[TI] Met de tinker naar een verzorgingstehuis.. tips!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Met de tinker naar een verzorgingstehuis.. tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 16:51

Het is weer zover, ik ga met Pietje (zoals het er uit ziet) volgende week bij mijn werk op bezoek. Vorig jaar hadden we dit ook gedaan en dat was een groot succes. Rolstoelen, bedden alles vind meneer goed zolang hij maar wat aandacht krijgt. Omdat dit jaar de laatste keer is in verband met mijn verhuizing leek het me leuk om Piete-mans extra mooi te maken.

Nu weet ik alleen niet HOE, knotjes? roosjes? een lint in de manen 'zoals bij die barokke paarden' of niks? Bandages ja of nee (heb donkerood, kan misschien wit lenen) of juist niet. Natuurlijk wel hem extra oppoetsen en de benen wassen.

Piete-mans is een 20 jarige zwart/witte 1.55 supertinker. 4 gelaarsde benen, verder zwart met een mooie brede bles en hier een daar een handgrote witte vlek op de hals. Op zijn bips een witte vlek bij de staartwortel en een witte staart met een zwarte pluk. Ja meiden.. hou uw hart vast! het is een knappe man. Hij heeft geen lange manen (de eigenaresse had ze vorig jaar compleet afgeschoren) maar ongeveerl hand-lengte.

Dus denk mee!! Want ik kom er maar niet echt uit, en als ik wat wil doen dan moet ik van de week toch echt evt spulletjes halen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:54

5 gelaarsde benen >;) Dan is het wel een SUPERtinker.....

Ik zou kiezen voor een lekker fel kleurtje als je hem gaat versieren. Donkerrood vind ikz elf erg mooi bij zwart/wit staan maar een donkerblauw kan ook. Een mooie hengstenvlecht is bijv ook mooi als hij lange manen heeft. Leuk idee zeg zo langs gaan bij je werk!!

Benfan

Re: Met de tinker naar een verzorgingstehuis.. tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 16:58

Ik las het en dacht 'het is een ruin" moest even proesten en paste het aan. Kan even geen foto vinden (ze staan op mijn faceboek.. hoe kon je in godsnaam bij je eigen foto album) zodat het wat makkelijker meedenken word. "dat met dat lint, in de manen zoals die barok paarden' kan niet vinden hoe je dat het beste kan doen. Vind het wel erg mooi staan. Dan kan ik evt vrijdag op de markt wat stof halen om het te maken. Heb alleen champange kleurige voeringstof liggen.. )

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:01

:+ Hihi....

Volgens mij is dat barokke gedoe dat je een hengstenvlecht maakt waar je een lint in meevlecht. Kan ook zijn dat ze die er later doorheen weven, maar volgens mij was het het stevigst om het mee te vlechten. Eens kijken of ik iets ervan kan vinden....

Edit: op eerste blad in elk geval foto van trekpaard met linten:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=1274583&

Tip hoe het moet:
Citaat:
Ik zou er zelf voor kiezen om 3 linten te nemen, en met 3 manenplukken én 3 linten tegelijk te vlechten.

Hier nog meer ideeen op blad 2:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=21&t=1506417&start=25

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:23

Wat leuk dat je met je Tinker naar een verzorgingstehuis gaat!

Ik zou niet bandageren, waarom zou je een van dé kenmerken wegstoppen onder bandages? Daarnaast vind ik bandages bij Tinkers (en Friezen etc) gewoon ook niet mooi staan.

Netjes gepoetst, manen, sokken en staart uitgepluist en net, schoon tuig erop. Meer hoeft imo niet, ze zijn al mooi (en versierd :)) ) genoeg van zichzelf :D

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:32

Dat zou ik ook zeggen. Alles mooi uitkammen en schoon. Zo vind ik ze het mooist

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 19:19

Das waar, en i ben al lang blij dat hij weer manen heeft. Binnenkort een photoshoot houden zodat ik mooie foto's heb van hem straks in Amsterdam (gaan van Emmen naar omgevng amsterdam verhuizen) Dan word het schoon maken! We hadden voor deze week af gesproken maar er is regen voorspeld.. dus dan maar een weekje wachten. Ik kan wel wat foto's maken voor jullie en die later posten. Ik was echt heel trots op hem de eerste keer, hij reageert absoluut niet op de rolstoelen! Hij stond er braaf, liet zich aaien en mensen gingen achter hem langs (je kan 10x waarschuwen, maar sommige mensen zijn een beetje.. emm.. tja traag)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:16

Niks geen poespas. Gewoon lekker schoon, zonder bandages. Manen mooi los. Op en top tinker toch?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 22:39

Ik ben zo TROTS! we hebben afgesproken het toch vandaag te doen. Dus HUP vroeg naar Piet hem lekker poetsen wassen staart uitkammen en het nette dekje uit de kast getrokken. Het was ongeveer 3 kwartier rijden er naar toe, drukke weg over en uiteindelijk waren wij er. En wat is hij BRAAF! Staat rustig te wachten, laat zich aaien en op gegeven moment zijn we met zijn allen gaan lopen. Helaas was er een vrijwilliger tekort dus sprong ik in :) Met pietje aan de hand een rolstoel voortduwen ging PERFECT! De vrouw in de rolstoel vond het geweldig! Hij legde elke keer zijn hoofd half op haar schoot om geaait te worden (dat onder het lopen) en was erg voorzichtig met haar en haar stoel end e mensen om hem heen. Ik denk dat we er een dik uur zijn geweest? man man man wat deed hij het goed. Zo verschrikkelijk TROTS op hem.

De terug weg was hij heeel fris! Zo blij dat hij weer lekker kon lopen en hij had duidelijk genoten. Lekker even de cross paden opgezocht en hem even laten stoomafblazen. Hij liep ook nog eens grandioos.. had een appelbitje gehaalt en daar reageert hij super op, enorm nagevelijk!

Nou echt hoor.. Heel jammer dat mijn telefoon leeg was.. kon geen foto's maken. Die komen er zeker de volgende keer. Maar zo'n braaf paard? en de reactie van de mensen.. subliem!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:25

Wat leuk om te horen dat het zo goed is gegaan! Je hebt de mensen daar ongetwijfeld een hele mooie dag bezorgd zo. En natuurlijk goeie reclame voor ons ras gemaakt :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 15:49

En of ze het leuk hebben gehad, ze hadden het er gisteren constant over. Ze vonden hem lief, en braaf en groot en mooie witte benen en groot en lief :) Dan ben je wel trots hoor op je verzorgpaard.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:36

Leuk is dat he? Zo vonden mijn opa en oma het ook altijd prachtig als ik met Jessie bij ze langs ging in het bejaardentehuis. De buren vonden de berg poep in de bosjes wat minder :') maar vaak kwamen ze wel langs geschuifeld met een appeltje, suikerklontje, brood, Sultana ( :+ ) etc voor 'het grote bonte paard'. Jes vond het dus ook altijd prachtig als we de route naar oma namen :))