordeel wat ik zie. Excuses als ik je daarmee beledigd heb. Misschien moet je ze eens los laten bewegen dat geeft vaak een eerlijker beeld. Wie weet pas ik dan mijn mening aan, misschien ook niet.
. Is het meest recente filmpje dat ik heb. Ik wou vergelijken met de achterhand. Tja, ze zijn nog jong, nog dus nog veel grondwerk nodig om hun lijfjes in balans te brengen. Ik zou zo'n kloon van Piet bakker moeten vinden hier in België....daar zouden ze veel meer aan hebben dan dat longeren.

(ik heb ze niet bewust daarom gekozen hoor, realiseer me dat eigenlijk nu pas).