verschil in buiken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lovewidy

verschil in buiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 17:18

het valt mij op dat er zo veel verschil in dikte zit bij de buiken. want mijn pony is over een maand en een week uitgerekent en je begint nu pas echt goed te zien dat ze drachtig is. maar ik zie heel veel foto's van paarden die 3 maanden van te voren al tonnetje rond zijn.

kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat hier zoveel verschil in zit?

zo zite widy's buik er nu trouwens uit:
Afbeelding

ik kijk hier trouwens nogal raar, was bezig mijn ogen dicht te doen ofzo
Laatst bijgewerkt door lovewidy op 20-03-12 17:30, in het totaal 2 keer bewerkt

kleinvosje

Re: verschil in buiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:20

Tja, waarom krijgt de ene moeder een groot kind en de andere een kleine? Er zijn ook veel verschillen in hoeveelheid vruchtwater, de grootte van de placenta, etc. Kan van alles zijn!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:44

en een doorgewinterde fokmerrie blijft ook echt massaal in tegenstelling tot een merrie die nog maar 1 of 2 veulentjes heeft gehad.

ik heb 2 merrie,s die allebei nu hun 3de veulen krijgen,de ene is echt altijd enorm terwijl je aan de andere bijna nooit wat ziet..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:41

die van mij wordt altijd tonnetje rond, heeft ook heel veel vruchtwater en gigantische veulens (dierenarts is ieder jaar weer verbaasd hoe groot en massief haar pasgeboren veulens zijn).
Ik kan mijn merrie dan ook vanaf een maand of 6 a 7 in de dracht niet meer rijden, die is dan gewoon echt op en kan het allemaal niet meer aan. Ze kan nog wel prima lopen en wordt tot een week of twee van tevoren gelongeerd om in conditie te blijven, maar het echte werken kan ze niet meer en rijden al helemaal niet.