Hengst gezocht voor NWR merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annibel

Hengst gezocht voor NWR merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 15:28

Hallo bokkers,

Omdat ik dit jaar graag mijn welsh NWR pony Hofstee's Lisanne, (Bjirmen's Wytse X Wester Aikema's Andor) wil laten dekken, zou ik graag willen weten welke hengst jullie zouden kiezen. Ik heb zelf namelijk echt nog geen idee, wel graag een klein paard (kwpn of een ander stamboek).

Lisanne is een hete en snelle merrie met veel springvermogen, ik wil graag een rustig en klein dressuur paard eruit fokken waar ik zelf mee kan gaan rijden over een paar jaar. :)

Ik ben op zoek naar een klein paard met veel aanleg voor de dressuur, en een rustig karakter om toch een rustig paardje uit mijn merrie te fokken.

Hier 2 foto's van Lisanne
Afbeelding

Afbeelding

In mijn profiel staan meer foto's van de merrie onder de naam Spetter.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen een goede keuze te maken :D

Groetjes Annabelle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:40

Kun je dan niet beter gewoon een leuk veulentje kopen?
Er zijn al genoeg paarden op de wereld (flink overschot zelfs), en ik zou persoonlijk alleen fokken mét stamboom en als de merrie ook echt kan verbeteren. Om eerlijk te zijn vind ik het exterieur niet echt goed genoeg (lange rug, zwakke lendenen, ietwat stijl achterbeen (kan vertekend zijn), diepe halsaanzet, neerwaarts gebouwd etc etc) om een goed veulen te kunnen fokken (krom gezegd, sorry), terwijl er al zoveel leuke veulens op marktplaats staan die wel echt de moeite waard zijn.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:43

er staan hier op de Bokt markt 1082 pony's en paarden te koop! :j

annibel

Re: Hengst gezocht voor NWR merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 10:34

Ja dat weet ik wel maar omdat dit zo'n bijzondere pony is willen we graag een nakomeling van haar.. ze heeft hele goede papieren dus denk dat het toch een mooie welsh hengst wordt die goed bij haar past.. Zelf ben ik niet heel groot dus een pony kan nog wel.
Iig bedankt voor de reacties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:36

Papieren, daar rijd je niet op. Dat zegt niet zoveel, heeft ook niet veel invloed op het veulen.
Maar goed, succes met de zoektocht :) !

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:37

Mooie pony, zou een hengst kiezen die in een goed rijtype (dressuur) staat. Die voldoende opwaarts gebouwd is, wimcazemier heeft in hun hengsten bestand ook een aantal pony's, die ook in de sport lopen. Klein roderijs Cocktail, ook ggk NWR, loopt Z1 dressuur, is 1.47, is Palomino, zou wel mooi passen denk ik. :D

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 13:47

@ agerrits Bedankt voor de leuke reactie :) We willen inderdaad een hengst die goed in de dressuur loopt. Cocktail heb ik bekeken en is inderdaad een super mooie hengst!! Zal er nog even goed over na denken maar Cocktail houdt ik zeker in gedachte..

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:51

Bizzybijtje schreef:
Papieren, daar rijd je niet op. Dat zegt niet zoveel, heeft ook niet veel invloed op het veulen.
Maar goed, succes met de zoektocht :) !

Eens.
Ik zou gewoon voor een veulen kopen gaan, staan er veel te veel te koop en het aanbod is er in alle soorten en maten dus dan kun je pas echt goed kiezen en bij je merrie weet je niet eens of er dan al wel iets goeds uitkomt:)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:27

Afbeeldingheb je al eens aan fijn don carino du bois of djamai du bois gedacht? Beide hengsten zijn Z dressuur tussen de paarden (don carino zelfs Z2 startgerechtigd).
Info kun je vinden op : http://www.stoeterijdubois.nl
[img]http://www.sporthorse-data.com/horse/10455761/928/Horse_Don_Carino_du_Bois-_2big.jpg [img]
Laatst bijgewerkt door marjolein88 op 13-04-12 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:34

Klein Roderijs Cocktail start ook bij de paarden.

En Goodlooking?

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 13:09

Bedankt voor de reacties, ik ga morgen even kijken naar de hengsten, vind ze wel erg mooi! :D
Vandaag geen tijd om dingen uit te zoeken dus morgen of maandag wordt alles bekeken!