Keuring! Hoe zouden jullie dit shetlandhengstje keuren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horses1990

Keuring! Hoe zouden jullie dit shetlandhengstje keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 19:47

Filmpje van 11 jaar geleden. Ik was pas 10 jaar... (heb een beetje moeite met lopen vanwege mijn lengte en dunne figuur volgens mij) hengstje is helaas overleden nadat hij op 1 jarige leeftijd uit het weiland is ontsnapt. Vraag me toch af of er wat potentie in dit hengstje zat? Rebel van Hogenhof (is zijn naam) loopt hier alleen, omdat zijn moeder op het laatste moment kreupel werd. Best spannend voor mij dus omdat ik altijd met moeder had geoefend (vandaar dat hij ook zo hinnikt, en ga ook bijna op mijn bek :) tijdens het filmpje. Ik kreeg destijds best wel hoge biedingen voor hem (maar zien jullie die potentie ook? of liepen die hengstenhouders mij gewoon in de maling te nemen?) :) En aangezien ik geen pro ben op het gebied van keuringen zou ik het graag willen weten...we gingen wel met een prijs naar huis...maar mijn moeder en vader weten ook niet meer met wat en de rozet en beker zijn weg |(

Weet niet 1, 2, 3 wie zijn ouders waren... iig een hengst van stal Weytendael uit Bruchem en was een goedgekeurde dekhengst.

Moeder was: Kato van Hogenhof (kroon/preferent)

vader??? Misschien dat ik hem nog vind, was een populaire hengst in ieder geval :) en ik neig een beetje naar Narco van de Uitweg aangezien ik een soort van herinnering van deze hengst in zijn paspoort heb.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

xxx <3

SeSch

Re: Keuring! Hoe zouden jullie dit shetlandhengstje keuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:19

Hoi,

Met het zien van zo'n filmpje kun je niet opmaken of een pony hengstpotentie heeft of niet.
Als een veulen de opfok in gaat, is het altijd maar een gok.
Veulens zonder veulenpremie kunnen 1e premie hengsten worden, maar als een veulen een veulenkampioen is geweest, betekent dat ook niet dat dat per definitie een goedgekeurde hengst gaat worden.

Is op deze manier niet te beoordelen.

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 22:22

Oke bedankt voor je reactie :) Heb echt de ballen verstand van keuringen...heb er toevallig 1 gelopen op mijn tiende maar verder ook niet :P

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 22:27

Hij loopt wel super goed mee zeg zonder mamma!!
Wij hebben vorig jaar een veulen zonder mamma voorgebracht.. man man wat was dat vreselijk :P

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:09

Veulen is op dit filmpje in ieder geval niet goed te beoordelen.

Weet je waar de keuring was? Was dit soms in Leiden? (toen was de premiekeuring samen met VEBO fokdag daar).

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 12:16

nee het was ergens in gelderland/brabant... :P

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 12:36

Ammerzoden?

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:13

Ahh vind het wel een leuk filmpje, behoorlijk hoog schattigheidsgehalte :P Ik liet m aan mn vader zien en die herkende ook gelijk allemaal mensen. (Hij zit al vrij lang in de shetlanders ;) )

Maargoed je kan het veulen zo idd niet beoordelen vanaf dit filmpje :)