hier foto's van mijn merrie floortje
ze is 7 jaar en 1,04 hoog.
vorig jaar heeft ze een maand of 7 bij een hengstje gelopen.
was voor het eerst ook hengstig ( 2 jaar eerder bij een hengst in het land gehad maar werd niet hengstig en ook niet drachtig dus)
dierenarts wil der liever niet opvoelen.
en ik krijg zoveel dubbele signalen van haar dat ik het echt niet meer weet.
ze is niet meer hengstig geweest.
ze is onzettend sloom, speelt in het land niet meer en met poetsen staat ze ook maar wat te staan terwijl dit vorig jaar heel anders was.
als ze drachtig zou zijn van de laastste maanden dat ze samen hebben gestaan zou het in mei/juni moeten komen.

(let niet op de viezigheid, heb het vorige week nog schoon gemaakt maar roze is toch wel erg besmettelijk
)
Zoals het er hier op de foto uitziet lijkt het wel uiereczeem, zijn het een soort van kleine wondjes die erop zitten.. Hetgene wat je op de foto ziet lijken nl. wel korsten.. In dat geval zou ik je aanraden om het absoluut niet met water schoon te maken (dan blijft het vochtig en zal het steeds erger worden) maar een zalf op basis van zink en enzymen te smeren. Zink bevorderd de genezing van de wondjes en de enzymen zullen het dode materiaal (korsten en overige dode huid) verteren.. Ik zal toch even reageren omdat het een heel hardnekkige en besmettelijke vorm van eczeem is en als dit het inderdaad is, wil je natuurlijk niet dat het veulentje hetzelfde aan de mond krijgt..