KWPN tuiger

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne013

KWPN tuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 10:41

Hey,

Ik heb geen ervaring met tuigers en ga er misschien een inrijden. :o
Daarom deze vragen:
- Is het mogelijk een tuiger te beleren onder het zadel ? Zoja.. Zijn ze juiste moeilijker of makkelijker met inrijden?
- Vinden ze het werken onder een zadel wel fijn?

- Hebben jullie eigen ervaringen zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties, :)

mvg

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:01

- Is het mogelijk een tuiger te beleren onder het zadel ? Zoja.. Zijn ze juiste moeilijker of makkelijker met inrijden?
Ja hoor waarom niet is ook gewoon een paard, ze zullen niet moeilijker zijn dan een doorsnee rijpaard. Maar ze zitten anders en dat kan als je dat niet gewend bent tijdens het inrijden wel lastiger worden.

- Vinden ze het werken onder een zadel wel fijn?
Ze zullen het niet minder fijn of fijner vinden dan een doorsnee paard.
Wij als mensen maken er rijpaarden of tuigpaarden van daar kiest het paard niet voor alleen wij fokken ze naar een doel dus of een tuigpaard of rijpaard. Dat heeft met de bouw te maken niet met wat ze leuk vinden of niet.

Heleen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 18:29

Hoi,

Mijn oma en oom hebben tuigpaarden, en een andere oom van mij kan goed rijden en heeft een van die tuigpaarden beleerd.
Nu rijd mijn nichtje erop, en ik heb er laatst ook nog een keer op gereden.
Het beleren ging volgens mij helemaal niet zo moeilijk, niet moeilijker dan bij andere paarden.
Dit paard gooide haar voorbenen niet zo heel hoog op, en zit daarom niet heel anders. Achter is ze juist wel heel sterk en dat is voor rijpaarden wel goed. Het is dus ook per paard verschillend.
Het paard vindt het zelf ook leuk, dat is geen probleem dus.
Ze zijn er nu ook mee aan het springen, en dat vindt ze super leuk, terwijl tuigpaarden niet bepaald gefokt zijn om te springen.
Dat zegt dus niet zoveel, elk paard is verschillend.
Succes met inrijden!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:57

Tuigpaarden zijn over het algemeen, makkelijker om zadelmak te maken!
Wij hebben zelf 2 tp en dat zijn echt 2 vrolijke schatten, die heel cool in het hoofd zijn!
Overigens zijn ze behoorlijke allrounders :)

Wij hebben ze voor de dressuur :)

Overigens komen de meeste mensen er wel van terug als ze een tuigpaard onder het zadel hebben gezien!
Want meestal vinden mensen het 'karrepaarden'!