Exterieur Primara

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Exterieur Primara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 11:22

Primara is momenteel 2 en begin toch al langzaam te kijken voor een hengst voor volgend jaar , maar meer mensen zien meer dan 1.

Ze is een vlotte merrie , had als veulen een moeilijk karakter maar nu meer een schaap.
Ze is een Michael(zeus) x Nimmerdor x Aquamarin x Dream of Glory x Freiherr

Ben benieuwd wat haar zwakke en sterke punten zijn en wat voor hengst jullie nu alvast zouden adviseren , mijn voorkeur gaat uit naar een jonge nieuwe hengst met een normaal achterbeen gebruik , die van haar is nogal sterk als ze overschakeld naar middendraf wil ze soms haar eigen buik aantikken waar ze van schrikt. Ook is ze een Oldenburger en moet de hengst hiervoor goedgekeurd zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Middelste

Ik had deze in gedachte even wat meer maat.
Coland een Continus Grannus (Contendro I) x Landadel x Lord Liberty
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tanjaatjuhh op 24-03-12 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Re: Exterieur Primara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:30

Mag ik vragen waarom je al op zo jonge leeftijd wilt dekken? Mijn mening is dat het voor het moederdier helemaal niet zo goed is om zo jong al drachtig te zijn, ze is nog volop in de groei en dat moet dan stilgezet worden omdat ze al haar energie aan haar kind moet geven.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 11:36

kleinvosje schreef:
Mag ik vragen waarom je al op zo jonge leeftijd wilt dekken? Mijn mening is dat het voor het moederdier helemaal niet zo goed is om zo jong al drachtig te zijn, ze is nog volop in de groei en dat moet dan stilgezet worden omdat ze al haar energie aan haar kind moet geven.

Als je goed leest wordt ze gedekt als ze 3 jaar oud is dus krijgt ze haar veulen met 4 jaar oud , ze is nu al aan de maat doet niks onder voor onze 3 jarige.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:40

Ik heb goed gelezen hoor, maar met 3 jaar dekken is nog steeds vroeg. Ze zijn pas rond 7 volgroeid...

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 11:42

kleinvosje schreef:
Ik heb goed gelezen hoor, maar met 3 jaar dekken is nog steeds vroeg. Ze zijn pas rond 7 volgroeid...

Dat mag wel zo zijn maar bij ons worden de merries met 3 jaar gedekt mits ze er aan toe zijn.

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:36

Waarom met drie jaar al dekken als ik vragen mag. Gewoon nieuwsgierig hoor?!!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 10:31

Kunnen we aub ontopic blijven mijn vraag was exterieur en wat er goed op zou passen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:19

Moderatoropmerking:
Kunnen terug ontopic gaan naar de vraag van TS. De andere kwestie kan gehouden worden in een apart topic. Deze offtopic berichten zijn dan ook verwijderd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:26

Ze tikt soms haar eigen buik aan in draf?
dat zie je bij de tuigers nog niet eens.

Ik zou de stamboek opname even afwachten. Je kan dan ook een hengsten advies krijgen.

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:09

Het heeft nu denk niet zo heel veel toegevoegde waarde om nu van haar extrieur uit te gaan!
Gewoon rustig uit laten groeien en volgend jaar als je haar evt op heb laten nemen bij het stamboek (dan weet je meteen haar sterke en evt aandachts punten) tegen die tijd gewoon weer een nieuw topic openen.
Denk dat niemand hier nu serieus een oordeel over wil/ kan geven! ;)

Of ze moet een ontzettend goede moederlijn hebben, (met veel sport/ keuringspredikaten in de moederlijn), dan kan je vaak op voorhand al een beetje gaan kijken welke hengsten mooi in de merrielijn matchen! :)