Vandaag heb ik mijn veulen weer bij moeders gezet. Ik had zo eens rondgekeken wanneer dit kon, en meestal na een aantal maanden moet het goed zijn begreep ik er uit.
Veulen is in november gespeend. ze hebben daarna naast elkaar gestaan, en later weer verder uit elkaar maar wel altijd elkaar kunnen zien/ruiken/horen.
Moeder was vel over been dus veulen is met 4 maanden al gespeend. VEEL te vroeg maar noodgedwongen..
Nu heb ik ze vanmiddag (zowat half jaar dus!) eens bij elkaar gelaten hoe dit ging.. en ging goed. moeders ging wel heftig achter kind aan maar later gingen ze kriebelen en leek alles in orde. Samen uit de hooibak eten, gezellig! Nou prima dacht ik.
Vanavond kom ik op stal, staat kind te drinken!! en ik heb zelf even getest: en jawel, er komt weer melk uit.
Dat is toch eigenlijk niet echt gebruikelijk?? Nu heb ik ze gelijk weer uit elkaar gehaald natuurlijk... moet ik nu nog ergens extra rekening mee houden? Ik weet namelijk niet of het slecht is als de melkproductie voor een 2e maal opgang geholpen wordt binnen zoveel tijd? Denk het niet, maar zo in het weekend is het wel handig om dit op een forum te vragen toch

maar voorlopig hoef ik niet aan bij elkaar zetten te denken concludeer ik hier uit..