Wat mag dit paard kosten ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jobet

Wat mag dit paard kosten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 08:44

Ik heb de volgende vraag;

Wat mag een 4,5 jarige merrie van Timeless kosten.
Het is een vos met een brede bles en 2 witte achterbenen, en voor iets wit bij de kroonrand.
Ze is 1.65 m, en een stevig gebouwd paard.
Haar moeder is een Animo x Libero H.
( B dress en L spr. door haar karakter, dit gaat om mama )
De merrie is licht aangereden, kent stap en draf onder zadel.
Zowel in de binnen- als buitenmanege, is echter nog niet van het terrein afgeweest tussen andere paarden.
Ze heeft nog geen ervaring met springen.
Is trailer en vrachtwagen mak, braaf bij de smid kortom netjes opgevoed.
Ook is ze nog niet gekeurd.
wie o wie kan mij helpen een realistische indicatie te geven ??!!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 08:48

TS, ik weet dat er speciale taxatietopics zijn. Ik zou daar je vraag posten.
Zie hier de lijst: [RPA] [Centraal] Overzicht taxatietopics per ras

Jobet

Re: Wat mag dit paard kosten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 08:51

Oke dank je is heb er ook geen idee van of het hier zo goed staat. Ben wel vaker op bokt maar nog tamelijk nieuw.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 08:57

Wat een paard mag kosten bepaald de eigenaar wat hij er voor wilt hebben en jij betaald wat je voor wilt geven, komt dat niet over een moet je verder zoeken.

Een paard heeft 2 waardes, de echte waarde is de slachtwaarde en dat is dus wat elk paard waard is. Tweede is emotionele waarde, dat is het bedrag waar het paard voor te koop staat.

Daarnaast is exterieur en talent ook niet geheel onbelangrijk.

Blijkbaar vind je dit dier te duur? Of moet je een prijs hebben om m te verkopen?

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 09:00

Hoi, ze is mij aangeboden en ik ben geschrokken van zn vraagprijs. Ze is bij ons geboren en ik heb haar alles geleerd. Ken het paard van haver tot gort en haar moeder is sinds de geboorte van haar van mij. Ik kan door de emotionele band met haar dus niet echt opjectief zijn.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:07

Wat is de vraagprijs en wat wil je er zelf voor geven? Heb je het er al met de eigenaar over gehad en kan je tot een goede deal komen, voor beide?
Is het een getalenteerd paard?

Is er geen sprake van dat eigenaar denkt, ze wil m toch terug dus kan ik vragen wat ik wil?

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:08

O ja dat is inderdaad lastig. Kun je niet een kennis met verstand van zaken eens laten kijken. Hij/zij is dan wel objectief en misschien krijg je dan zo wat meer inzichten.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:10

Nee , logisch,en dan kan je dus gerust meer vragen want je wil haar ws toch...
Heel lastig dit. Maar onthoud : de markt is echt niet veel op het moment en een dier van 4 1/2 wat nog niet veel kan zal niet de hoofdprijs opbrengen bij een andere verkoop

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 09:17

Ik heb het uit handen gegeven aan mn vriend, en die heeft een aantal kennissen in de handel van sportpaarden, maar het zit me gewoon allemaal niet echt lekker. Vrienden van mij in het zuiden van het land hebben haar voor mij ook laten "taxeren" bij hun stal en die kwamen met een heel ander bedrag dan de eigenaar. Kortom engeltje/duiveltje spelletje. Vreselijk lastig !!!! Maar ik kan me vinden in hun argumenten, bijna 5 en nog niets gepresteerd, geen hout gezien, noem maar op. Leuke bloedlijn maar rappe paarden waar niet iedereen mee overweg kan. ( heb het voorbeeld tenslotte ook thuis, haar mama is idd niet de gemakkelijkste, maar voor mij erg lief........ )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:36

Als ze goedgekeurd is, klinisch en rontgenologisch is ze meer waard dan als ze afgekeurd wordt, dan is ze namelijk 500 euro waard ofzo. Als ze ggk is en talent toont kan ze veel meer waard zijn. Dat is zo niet in te schatten. Kan ze goed lopen en springen?? Fijn karakter?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:37

Ja ik weet niet wat voor prijs de eigenaar vraagt, maar als t echt te hoog is verkoopt hij haar daar op dit moment toch niet voor. Er staan veel leuke paarden op t moment voor weinig te koop.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 10:22

Suzanne, ze is niet gekeurd, ze oogt als een gewoon recreatie paard. Zal niet echt denk ik een ZZ worden denk ik. Ze is verschrikkelijk lief maar ook weer sensibel. En aan de hindernis balk knaagt ze tot nu toe liever dan dat ze er overheen springt. Nou moet ik ook zeggen dat we dit op jeugdige leeftijd een paar keer hebben gedaan en ze werdt er stik nerveus van. Dus heeft de eigenaar er toen voor gekozen haar daar nog niet mee te belasten. Kan ik van het weekend wel is even uit proberen, ik ben nog steeds met haar bezig. Haar vaste verzorger is er vorige week mee gestopt en ik kan het niet over mn hart krijgen haar op rust te zetten.

