[TI] Tinker verkopen? wat wil jij in een advertentie lezen??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Tinker verkopen? wat wil jij in een advertentie lezen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 18:08

Hoihoi,

Ik ben bezig met een tinker te verkopen.
En heb daarbij aan advertentie in elkaar gezet.
Echter, het is een slechte verkooptijd, en we hebben geen haast.
Maar wat wil jij weten als je op zoek gaat naar een tinker?

Wat wel en wat niet.
Ik maak er meestal maar wat van, dat ik denk dat mensen op reageren.
Plaats er wat leuke foto's bij.
Meer kan ik niet doen, denk ik.. of toch?

Tips zijn welkom!

Mocht je nieuwsgierig zijn naar mijn adv, die staat in mijn onderschrift.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:10

Vooral heel goed op de spelling letten. En ik zou je ... en de spatie tussen de uitroeptekens en het woord eruit halen. Ik erger me daar altijd gek aan. En er iets meer een verhaaltje van maken vind ik ook leuk. Ik heb even een van je eerste zinnen genomen en er wat anders van gemaakt. Maar dit is puur hoe ik het persoonlijk zou doen! Iemand anders wil het misschien wel totaal anders.

je kan hem pakken , leiden , poetsen , hoeven optillen , met wandelen onrustig als je hem alleen meeneemt maar wel te corrigeren ,

Op dit moment kan je hem pakken, leiden, poetsen en met hem wandelen. Bij het wandelen is hij nog wel onrustig als je hem alleen meeneemt maar wel goed te corrigeren. Ook kan hij zijn hoeven optillen.

Hierbij heb ik dus vooral de komma's en zinnen veranderd. Wat je dan bij de laatste zin toe zou kunnen voegen of hij al gewend is aan wat kloppen op de hoeven (voor de smid), een halster, etc.

Dit is dus totaal niet aanvallend, maar hoe ik graag een advertentie zie!
Laatst bijgewerkt door Jette op 04-04-12 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

sannie275

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:11

Op zich is de informatie goed, het is alleen niet zo lekker te lezen, veel korte zinnen e.d. Ik vind het altijd fijner lezen als het meer een verhaal wordt! :)

TurboTinker

Re: Tinker verkopen? wat wil jij in een advertentie lezen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 18:12

Nee dat dacht ik ook, beetje penny tekst he :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:12

Foto's zijn heel belangrijk. Zet je schone tinker op een fraaie dag goed in het licht en recht op de foto, goede stand foto/ schuin voor foto/ recht voor en recht van achter foto. Verder is het ook heel verstandig om wat korte filmpjes te maken (hoeft geen super kwaliteit, gemiddeld mobieltje kan het al) waarin alle gangen goed te zien zijn. Als het dier bereden is zorg dat de ruiter er goed uitziet (schoon en verzorgd) en maak dan een tweede filmpje onder het zadel van alle gangen en vergeet de overgangen niet!

edit: even je foto's bekeken, zijn eigenlijk geen van alle nuttig omdat je niet goed zijn bouw noch zijn benen/hoeven kan beoordelen..
Laatst bijgewerkt door troi op 04-04-12 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:15

En dat vergat ik inderdaad nog te vermelden, foto's zijn super belangrijk! Precies wat Troi zegt dus.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:16

Absoluut goede fotos (mooie achtergrond enz op gras etc, ik was fjord binnen week tijd kwijt voor hoge prijs omdat hij in gele bloemen gefoografeerd stond, ervoor "saaie" maar duidelijke niemamd belde ;)).
Leeftijd
Geslacht
Wedstrijd ervaring
Of welk niveau (en niet schaapachtig l zetten als die iets kan wat een beetje lijkt op wijken :+). dan valt t altijd tegen ;)
Verkeersmak/buitenritten gewend?
Braaf smid/trailer
Stalondeugden
Alleen of met andere paarden gelopen
Prijs

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:16

Ik mis een afstamming.
En idd goede foto's, deze fotos hebben niet veel toegevoegde waarde. Probeer een mooie standfoto te maken en een paar mooie bewegingsfoto's.
En de tekst, tja, ik heb het idee dat er info instaat die nergens van nodig heeft, probeer het kort te houden en de belangrijkste dingen te vermelden in plaats van al dit.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:21

Het beste begin is geweldige foto's. Desnoods laat je een goed fotoshoot maken . Lekker gewassen en fris en fruitig op de foto met een mooi hoofdstel/halster.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 18:24

Zo, ik heb er wat meer energie in gestoken :

Voor :
Citaat:
Hoihoi,

Ik bied hierbij de volle broer van mijn Tinker aan.

