Ik ben me alvast aan het orienteren voor een passende hengst bij deze merrie,ze zal dit jaar inieder geval nog niet gedekt worden. Het is een stermerrie van Riverman X Mooiman X Elcaro uit de Loma stam: http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=138422 Inmiddels zo'n 1.73 cm hoog,deze merrie heeft een hele goede en mooie bewegingstechniek in voor en achterbeen.Ze zou echter meer souplesse en kracht mogen hebben,ook zou haar halsvorm beter kunnen,ook de rug is een aandachtspuntje.En de hengst moet een uiterst nuchter karakter vererven,daar deze merrie erg sensibel is.
Charmeur. Mooi dressuurmodel, mooie halsvorm. Weet niet of hij supre nuchter is.
Elisa2
Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-12 17:51
Hmm dat risico vindt ik nog te groot met Jazz erachter..karakter is echt heel belangrijk! Maar dressuur of een goede allrounder die aan bovenstaande punten voldoet.
Mooie merrie heb je Natasja!
NatasjavE
Geplaatst: 14-03-12 18:21
Lijnenteelt op de Lomastam misschien?
Chablis dat is een Upperville x Zep x Amor x Commandant x Eclatant Super werkwillig, super karakter en allround.
Voor goede instelling moet je voor een duitser kiezen, maar tegenhanger is vaak weinig kracht. Voor een top karakter zou je eens kunnen kijken naar Dreamcatcher.
Dank jullie,ik ga ook deze 2 hengsten eens wat beter bekijken..karakter is het belangrijkste,maar ik wil het liefst ook niet teveel inboeten op kracht en souplesse.