Nakomelingen Faldo (Purioso x Nimmerdor)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morag

Nakomelingen Faldo (Purioso x Nimmerdor)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 19:07

Hallo,

Ik ben wel benieuwd wie hier op bokt een nakomeling van Faldo heeft :)

Zelf rijd ik zelf een Faldo x Triton bij, een erg lief paard waar vroeger wel de nodige gedragsproblemen mee zijn geweest.. (Hij is nu 17)

Ik hoorde van andere mensen dat ze ook veel problemen met Faldo's ondervinden, of dat ze juist enorm lief zijn en geen vlieg kwaad doen.

Ik ben benieuwd!

Groetjes

Ketaki

Re: Nakomelingen Faldo (Purioso x Nimmerdor)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:44

Klikoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:56

he,
ik heb een Faldo gehad. Deze heb ik in het voorjaar verkocht. Mede omdat het best wel een moeilijk paard was. Het was een Faldo x Ircolando. Ik vond em in de omgang onwijs lief en vooral erg grappig, was echt een paard met humor. Maar onder het zadel toch wel enig gevecht met em aan moeten gaan. Had echt zijn eigen wil en kwam over het algemeen best snel omhoog.
Ben benieuwd naar andere mensen die ook een Faldo hebben of hebben gehad.

pippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:05

Wij hebben een aantal Faldo's gehad en hebben er nog 1(ze is drachtig en te koop)Op de site van hein peters staan er 2 die wij gefokt hebben en een broer van onze merrie is.Okidoki en Pickachu.De Faldo's die wij hebben gehad waren allemaal fijne paarden in de omgang.

Morag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 13:36

Ja de mijne is ook een ontzettend lief paard in de omgang! Rijtechnisch is het wel een uitdaging, maar hij verder super lief in echt alles. Kan er zo een klein kind op laten weg rijden.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:25

Ik heb een Faldo (x Lector x Courville) gereden en ben daar nog steeds naar op zoek. Dat was een onwijs lieve ruin, wel sterk in het parcours maar kon enórm springen (is uiteindelijk ook Z-springen geweest). Hij had wel zijn dingetjes (stond te koop en wou bij uitproberen bv niet draven onder het zadel :)), maar was absoluut niet gemeen oid. Sinds hem heb ik een groot zwak voor Faldo's. Triton heb ik trouwens ook hele goede ervaringen mee, dus jouw paardje vind ik qua papier iig erg leuk klinken. Veel plezier ermee ;)

Morag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 17:57

Ja deze kan ook enorm springen, alleen ben ik niet zo'n held.. Heb er 1.10 mee gesprongen, wat hij met groots gemak deed.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:46

Wat leuk vind ik inneens een Faldo topic op de eerste pagina. Wij hebben al bijna tien jaar een FaldoxTroubadour ruin hij lijkt kwa aftekeningen heel erg op zijn vader. Ik heb l met winst gereden in de dressuur maar springen was veel meer zijn ding oren erop en gaan. Door een blessure rij ik hem nu alleen maar recreatief. Hij is in de omgang en met beginnens echt super zet je hem echter in de dressuur meer aan het werk kan hij ook wel karakter toonen haha.

Morag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 11:32

Ja! Ze beschermen zichzelf goed haha. Ik ben van plan er binnenkort wedstrijden mee te gaan rijden...
Hij kan alle oefeningen tot M2 maar we beginnen in de B :)