Mijn verzorgpony word misschien binnenkort verkocht en nu wil die eigenaar zijn andere pony laten dekken. Hij vroeg mij wat voor paardje ik mooi vond, en dat is dan de New Forest. Ik ben nu op zoek naar een Zwarte New Forest, het liefst een wat grotere. De pony die gedekt wordt is dan een zwarte kwpn-er.
De eigenaar was zelf aan een prijs van rond de 600 euro te denken. Als je een de pony hebt die wij zoeken, zou dat hartstikke fijn zijn!
Begrijp ik goed dat je op zoek ben naar een Zwarte New Forest dekhengst? En deze hengst moet dan een zwarte KWPN'er dekken?
Gem
Geplaatst: 03-04-12 20:58
Dekkingen van NF's kosten over het algemeen tussen de 200 en 350 euro, uitzonderingen uitgezonderd.
Ik vind de combi KWPN x NF echter niet direct een geweldig goed idee, maar zou voor de merrie gewoon een passende KWPN - , NRPS - of Duits gefokte hengst kiezen.
En overigens geeft zwart x zwart geen garantie op zwart hoor .
trishvm
Geplaatst: 05-04-12 19:33
dat een pony geen kwpnér kan dekken ben ik het niet mee eens.Wij hebben in onze familie een KWPN x B-pony,het is een C pony en kan super springen.De vrucht past zich aan aan de baarmoeder.
Gem
Geplaatst: 05-04-12 19:40
Trish: ik bedoel met passend niet de maat en / of de maat van de baarmoeder, maar het karakter, exterieur en het doel van gebruik .
trishvm
Geplaatst: 05-04-12 20:34
Gem schreef:
Trish: ik bedoel met passend niet de maat en / of de maat van de baarmoeder, maar het karakter, exterieur en het doel van gebruik .
waarom vindt je het niet passend dan?rijpaard x NF is juist heel interessant.Heb verschillende pony's gezien die uit zo'n combi komen en die zijn heel gewild voor de sport.
Gem
Geplaatst: 05-04-12 21:13
Ik zie simpelweg niet veel redenen om waarom je een NF hengst zou uitzoeken bij een KWPN - merrie. Qua exterieur vind ik ze te verschillend om er maar vanuit te gaan dat het een geslaagde kruising wordt. Dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan, maar ik zou er zelf nooit op gokken.
Ik heb hier ook al meerdere goed gelukte kruizingen van gezien. Vorig jaar voor het eerst een SF Wizard veulen uit een KWPN gezien en dat is een grote Forester om te zien met een prima exterieur. Alle verhoudingen kloppen en die zal circa 156 hoog worden zoals het er nu uitziet. De merrie was trouwens een kleine KWPNer van 160.
Dus, opzich kan deze kruising wel? Het liefst heb ik deze combinatie omdat een nf toch echt wel mijn lievelings pony ras is En de moeder is zowieso kwpn...
Welke kruising zouden jullie danmhet meest aanbevelen? Kwpn x ???
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
gewoon oldenburg westfale kwpn ik zou voor een gewoon paard gaan. de handel is op dit moment ook niet erg goed. kun je beter vragen of hij een nf veulentje wil kopen, en dan zijn merrie niet laten deken. ook al is het veulen voor eigen gebruik, er kan altijd iets gebeuren zo dat het veulen verkocht moet worden.
GelbrichDDH
Geplaatst: 30-04-12 21:52
Ik heb zelf een new forest x Kwpn, was een ongelukje maar wel een superleuke!. Karakter van de Nf en gangen van kwpn zegmaar
Eikenbos
Geplaatst: 03-05-12 20:56
Voor een leuke KWPN'er betaal je toch al snel 900 euro dekgeld. Dus als je toch voor goedkoper gaat zou ik zeggen: doen. Maar er zijn al zo veel paarden die nu bij de slager eindigen omdat ze niet van eigenaar kunnen wisselen. Goede en gezonde dieren. Ook jonge dieren. Vaak zonder papier en dus "zinloos" voor de fokkerij. Waarom zou je nog zo'n paard/pony willen fokken? Koop dan een jong dier en creeer niet nog meer paarden zonder papieren.
Sky_As
Geplaatst: 07-06-12 11:48
Wij hebben nu een e pony staan, uit een New Forest moeder van Priory Prickle, vader is een KWPN-er. Heel gaaf dier: [ITP] Knappe Dalton
Vroeger is onze shethengst x ontsnapt en heeft onze haflinger gedekt, helaas zullen we nooit weten wat eruit was gekomen omdat de merrie in de 7de maand van de dracht is overleden(ze had erge diarree en medicatie heeft niet geholpen)