[TI] boomloos veelzijdigheids- of springzadel lenen voor Leusden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vasthi

boomloos veelzijdigheids- of springzadel lenen voor Leusden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 20:12

Graag zou ik voor een van de crosstrainingen in Leusden of eventueel ook voor het rijden van een parcoursje op za 18 mei a.s. een boomloos veelzijdigheids- of springzadel (weet niet eens of dat bestaat) lenen van iemand. Ik rijd mijn Tinkers met een Barefoot London en merk dat deze voor het springen minder geschikt zijn. Wie o wie kan helpen???

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:24

Ik denk dat ik je wel kan helpen. Ik heb een Barefoot Cheyenne voor mijn tinker met VPS.
Helaas gaat het niet zo goed met haar en moeten we donderdag naar de kliniek om foto's te maken, maar zoals het er nu uitziet kan ik voorlopig niet rijden en misschien wel helemaal niet meer |( .
Maar ik wil je wel helpen met een zadel te lenen als je die zelf op kunt komen halen en terugbrengen. Is wel dichtbinj: paard staat in Leersum, zelf woon ik in Zeist.
Zadel heeft alleen geen kniewrongen dus ik weet niet of dit veel beter is met springen.

Vasthi

Re: boomloos veelzijdigheids- of springzadel lenen voor Leusden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 22:01

Wat naar dat het niet goed gaat met jouw Tinkermerrie. Ik hoop dat het mee valt in dd kliniek. Wat heeft ze als ik vragen mag?
Super dat ik je zadel mag lenen. Zeist is voor mij heel goed aan te rijden. Ik ga even kijken of en wanneer ik mee zou kunnen doen met de crosstraining en de springwedstrijden en dan neem ik contact met je op. Alvast bedankt voor je aanbod.

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:06

Ik heb evrntueel en springzadel met verwisselbare boom van wintec en/ of een eric thomas boomloos te leen.
Pb maar even bij interesse

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 00:12

Ik heb hier nog een Arizona, pommel verwisselen met de London gewone beugelriemen eraan misschien is dat ook nog een optie ?

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 17:37

Scoobydoo en Sandra, dank voor jullie aanbod, maar ik hou het voorlopig even op de Cheyenne van Carlien. Mocht het nodig zijn dan neem ik alsnog contact met jullie op.

scoobydoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:33

Das prima!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:48

Je kan 18 mei mijn vzh zadel ook wel lenen, alstie past natuurlijk. Heeft op one guus gelegen en past ook op mella. Noedel istie net iets te breed voor. Is een 34 volgens mij.

Ik ben er toch de 18e dus zal hem wel meenemen :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 17:39

Persoonlijk wel een aanrader, als het lukt, om er een boomzadel op te leggen bij het springen/crossen. Boomloos zadels vind ik persoonlijk heerlijk, maar zodra er gesprongen moet worden, leg ik er direct een boomzadel op, standaard. Je mist namelijk echt een stukje ondersteuning door het gemis van wrongen (heb op die manier al eens naast Baggio gestaan, aan de andere kant van de hindernis) :=

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:21

Scheelt dat ik een boomloos zadel heb met wrongen, helaas ben ik er niet die dag, dus kan je hem ook niet lenen, maar Leo, ze bestaan dus heus wel :P

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:24

Tis niet alleen de wrongen, heeft ook te maken met de drukverdeling ;) Maar ik vermoed van TS dat het geen wekelijkse bezigheid zal zijn om te springen/crossen, dus dan is het geen ramp.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 10:31

Wordt zeker geen dagelijkse bezigheid Leonoor :D Weet ook niet of ik met cross sprongen blijf zitten in welk zadel dan ook! Zo'n 40 cm parcoursje moet toch lukken.
Cesair is alleen boomloos gewend, heb ook even gereden met een Wintec met paarse boom, maar denk dat de meeste boomzadels te smal zijn voor haar dus wil er niet zo maar iets op leggen ook al is het maar voor even.
Dank voor je aanbod CP112! Wat voor soort boomzadel is die van jou?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:35

Nee ook voor even moet het wel gewoon goed liggen! Helemaal omdat met het crossen alles wat sneller/hoger etc. gaat, moet een zadel rotsvast zijn (in positieve zin) voor zowel paard als ruiter.
Maar blijven zitten lukt wel hoor :j Kwestie van vasthouden wat je vasthouden kan :+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:12

Hoe bedoel je wat voor soort? Ik heb een vzh zadel. Ik heb 1 met boommaat 33/34 en nog 1 boommaat 35/36 oid. Wel al wat ouder maar kan hem voor je meenemen. Als ze al de paarse wintec boom heeft zal ze rond de 35/36 zitten :=

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 17:36

Welk merk bedoel ik. Die paarse boom is al weer een tijd terug...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:09

Uuuh, geen idee. De hele brede is een haflinger zadel officieel. De andere is een S&K geloof ik.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 09:08

Je hoeft het niet speciaal voor mij mee te nemen hoor, zou zonde zijn als het niet zou passen en je het voor niets meesleept....., kan die van Carlien ophalen als ik hem nodig heb voor het springen. Heb ook nog niet vernomen of ik mee kan doen met een parcoursje de 18e en/of de oefencross.