Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Aestrith schreef:Als je zelf ook al proeflessen en clinics over de bent methode hebt gevolgd, kan je het grondwerk gedeelte toch zelf uitbreiden daarmee? Ik ben er nooit zo van om strak 1 methode te volgen, meer wat mixen en de dingen die op jou en je paard het beste lijken te werken gebruiken.
imola40 schreef:Aestrith schreef:Als je zelf ook al proeflessen en clinics over de bent methode hebt gevolgd, kan je het grondwerk gedeelte toch zelf uitbreiden daarmee? Ik ben er nooit zo van om strak 1 methode te volgen, meer wat mixen en de dingen die op jou en je paard het beste lijken te werken gebruiken.
Ik heb het geprobeerd, maar ik vind het enorm enorm moeilijk om iets wat ik zelf nog maar amper snap, aan m'n paarden te leren. Het is zien wanneer iets gebeurt, dan moet je tikken met je zweepje om dat achterbeen actiever te maken. Vooraleer je op je paard zit, creeër je al een band en leer je voelen en handelen op het juiste moment.
Eerlijk gezegd vind ik Branderup en Marijke De Jongh hun grondwerk fantastisch. Ik geloof veel meer in grondwerk dan rijden voor jonge paarden, maar de trainer die leerling is van Pedro, werkt zo niet (er is niemand in de buurt hier die Bent z'n methode volgt, daarom had ik voor de lesgever van Pedro DA gekozen.)
imola40 schreef:Bedankt voor uw antwoord.
Het is inderdaad een hengst van vijf jaar. Ik heb veel grondwerk gedaan met hem, maar dan niet in de vorm van fit en lenig maken.
Ik wou graag mijn paard rechtrichten en de trainer bij wie ik wil gaan lesvolgen vind het gevaarlijk om achter een hengst aan te lopen via dubbele teugelwerk (ik denk vooral dat het zijn manier van werken niet is...). Ook zou het veel langer duren zei hij. Hij stelde voor om bereden te gaan rechtrichten, omdat je dan meer kan doen. Die trainer traint al jaaaren Iberische paarden, dus ik luister wel als hij iets zegt.
aan wie heb jij dat grondwerk geleerd? Waar ben jij mee begonnen?