Ik zou haar graag op haar exterieur willen laten beoordelen om de volgende redenen: Met dressuur lopen wij nog wel eens tegen wat problemen aan. Ze is erg sterk en haar manier om onder moeilijk werk uit te komen is hangen en tempo versnellen. Ze loopt makkelijk weg op de voorhand in een lage halshouding. Stel je haar wat hoger in en moet ze wat meer gaan dragen, dan krijgt ze het erg moeilijk. Ze heeft ook erg veel moeite met een rustige, gesprongen galop. Ze is niet bepaald lenig in haar lijf, wel in haar hals. We hebben nu een onvoorziene rijpauze maar als ik straks weer ga beginnen is alles weer fris tussen de oren en in het lijf dus kunnen we met een schonen lei beginnen.
Wat kunnen jullie over haar exterieur zeggen in KWPN termen en functionaliteit van haar bouw voor dressuurwerk? Waar de moeilijkheden zitten en waar ik extra op zou moeten letten en kunnen trainen? Ze lijkt een nogal 'dunne' verbinding te hebben bij haar lenden naar haar achterhand, is dat een zwak punt? Plus een wat kort voorbeen?
Standfoto:

Front:

Draf foto waarin het eruit ziet dat ze op zich ruimte genoeg heeft, maar als je goed kijkt, zie link foto, zie dat ze volgens mij veel kracht moet zetten om te dragen als je erop gaat zitten vanwege de draai die ze maakt met het achterbeen.

Op deze foto zie je goed dat ze haar achterbeen wel goed onder haar lijf zet, maar de heup behoorlijk moet indraaien?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-R8AM4ECB-D.jpg
In mijn profiel (onder) staan nog wat (rij)foto's.