KVTH helemaal betoeterd?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne

KVTH helemaal betoeterd?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 23:57

Ik wil graag mijn haflinger op mijn naam laten zetten en volgens het KVTH moet ik dan 73,50 euro lidmaatschap betalen en dan nog eens 15 euro overschrijvingskosten.
Ik moet verplicht lid worden van het stamboek om hem over te kunnen schrijven! 8)7
Nu had ik in een ander topic al gelezen dat dit dus bij wet verboden is om het koppelverkoop is.
Dit had diegene daar over gezegd:

"Een stamboek mag je geen verplicht lidmaatschap aansmeren als je een wettelijk verplicht document aanschaft.Ook niet bij overschrijving van de papieren of je paard op jouw naam,hoogstens mogen ze extra administratie kosten doorberekenen.
Dit valt namelijk onder koppelverkoop en dat is verboden bij de Europeese wet :o
Lid worden van elk stamboek is vrijwillig,tenzij je wedstrijden van het stamboek wilt gaan rijden of met de fokkerij te maken hebt.

Veel stamboeken doen geloven dat je een verplicht lidmaatschap voor minimaal 1 jaar moet aangaan.Dit is wettelijk verboden en bij veel klachten zal de PVE optreden tegen het desbetreffende stamboek.

Deze rekening even nog niet betalen dus...neem eerst even contact op met het PVE http://www.pve.nl ,zij kunnen je vertellen wat je moet doen ;)

Marieke...geld ook voor jou dus.Paard op naam zetten moeten ze doen...hoeveel adm kosten ze berekenen is weer een ander verhaal...die "vervallen"dan als je lid bent :o"

Ik ben nu vergeten welke persoon dat was maar bedankt daarvoor iig :D

Wat moet ik nu doen?!
Ik wil helemaal geen lid worden want ik vind 73,50 euro VEEL te VEEL geld voor iets waar ik verder geen gebruik van ga maken!
Wel wil ik mijn paard op mijn naam laten zetten!

Wie heeft er goed advies voor me?
Alvast bedankt :)

Anoniem

Re: KVTH helemaal betoeterd?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:01

Als je er bij zet dat je geen lid wil worden dan hoeft dit ook niet. Dan maak je gebruik van het paard op naam zetten en overschrijvingskosten voor niet leden. Dit kan je gewoon vinden op de site van het kvth. Als je niks aangeeft doen ze er idd een lidmaatschap bij.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:07

Kan je een paar ook op naam laten zetten zonder dat de oude eigenaar meewerkt?

Mijn paard staat nog op naam van de fokker, en is nu bijna 11. Ik heb haar via twee andere eigenaren gekocht en nooit contact gehad met de fokker. Kan ik Mone dan wel op mijn naam zetten?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:08

Dit klopt, gewoon er duidelijk bijzetten dat je geen lid wilt worden, betaal je alleen voor het overschrijven iets meer, maar niet zoveel als een lidmaatschap ;)

@Eileen333: Ja hoor, gewoon het paspoort en stamboekkaart opsturen, dan is dat geen probleem.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:19

Op die stamboekkaart is dus met typ-ex de naam van de fokker weggehaald en de naam van de man die haar van de fokker heeft gekocht overheen geschreven. In het paspoort staat nog wel de naam van de fokker. Hoop niet dat dat problemen opleverd.

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 15:24

Fijn om te weten dat als je het duidelijk aangeeft je niet perse lid moet worden :)
Dit is de eerste keer dat ik dit doe dus ik heb er niet zoveel verstand van..
Hoe moet ik nu precies dat paspoort enzo opsturen?
Ik wil het natuurlijk wel meteen goed doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:06

Je stop het paspoort en de stamboekkaart met de gegevens erop in een envelop met een briefje erbij. Na paar dagen krijgen je een acceptgiro en als je die betaald hebt sturen ze je paspoort terug.

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 00:10

Dankjewel Yvank! Dat moet ik nog wel kunnen denk ik hahaha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:35

Ja idd ik had hem binnen een week ook terug :)

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 00:40

Ik heb toch nog een vraag :o
Op die stamboek kaart kun je dus op de achterkant wat invullen..
Op het paspoort staat nog steeds de naam van de fokker maar op de stamboekkaart staat dus helemaa lniks op de achterkant.
Zoals het op mij overkomt moet de verkoper dus invullen dat die het paard aan mij heeft verkocht..correct?
Moet ik dan alsnog mijn naam etc erop invullen of niet? Of moet ik dat op een papiertje erbij doen apart?
Sorry hoor,ik ben van nature blond :o?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 05:45

Nee, dat moet je niet zelf doen, maar daarvoor stuur je dus eigenlijk je papieren op naar het stamboek, zij vullen dat voor je in en je krijgt er een mooie handtekening en stempel bij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:58

De een oude eigenaar moet dat wel invullen! Kvth zet alleen een handtekening en stempel.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:19

Op de voorkant van die stamboekkaart staat de fokker al vermeld, dan kun je bovenaan gewoon jou adresgegevens invullen, en het Kvth zet daar dan een stempel ed bij ;)
Officieel hoort een verkoper daar een handtekening te zetten, maar mijn ervaring is dat het zonder ook wel kan, als een paard al een paar keer doorverkocht is dan is dat toch niet meer te achterhalen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:34

Yvank_; Dat hoeft niet hoor, heb ik ook niet gedaan destijds, deden zij voor mij :)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:40

Ik lees even mee. Heb het paspoort nooit om mijn naam laten zetten, door al die belachelijke kosten waar ik geen gebruik van maak.

Maar ik kan dus het paspoort opsturen, briefje erbij wat er gedaan moet worden. Moet ik dan een briefje erbij doen met mijn gegevens en zetten zij het er dan in? Of moet ik het erin schrijven en zetten zij er dan een stempel+ handtekening?

En dan betaal je dus alleen de overschrijvingskosten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:13

BarbaLala schreef:
Yvank_; Dat hoeft niet hoor, heb ik ook niet gedaan destijds, deden zij voor mij :)

Oke nouja bij mij moest het wel werd gezegd dus vandaar :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:31

_Mel; Wel aangetekend versturen! :)

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:47

Ik heb dit ook gehad bij de nrps stamboek.
mij werd verteld dat ik alleen kon overschrijven als ik lid was, dit was geloof ik 45 euro.
ik dacht dat het niet anders kon dus toen maar gedaan.
jaar erop gelijk weer afgemeld,
was een duur grapje dus ff op je naam laten zetten,

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:49

Ik volg dit even , lees het later door. Moest vorig jaar mijn ruin op mijn naam zetten bij knhs. Kosten lidmaatschap waren over de honderd euro voor een jaar, verplicht. Vond/vind dit belachelijk!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:48

Uh, maar wat bedoelen jullie dan met die stamboek kaart?
Ik wil Willem ook laten overschrijven maar ik snap het niet zo goed, kan iemand het uitleggen? en ook met die stamboekkaart?