Hengstenkeuze voor Coconut Grove x Indoctro, -Rite stam

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ingeltje

Hengstenkeuze voor Coconut Grove x Indoctro, -Rite stam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 00:43

Hallo,

Graag zou ik wat advies ontvangen van de kenners onder ons over de hengstenkeuze voor onze 3 jarige merrie.

Afbeelding
Ik zal eerst een paar eigenschappen van Elrite plaatsen:

Kwpn merrie
1.76m
Mooie verhoudingen
Gouden karakter, erg braaf en niet schrikkerig
Volbloed percentage: 74.43%
http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=428699

Ze heeft best leuk springbloed, dus het liefst zouden we haar ook bij een springhengst willen,
maar als er leuke ideeën bij zitten om haar wel bij een dressuurhengst te doen, waarom ook niet?! Overtuig ons! :D
Kleur van de hengst is niet belangrijk. Karakter en grootte is wel belangrijk. Geen hengst van in de 1.80m, ze is zelf ook al zo groot.
Ook het bloed is belangrijk, liefst niet te veel bloed, anders wordt het veulen wel een erg pittig ding geloof ik..

Zelf zaten we al een beetje aan Cantos te denken... maar we staan overal nog voor open!

Ik ben benieuwd met welke hengsten jullie komen en zie jullie reacties graag tegemoet! :)
Alvast bedankt!

sultan15

Re: Hengstenkeuze voor Coconut Grove x Indoctro, -Rite stam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 01:07

De merrie van een vriendin van mij heeft indoctro als vader. Haar werd geadviseerd om met Warrant te dekken. Deze hengst kan goed springen en heeft een mooi model en goede gangen. http://www.team-nijhof.nl/apps/hengst_detail.php?id=32 Zij heeft uiteindelijk niet voor Warrant gekozen omdat ze richting de dressuur wilde gaan en nu heeft ze met Johnson gedekt. Maar als ze er een springer op had willen zetten was ze voor Warrant gegaan! We zagen hem tijdens Jumping Amsterdam en mocht ze nog een veulen fokken wordt het Warrant, wat een pracht beest!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:12

Warrant komt uit de Yranta stam, die stam staat bekend om de fijne karakters en de goede modellen die bovendien eigenlijk allemaal ook nog eens goed kunnen bewegen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:58

Wat vind je van Bacardi? Niet al te groot, leuke bewegingen en prestaties.
Ook Democraat lijkt mij een goede keuze? Iets groter dan Bacardi, maar wel een super index..

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 18:42

Bedankt voor de info over Warrant! :) inderdaad een interessante hengst, ga me er even wat meer in verdiepen. Hij staat op het lijstje!

Bacardi is inderdaad ook een mooie hengst die voldoet aan de eisen. Daar hadden we vorig jaar Elrite haar moeder drachtig van (wat dus helaas geen veulen opleverde), maar van die hengst waren we dus ook al van onder de indruk. ;)

Democraat lees ik verschillende verhalen over als ik informatie op zoek.... hij komt uit de pion stam en dat schijnt een pittige stam te zijn?

Bedankt voor jullie reacties!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 09:34

Pion erachter geeft idd karakter..ik zou met deze merrie oppassen voor het volbloed aandeel.Ze voert zelf al veel volbloed en ik zou er een hengst bij zoeken die niet veel volbloed voert anders fok je een racemodel.Maar dat had je zelf al door..Cantos is een mooie veelzijdige hengst met goede bewegingen,evenals Timeless en mijn favo springhengst die niet al te groot is..Up to date.