Wat zou dit paard waard zijn?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Wat zou dit paard waard zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 20:46

Hoi,

Een van mijn verzorgpaarden (Doutze in mijn profiel) wordt dit voorjaar ingereden. Door mij.
Het is de zoon van de merrie die ik al 10 jaar rij en ken, en een hele goede band mee heb.
Het doel van de eigenaar is om hem te verkopen uiteindelijk, als hij wat kent.
Maar nu zit ik na te denken over dat het me heel leuk lijkt om een nakomeling van de merrie (Freia in mijn profiel) zelf te hebben.
En ik vroeg me af wat hij ongeveer zou moeten kosten.

Over Doutze:
* ruin
* Brandus x Meier
* 3e premie op veulenkeuring
* bijna 3 jaar
* een paar keer gelongeerd maar verder helemaal groen
* moeders is stamboekmerrie

Ik heb een filmpje van zijn veulenkeuring, voor de rest heb ik geen filmpjes: http://www.youtube.com/watch?v=901Bvv21y9A
Hier wel enkele foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben heel benieuwd wat jullie denken dat hij waard zou zijn en wat jullie van hem vinden!

Groetjes, [***]
Laatst bijgewerkt door Monchou op 13-03-12 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

TAVA

Re: Wat zou dit paard waard zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:53

Tja, als ik ervan uitga hoe duur de hengsten op de keuring waren die op de veiling zijn verkocht dan zou deze tussen de 2000 en 3000 euro moeten liggen. Waarschijnlijk zal de eigenaar er meer voor vragen daar de kosten van het fokken en beleren hoger liggen.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 20:54

TAVA schreef:
Tja, als ik ervan uitga hoe duur de hengsten op de keuring waren die op de veiling zijn verkocht dan zou deze tussen de 2000 en 3000 euro moeten liggen. Waarschijnlijk zal de eigenaar er meer voor vragen daar de kosten van het fokken en beleren hoger liggen.

Ik had ook wel gerekend op iets tussen de 2000 en 3000 inderdaad.
Maar het is geen hengst he? En het beleren doe ik! ;)

TAVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:44

Nee, hij is geen hengst :) , maar dat maakt niet uit. Paarden die op de veiling zijn verkocht worden meestal geruind omdat ze niet als dekhengst geschikt zijn. Prijzen liggen dus ongeveer gelijk. Dat met het beleren scheelt weer. Kost namelijk meestal heel wat als je het door een prof. laat doen. :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:51

[BKR] Taxatie topic Barokke en Klassieke rassen

Ik heb helaas totaal geen verstand van prijzen voor Friezen, ga me er dus ook niet aan wagen.
Ga ervan uit dat 1e premie het best is? Dan is 3e premie slechter? (althans bij fjorden).
Geruind is hij al, dat is wel handig.
Blijft over voor jou hoe goed hij geschikt is als rij paard of menpaard?
Hoe is zijn exterieur (kan sinds veulen keuring stuk zijn opgedroogd ten goede!) en zijn bewegingen?
En daar prijs aan verbinden.

Beleren doe je zelf zeg je, geen idee hoeveel ervaring je hebt, maar houdt in ieder geval rekening
met extra lesgeld tijdens het beleren en doorrijden, zodat alles meteen gecorrigeerd kan worden
en potje voor geval van nood, als beleren toch lastiger blijkt te zijn dan gedacht.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:00

Aangezien hier een taxatietopic voor aangemaakt is, plaats ik hier een slotje.