Knollentuin, hij heeft 7000 aan kosten gehad vanaf veulen tot nu, ik mag haar hebben voor 4500 en dan heb ik al mn uren er in zitten qua beleren enz ??!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:28

Nette prijs toch?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:31

Vind ik een hele nette prijs. Voor zo'n bedrag verwacht ik geen toptalent.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:33

Hm ja is niet een hele gekke prijs. Ik zou bieden met 3500 en dan hopen op 4000 uit te komen. Meer zou ik niet doen.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:33

4500 euro???
sorry maar dat vind ik veel te veel geld,voor een paard die nog niet veel kan.
en de kosten die hij heeft gehad,7000 euro, dat krijg je er toch nooit weer uit.
ik denk dat die man jouw een beetje uitbuit omdat jij er een emotionele band mee hebt.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:34

Ik vind dat dat bedrag wel lager mag/kan omdat je zelf ook al aangeeft dat je haar zelf hebt ingereden.
Dus je hebt er zelf ook tijd in-gestoken.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 10:34

Ze heeft nog niets bewezen hoor. Thuis rijden en verder niets. Volgens andere mensen die ik gesproken heb is dit te duur.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:35

Jobet schreef:
Ik heb het uit handen gegeven aan mn vriend, en die heeft een aantal kennissen in de handel van sportpaarden, maar het zit me gewoon allemaal niet echt lekker. Vrienden van mij in het zuiden van het land hebben haar voor mij ook laten "taxeren" bij hun stal en die kwamen met een heel ander bedrag dan de eigenaar. Kortom engeltje/duiveltje spelletje. Vreselijk lastig !!!! Maar ik kan me vinden in hun argumenten, bijna 5 en nog niets gepresteerd, geen hout gezien, noem maar op. Leuke bloedlijn maar rappe paarden waar niet iedereen mee overweg kan. ( heb het voorbeeld tenslotte ook thuis, haar mama is idd niet de gemakkelijkste, maar voor mij erg lief........ )

Tja, het heeft ook erg te maken met hoe het paard beweegt, springmanieren (bijv. los springen) als het om een springpaard gaat.
Een argument als "paarden waar niet iedereen mee overweg kan" is geen reden voor een mindere prijs. Zeker niet als het om een toppaard gaat. Die gaan naar topruiters en dan mag er een topprijs worden gevraagd. Bijna 5 en niets gepresteerd als springpaard vind ik overigens geen probleem. Er wordt al te vaak te vroeg begonnen.

Ik zie nu prijzen voorbijkomen van 4500 euro. Dat is een mooie prijs voor een goed paard.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 10:39

Ik ben er al vanaf haar geboorte bij ( heb nachten liggen waken en haar van de merrie gehaald omdat de merrie het zlef niet kon ), ze staat bij ons. De eigenaar heeft nooit wat gedaan met haar. Alles wat ze kent, kent ze omdat ik er de tijd in heb gestoken. Mag dat niet beloont worden ??!! Mijn trailer, harnachament noem maar op ??!! Ik bracht haar naar de zomerwei, haalde haar weer op hield haar vast bij de smid behandelde haar als wat had opgelopen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:39

Ik vind het toch behoorlijk wat geld voor een paard dat nog niets gepresteerd heeft. :n voor die prijs heb je tegenwoordig al een heel leuk paard dat gepresteerd heeft. De helft is zat lijkt mij zo.. Wat zeiden die die mensen voor prijs die dr getaxeerd hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:43

Jobet schreef:
Ik ben er al vanaf haar geboorte bij ( heb nachten liggen waken en haar van de merrie gehaald omdat de merrie het zlef niet kon ), ze staat bij ons. De eigenaar heeft nooit wat gedaan met haar. Alles wat ze kent, kent ze omdat ik er de tijd in heb gestoken. Mag dat niet beloont worden ??!! Mijn trailer, harnachament noem maar op ??!! Ik bracht haar naar de zomerwei, haalde haar weer op hield haar vast bij de smid behandelde haar als wat had opgelopen etc.

Persoonlijk vind ik idd dat dat beloont mag worden :j laat hij t maar proberen om haar te verkopen voor die prijs dan komt ie er wel op terug. Hij maakt nu echt misbruik van jou emotionele band met het dier!

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 10:43

Ben het trouwens wel eens met dat er tegenwoordig al vroeg wordt begonnen met de paarden te beleren. Maar ze staat echt nog onder aan de ladder. En het is een gewoon type, niks luxe of zo.

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 10:44

wat mij betreft veel te duur. Je hebt er zelf al die tijd en moeite in gestoken, dus de prijs zou gebaseerd moeten zijn op een paard dat helemaal niet beleerd is (heb je tenslotte zelf gedaan, hoef je niet nog een keer apart voor te gaan betalen). Tenzij het paard geweldig kan lopen en een topper in spe is, zou ik niet hoger gaan dan 2.000 euro. En dan mag de verkoper blij zijn met zo'n geweldig goed tehuis (of vindt hij dat niet belangrijk?). Succes!

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 10:44

share, zo voelt het idd.