Het gaat om een 4 jarige hengst, zwart bont.

Hij is 152 hoog.

Geboren 18 april 2008

je kan hem pakken , leiden , poetsen , hoeven optillen , met wandelen onrustig als je hem alleen meeneemt maar wel te corrigeren ,

erg nieuwsgierig , wil alles zien , ruiken , voelen , niet bang , de smit is ie niet gek op maar met rust wel braaf.

, kieskeurig op lekkers...broodje , appel , wortel , muesli..al het andere smijt hij zn bak uit.

heel grappig ;als je de wei doorloopt loopt hij eigenlijk in je aura mee te zwemmen.

Hij is in voor een geintje , als je voetstampt sjeest hij weg en komt net zo weer op je af, dus hij heeft humor.

Heb filmpjes van vandaag. Op aanvraag.

Prijs is een vraagprijs.

Dier is onbeleerd,(zadelmak) kan tegen meerprijs beleerd worden.

Kan ook evt gecastreerd worden hier.

Voor meer info, pb

de foto's zijn stills uit het filmpje van vanmorgen.

Eventjes vooruit gejaagd, hij is een hele rustige verder

Staat net over de duitse grens. (bij boxmeer de grens over)

na :
Citaat:
Hoihoi,

Ik bied hierbij de volle broer van mijn tinker aan (daarvan foto's in mijn profiel)

Het gaat om een 4 jarige zwart bonte hengst, die er zelf geen weet van heeft dat hij hengst is.

Zijn stokmaat is 152. En hij is geboren op 18 april 2008.

Zijn vader is Connor, een vosbonte tinker(niet gekeurde hengst). Zijn moeder de zwart bonte Isha (geimporteerd)
Dus hij heeft geen stamboek papier.

Hij is in handen, je kunt hem gewoon pakken en leiden, Ook is hij braaf met poetsen en hoefjes krabben.

Met wandelen kan hij wat onrustig zijn, maar hij loopt niet over je heen, en is makkelijk te corrigeren.
Trailerladen is hij bekend mee. Is ook al een keer verhuisd. En hij heeft GEEN stalondeugden.

Het is een erg nieuwsgierig dier, Hij wil alles horen zien voelen en ruiken. Hij is ook niet bang aangelegd. Alleen bij de smid, daar is hij niet gek op. Maar hij zal niks doen.

Overigens is hij kieskeurig op zijn extra voer, wat hij niet wilt, dan smijt hij zijn voerbak uit. zoals broodjes appels wortels en muesli. De rest wat hem niet aantrekt eet hij niet. (brok overigens geen problemen mee)

Als je het weiland inloopt is hij net een jonge hond. Hij volgt je overal, en wil graag zien waar je mee bezig bent.
Hij is wel in voor een geintje hoor. Als je voetstampt sjeest hij weg,en komt hij net zo hard weer terug, om het zelfde spelletje nog een keer te herhalen.

Filmpjes heb ik ook, op aanvraag. De stills zijn uit dat filmpje, een grappige reactie op een voetstamp actie. Hij is verder super braaf.

Hij is wel onbeleerd. Maar kan evt beleerd worden. En castratie is ook bespreekbaar.

hij staat net over de duitse grens, nabij kalkar. 75min vanaf amersfoort.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:25

Tekst moet inderdaad korter en zakelijker. En absoluut geen 'kan ie, smijt ie'.. Dan haak ik als koper (en als lezer) direct af.

Duidelijke, nette foto's. Op geen van deze foto's is zijn bouw goed te zien.

Bij deze advertentie wordt mijn interesse niet dusdanig gewekt dat ik zou willen komen kijken. Wat maakt het dier, naast de basisinformatie, speciaal? Waarom moet ik komen kijken? Dat, naast nette foto's en een nette tekst maken een advertentie die ook wat voor het paard doet. Deze doet, sorry dat ik het zeg, alleen maar afbreuk aan het paard...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 18:26

Idd, vandaar ook mijn vraag hier.
De tekst heb ik nu aangepast. Ik denk dat hij nu een heel stuk beter is.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:28

Beter, maar nog veel te veel informatie die er in een advertentie helemaal niet toe doet. Dat voer verhaal, het voetenstampen ( :? ) etc doet er niet toe. In een advertentie wil ik lezen wie het dier is en wat het dier kan, plus een unique sellingpoint. De rest van de informatie (zachte informatie) hoor ik wel als ik er ben.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 18:29

Dushet voer verhaal en het spelen verhaal eruit laten dus. ik dacht juist dat dat details zijn die juist leuk zijn :j
Iig ikzelf vind het juist leuk als er zoiets in staat?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:30

Niet zomaar wat van maken, maar gewoon de waarheid, van hoe het dier is en wat ie allemaal kan enz.

