Ik moet verplicht lid worden van het stamboek om hem over te kunnen schrijven!

Nu had ik in een ander topic al gelezen dat dit dus bij wet verboden is om het koppelverkoop is.
Dit had diegene daar over gezegd:
"Een stamboek mag je geen verplicht lidmaatschap aansmeren als je een wettelijk verplicht document aanschaft.Ook niet bij overschrijving van de papieren of je paard op jouw naam,hoogstens mogen ze extra administratie kosten doorberekenen.
Dit valt namelijk onder koppelverkoop en dat is verboden bij de Europeese wet

Lid worden van elk stamboek is vrijwillig,tenzij je wedstrijden van het stamboek wilt gaan rijden of met de fokkerij te maken hebt.
Veel stamboeken doen geloven dat je een verplicht lidmaatschap voor minimaal 1 jaar moet aangaan.Dit is wettelijk verboden en bij veel klachten zal de PVE optreden tegen het desbetreffende stamboek.
Deze rekening even nog niet betalen dus...neem eerst even contact op met het PVE http://www.pve.nl ,zij kunnen je vertellen wat je moet doen

Marieke...geld ook voor jou dus.Paard op naam zetten moeten ze doen...hoeveel adm kosten ze berekenen is weer een ander verhaal...die "vervallen"dan als je lid bent

Ik ben nu vergeten welke persoon dat was maar bedankt daarvoor iig

Wat moet ik nu doen?!
Ik wil helemaal geen lid worden want ik vind 73,50 euro VEEL te VEEL geld voor iets waar ik verder geen gebruik van ga maken!
Wel wil ik mijn paard op mijn naam laten zetten!
Wie heeft er goed advies voor me?
Alvast bedankt