Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cyrina schreef:Hier gewoon een JC quantum dressuurzadel. Zadel is kort, kan in brede boommaat besteld en de singelplaats ligt ook goed (deze ligt bij veel zadels te ver naar achteren, waardoor je singel met zadel en al naar voren gaat schuiven) en geen dikke keilkussen. Ik heb ook een Euroriding Jade brede boom, die past ook op veel, alleen is net ietsje langer dan de JC.
Mijn ervaring is juist dat je het helemaal niet in de superdure zadels hoeft te zoeken, juist omdat; hoe meer opsmuk, hoe minder ze passen bij die barokkies...
XshaartjeX schreef:Cyrina schreef:Hier gewoon een JC quantum dressuurzadel. Zadel is kort, kan in brede boommaat besteld en de singelplaats ligt ook goed (deze ligt bij veel zadels te ver naar achteren, waardoor je singel met zadel en al naar voren gaat schuiven) en geen dikke keilkussen. Ik heb ook een Euroriding Jade brede boom, die past ook op veel, alleen is net ietsje langer dan de JC.
Mijn ervaring is juist dat je het helemaal niet in de superdure zadels hoeft te zoeken, juist omdat; hoe meer opsmuk, hoe minder ze passen bij die barokkies...
zag dat er een Quantum te koop staat hier op bokt. Lijkt erg veel op die retivi verkocht heeft kortgeleden. Ben namelijk zelf ook op zoek naar een ander zadel voor Vik. Heb ook nog een zaldi star trek op het lijstje staan om te passen.
Ik heb zelf nu een Harry Dabbs True Britt liggen voor paarden met een korte rug maar wel schoft. Aangezien ie voor vik te smal is nu. 17.5 inch en 29 boommaat.
XshaartjeX schreef:Cyrina hoe zijn jij en renate aan de JC zadels gekomen? Ik kom alleen uit op buitenlandse sites als ik ga zoeken :S
Cyrina schreef:De sapghire is net ee ntikje langer, maar niet heel veel. Als je paard niet heel erg kort is ( zoals die van renate) dan zouden die ook kunnen passen. Neem alleen geen heel oude, want helemaal aan het begin was de boom daarvan niet zo geweldig heb ik gehoord.