Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
PocoGaucha schreef:misschien staat er hier eentje bij? bij de meeste staat ook een 'woonplaats' bij.
http://www.nsvt.eu/resources/Tinker-Dek ... n-2012.pdf
daarnaast zou ik gewoon voor een goed gekeurde hengst gaan. dan is zijn zaad getest, kun je misschien al wat nakomelingen vinden enz.
anders het stamboek mailen of bellen, en vragen naar hengstenhouders in groningen
s6801881 schreef:En hoelang ben je van plan dit veulen te houden? Je moet je goed realiseren dat fokken altijd een gok is, en dat kruisingen helemaal geen garantie bieden. Voor hetzelfde geld komt er een disproportionele salamiworst uit. Dat weet je niet. En je geschiedenis hier op bokt geeft wel aan dat je toch erg snel van gedachten wenst te veranderen. Als je besluit het veulen te verkopen, is het voor een papierloze kruising erg moeilijk om een plek te vinden, dikke kans, zeker nu in de recessie, dat die de handel ingaat via een slechte handelaar en uiteindelijk op een overvolle wagen naar italië vertrekt. Men komt zelfs van paarden met pedigree niet eens meer gemakkelijk af! Dus ik zou je eerst adviseren heel goed na te denken over de consequenties wanneer het veulen niet helemaal is wat je hoopt. En of je uberhaubt voor zeg 20 jaar de (financiele) ruimte hebt dat dier aan te houden.
cp112 schreef:Ook al ben ik in de buurt, dan wordt er niet gedekt. Mijn hengst dekt alleen thuis. Dit doe ik express omdat we vrij vaak ergens heen gaat en ik wil niet dat hij dat gaat asocieren met dekken. Met de trailer ergens heen = rijden oid. Zo blijft hij met zn koppie bij mij.
Vandaar
Dat terzijde, voor een goede hengst reizen mensen wel. Dus is het voor mij ook niet nodig met de hengst te reizen.
Wat hierboven gezegd wordt ga ik in mee. Mijn hengst bijv is rontgologisch getest en sperma kwaliteit is goed. Niet geheel onbelangrijk aals je een veulen fokt