Regionale keuring, waarom geen C maat in het Noorden ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Regionale keuring, waarom geen C maat in het Noorden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 22:43

Aangezien ik onze in december aangekochte merrie dit jaar wil aanbieden op de regionale keuring voor stamboekopname en wie weet welke primering, zat ik net even op de site van het NWPCS te kijken of de data's en locaties al bekend waren, zeker omdat afdeling Noord aan het discussiëren was over de locatie, Tolbert of Zuidveld...

Maar nou zie ik dus dat de keuring wel in Tolbert wordt gehouden dit jaar, maar dat daar geen C-maat wordt gekeurd.
Dit is alleen in Hellendoorn, Heteren of Sevenum...

Vanwaar deze keuze ? Is het aantal C-tjes in het Noorden zo gering dat daar geen hele rubrieken voor uitgeschreven kunnen worden ?

Tolbert is hier praktisch 'om de hoek' dus daar kan ik zo heen. Ik heb zelf geen E-rijbewijs en auto die voor de trailer kan dus moet een chauffeur met zware auto regelen. Iemand die ons naar Tolbert wil brengen kan zelf de rest van de dag z'n gang gaan en me later weer ophalen. Naar Hellendoorn ( wat voor ons dan het dichtste bij is) zijn we toch zo'n 2 uur onderweg, daar kan iemand niet 'even' heen met me, diegene zal erbij moeten blijven...

Ik wil alsnog proberen om heen te gaan, maar is dus wel een stuk minder praktisch voor me. Iemand een verklaring waarom er geen C-maat gekeurd wordt in Tolbert of ergens anders dichterbij ?

Wil morgen even het NWPCS erover bellen maar misschien heeft iemand hier een idee

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:04

Naar mijn weten is de reden hiervoor dat er in de secties C & D te weinig deelname hebben om het op elke keuring te houden en ze er zo voor kiezen dat ze op twee 'centraler' gelegen keuringen meer deelname in die secties te krijgen. :)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Regionale keuring, waarom geen C maat in het Noorden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:09

Dat heeft inderdaad te maken met de geringe aantallen sectie C en D's op de keuringen.
Een aantal jaar geleden is toen besloten om nog maar op twee keuringen C's en D's te keuren.
Eerder waren dat Houten en Hellendoorn. Vorig is jaar Houten afgevallen en is het Sevenum geworden.
Twee keuringen heeft als voordeel dat er iets meer pony's komen, al zijn de rubrieken nog niet reuzegroot. ;)

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 23:13

Hmz, aan de ene kant logisch, aan de andere kant voor mij een extra geregel. Hopen dat ik het wel voor elkaar kan krijgen om vervoer te regelen, ik wil echt heel graag heen met Nanci

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:00

Is Houten ook weggevallen? Dan gaat het er voor ons denk ik niet meer in zitten om nog te gaan met de C en D. Houten was voor ons het dichts bijzijnde jammer....

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:12

Houten was vorig jaar al niet.
Heteren/Hellendoorn is voor mij nu dichtste bij.
Vorig jaar in Sevenum wezen kijken, maar dat is wel een eind weg.

Sanex, ja, helaas wel verder weg. Maar soms denk ik weleens, laat de Cobs allemaal maar op één keuring komen. Rubrieken zijn namelijk nog steeds klein. Terwijl het juist fijner is er meer naast elkaar te zien.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:58

dit jaar 3 keuringen voor de sectie c en d. Heteren is extra dit jaar. 2 keuringen is toch wel het minimum aantal vind ik. Als je als deelenemer met meerdere ponys naar de keuring wilt is het fijn dat je ze kunt verdelen over de keuringen. Slecht 1 keuring voor C en D organiseren betekent nog minder pony's op de keuring.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:01

Ja, dat is wel weer zo inderdaad, dan heb je het heel druk. Anderzijds gebeurd het nu ook dat pony's wel naar de CK mogen, maar er niet zijn door dit punt bijvoorbeeld.

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:32

ik zit in het noorden ga met meerdere cobs naar de keuring en ik moet altijd 2,5 uur rijden , dit jaar gaan we naar beide keuringen iemand een idee hoever sevenum vanaf doezum ligt!!!
het is wel logishe en begrijpelijk maja niet erg handig somse, ... je kan het ook zo zien de dag is toch al weg! haha

maar is c/d ook weer in hellendoorn dan?? ik dacht alleen sevenum en heteren

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:46

Berry, op de website wordt Hellendoorn ook genoemd?
Citaat:
16 juni 2012 Tolbert (A-B-NWR)

30 juni 2012 Hellendoorn (A-B-C-D-NWR-WPBR)

14 juli 2012 Borger/Oostermoer (A-B-NWR-WPBR)

14 juli 2012 Sevenum (A-B-C-D-NWR-WPBR)

21 juli 2012 Houten (A-B-NWR-WPBR)

28 juli 2012 Heteren (A-B-C-D-NWR-WPBR)

18 augustus 2012 Centrale Keuring Kootwijk

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:54

ja inderdaad dat scheeld weer, wel belachelijk 2 keuringen op 1 datum wij gaan gebruikelijk naar beide nu sevenum maar laten vallen dan

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 08:02

Sevenum ligt ergens in het zuiden toch? Maar dat scheelt dus weer voor jou Berry, Hellendoorn is nog te overzien. Als het daar niet was kon ik niet heen. Had ik zelf kunnen rijden wel, maar denk dat er meer mensen zijn die iets regelen moeten en die je dan met zulke afstanden idd wel van de keruing afhoudt.