De leeftijd de stokmaat en noem maar op.

Dus geen onzin verhaal van maken en of verzonnen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:31

Ik vind het zelf overbodig, en zeker in deze vorm gewoon 'teveel'. Je kunt het wel kort noemen, maar als ik kijk naar de verhouding tussen 'harde' en 'zachte' informatie dan overheerst het zachte, zonder dat ik de advertentie echt aan vind spreken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 18:33

juistem :j

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:33

Misschien kan je de link van het filmpje plaasten van waar je de foto uit hebt gehaald.
Laatst bijgewerkt door hoi op 04-04-12 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:34

Naar mijn idee kan je ook beter het voer en stampvoet verhaal eruit halen! Is totaal overbodig en kan je ook vertellen als er mensen komen kijken.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 18:35

Mensen met intresse zouden die opvragen per mail?

Advertentie is nu zo
Citaat:
Hoihoi,

Ik bied hierbij de volle broer van mijn tinker aan (daarvan foto's in mijn profiel)

Het gaat om een 4 jarige zwart bonte hengst, die er zelf geen weet van heeft dat hij hengst is.

Zijn vader is Connor, een vosbonte tinker(niet gekeurde hengst). Zijn moeder de zwart bonte Isha (geimporteerd)

Hij is in handen, je kunt hem gewoon pakken en leiden, Ook is hij braaf met poetsen en hoefjes krabben.

Trailerladen is hij bekend mee. Is ook al een keer verhuisd. En hij heeft GEEN stalondeugden.

Het is een erg nieuwsgierig dier, Hij wil alles horen zien voelen en ruiken. Hij is ook niet bang aangelegd. Alleen bij de smid, daar is hij niet gek op. Maar hij zal niks doen.

Filmpjes heb ik ook, op aanvraag. De stills zijn uit dat filmpje, een grappige reactie op een voetstamp actie. Hij is verder super braaf.

Hij is wel onbeleerd. Maar kan evt beleerd worden. En castratie is ook bespreekbaar.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:36

Even met je tekst gespeeld om te laten zien wat de mensen bedoelen:

Snackie schreef:
Aangeboden:

Brave 4 jarige zwart bonte hengst.

Bekend met trailerladen en wandelen, geen stalondeugden.

Het is een erg nieuwsgierig dier, Hij wil alles horen zien voelen en ruiken. Hij is ook niet bang aangelegd. Nog wat nerveus bij de smid maar wel braaf.

Filmpjes heb ik ook, op aanvraag.

[/quote]

En dan nog even 'echte tekst' ervan maken ivm het telegram wat het nu is geworden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:37

Minder 'enters' in de tekst, en alles wat belangrijk is bij elkaar zetten.

Dus:
Naam (v. Connor): 4 jaar ( 18-04-2008), stokmaat 1.52m.

Je weet overigens dat je geen advertenties van derden op Bokt mag zetten?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:44

Te koop:
Tinkerhengst
4 jaar (april 2008)
Zwart bont
Stokmaat 1.52m

Braaf en rustig, maar wel hengst
Niet bang
Braaf bij smid
Onbeleerd
Vraagprijs: ...
Filmpjes op aanvraag.
Voor meer info, pb
Staat net over de duitse grens. (bij boxmeer de grens over)

Ow toch niet in goch waar al die tinkers staan langs snelweg ;)
De rest is echt te zweeverig ;) dat hij gecastereerd wn beleerd kan worden snapt de gemiddelde koper wel en anders vragen ze er maar ;)
Verder zou ik absoluut betere fotos zorgen (evt als het is waar ik denk dat het is wil ik het op zonnige dag wel doen want woon daar om de hoek).

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 18:46

Het gaat overigens niet alleen over bokt, heb de adv. op 5 plaatsen staan.

Waar haal je vandaan dat dit paard niet van mij is btw ;)

Collette, het is niet in goch? maar 20min over de grens, en thanks voor het aanbod! hij staat nabij kalkar.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 18:50

En dat hoihoi er uit. En bv dat broer van je paard. Neem aan dat je niet alleen hier een advertentie zet.