Overschrijven pony op naam

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Overschrijven pony op naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 14:41

Ik was op de website van het stamboek aan het zoeken naar een overschrijvingsformulier.
Deze heb ik gevonden, maar daarop staat dat de ''eigenaar'' welke de pony op naam heeft staan een overschrijvingsverzoek moet zenden (of in ieder geval akkoord moet geven).

In enkele gevallen zal dit lastig gaan, wat zijn dan de stappen welke genomen moeten worden?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:12

Ik denk dat je het beste even een belletje naar het stamboek kunt doen :) . Mijn merrie was ook al lang niet meer in eigendom van de fokker, dus had het weinig zin om zijn akkoord te vragen.

bello2005

Re: Overschrijven pony op naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 22:23

je moet het paspoort van het dier opsturen en dan gewoon met het formulier van wat er in moet komen te staan .. jouw gegevens dus..
je hoeft helemaal geen goedkeuring van de 'eigenaar' te hebben.
tenminste.. daar heb ik nog nooit van gehoord

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:21

Ik heb mijn pony destijds ook overgeschreven op mijn naam, je moet idd gewoon het paspoort en papier opsturen met het formulier erbij, dan is het goed :)

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 10:25

Volgens mij heb je ook geen akkoord nodig, bij kwpn is het n kwestie van gegevens opsturen met verzoek paard op je eigen naar te zetten. Als ik jou was zou ik het nog eens goed navragen. Succes

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 10:29

Vroeger kon dit ook altijd gewoon. Alleen zijn nu de regelementen iets veranderd.
Gelukkig heeft de vorige eigenaar al wel een overschrijvingsformulier erbij gedaan.