Worden nakomelingen van een merrie altijd op HorseTelex gezet?
Ik heb namelijk een merrie en volgens de fokker heeft zij drie nakomelingen gekregen. Echter staan ze geen van drieën op bovengenoemde site. Moet een fokker dat zelf doen? Ik heb echt 0,0 verstand van de fokkerij, dus ik dacht: 'ik vraag het even op bokt.'
nee die staan er lang niet altijd op. Iemand zal het paard moeten invoeren.
Sammie
Geplaatst: 22-03-12 20:16
HT wordt bij gehouden door vrijwilligers en soortgelijken. Fokker, eigenaar, geintresseerde noem het maar op kan een paard invoeren, maar dat is geen verplichting. Database is dus ook nooit helemaal volledig of compleet.
Er zijn meer van dit soort sites hoor.
Suzanne F.
Geplaatst: 22-03-12 22:47
Bij het KWPN kan je het zo opvragen, krijg je een uitdraai.
In principe kun je op horsetelex ook fictieve paarden zetten als ik het goed heb. Je hoeft alleen de ouderdieren in te geven en dan heb je een nakomeling, geen kat die nakijkt of dat dier ook echt bestaat.
Ik heb mijn eigen paard er ook opgezet en volgens mij moest je ook het transponder nummer erop zetten? dus je moet wel meer gegevens hebben dan alleen de ouderdieren..
Oakland1990
Geplaatst: 26-03-12 21:19
Sammie schreef:
Oh dat kan wel degelijk nagekeken worden hoor.
Het kan wel, maar doet iemand het ook?
@Lovefi: volgens mij kon ik mijn paarden er zo uit het hoofd opzetten zonder nrs. Alleen met de ouderdieren (mits beiden geregistreerd
Nadine_S
Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-12 21:23
Sammie schreef:
Nee, die moet je dan zelf toevoegen
Dat is met horsetelex idem zo.
Oh oeps Maar op Telex staat ze wel. Dat heeft dan iemand anders gedaan.
Sammie
Geplaatst: 26-03-12 22:14
Oakland1990 schreef:
Sammie schreef:
Oh dat kan wel degelijk nagekeken worden hoor.
Het kan wel, maar doet iemand het ook?
Jup, een poweruser/webmaster kan zoeken op bepaalde eigenschappen/ vreemde dingen in de database.