connemara, wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

racinggirl

connemara, wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 18:39

Hoi,

Wij hebben sinds 4 mnd een connemara hengst van Diplomat op stal staan, hij is 4jr en bijna zwart. Op dit moment zijn we hem verder aan het trainen voor de western reining. Zelf hebben we nog een paint hengst die we ook in de reining rijden en vonden dit wel weer een andere uitdaging en tot zo ver pikt hij alles heel goed op en doet niet ver onder van de quarters en me paint. :P

Dus kom maar op met jullie verhalen en het liefst hoor ik ook mensen die er 1 hebben van Diplomat :D

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:56

Er is een ander topic geweest dat over de Connemara ging: [RPA] Zijn hier nog Connemara fans?

Er is ook een speciaal Connemaraforum, wat je kan bereiken via de website van het Connemarastamboek. Dat forum is niet zo druk als bokt, maar je kan er wel veel terugvinden. Zelf heb ik een Connemara en wil op termijn wellicht ook wel hem western uitbrengen, heb een tijd op een westernstal gestaan met Q & P's en hij deed veel dingen beter ("makkelijker") dan veel Q...

Sammyoo

Re: connemara, wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:37

Wij hebben een halve connemara, van Iltshi. In mijn onderschrift kan je een topic over hem vinden!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:39

Ik heb er een, zie profiel! Ongelofelijk lekker karaktertje. Hij is van Atlantic Curragh :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:39

Ik heb er 2, zie mijn profiel. Wil nooit meer iets anders! Vind het werkelijk geweldige pony's om mee te werken. Nuchter, maar met heel veel werklust, looplust, en als je zoekt ook met een voldoende goede bouw om echt de sport in te kunnen.

enne :wave: San!!

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 13:26

riagr schreef:
Ik heb er 2, zie mijn profiel. Wil nooit meer iets anders! Vind het werkelijk geweldige pony's om mee te werken. Nuchter, maar met heel veel werklust, looplust, en als je zoekt ook met een voldoende goede bouw om echt de sport in te kunnen.

enne :wave: San!!

Wat een knappert ook <3

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 13:28

Sammyoo schreef:
Wij hebben een halve connemara, van Iltshi. In mijn onderschrift kan je een topic over hem vinden!

Leuk topic ziet er goed uit :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 00:03

Racinggirl: dank je! Ben wel benieuwd naar foto's van jouw paardje! Ik kan me voorstellen dat een connemara het goed doet in de westernsport: werklustig, cool, voldoende body en bone... en vaak ook met een heerlijke kónt !

Ps: hoe is jouw Diplomat hengst aan moederskant gefokt?

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 00:08

Ik heb een kruising Connemara x NRPS, voor foto's zie profiel. Ook echt een dier met een goudeerlijk karakter! :j

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:03

Kyarahh, jouw kruising connemara x NRPS lijkt best veel op die van ons (in ieder geval het snebje). Wat is zijn afstamming (of heb ik dat al eens eerder gevraagd?).

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:57

Zijn vader is Lys Rouge & zijn moeder Nancy van de Kiboets.
En zijn moeders vader is Atlantic Curragh.

Hij lijkt er inderdaad wel ontzettend veel op :j

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:01

Hier ook een Connemarafan!

Wij hebben er 3, waarvan 1 met pensioen en 1 die we in bruikleen hebben.(van Leliaardje hier op Bokt)

Het zijn echt heel fijne, veelzijdige pony's.
Western doen wij dan niet, maar voor de rest zo'n beetje alles. Springen, dressuur, SGW, buitenrijden!

Er staat een topic in mijn onderschrift en foto's in mijn profiel.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:13

off topic:
Bar: zie nu dat Cézanne zilveren bokt veulen is geweest? Wat leuk!! Heb je het springfilmpje hier ook geplaatst?

On topic:
Koss en Easter zijn gewoon knáp! Wat een mooie pony's!

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:57

Nee zit niet zoveel meer op bokt dus filmpje niet geplaatst.

Heb je Starlight wel eens gezien? Daarmee begon onze liefde voor de Connemara. Foto van haar staat in mijn profiel.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:02

Heb net even in je profiel gekeken naar Starlight, wát een pony voor een toch nog best wel klein jongetje er op! Erg leuk hoor! (stoer ook) Ik zie dat ze geblesseerd is ( of was)?? En hebben jullie haar nog?

Zoals je weet is Jou mijn eerste Connemara......... en het enige waar ik spijt van heb is dat ik niet véél eerder kennis heb gemaakt met het ras.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 19:16

riagr schreef:
Racinggirl: dank je! Ben wel benieuwd naar foto's van jouw paardje! Ik kan me voorstellen dat een connemara het goed doet in de westernsport: werklustig, cool, voldoende body en bone... en vaak ook met een heerlijke kónt !

Ps: hoe is jouw Diplomat hengst aan moederskant gefokt?

Moeders kant is Dolomiet van de Zonnehoeve ;)
Afbeelding
Afbeelding

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 19:21

Leuk dat steeds meer mensen zich aanmelden :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:08

Wow... wat een pátser zeg.
Is hij ooit voorgebracht op de hengstenkeuring?

Ben ook wel benieuwd naar een 'full body" foto... :o

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:46

Wat een stoertje!

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 21:48

riagr schreef:
Wow... wat een pátser zeg.
Is hij ooit voorgebracht op de hengstenkeuring?

Ben ook wel benieuwd naar een 'full body" foto... :o

Dankje :D
Nee hij is nog niet op de keuring geweest, miss in de toekomst moet me eerlijk gezegd ook een beetje in gaan verdiepen wij dit is voor het eerst dat wij met dit ras in aanraking zijn gekomen <3

Ik zal van de week nog een paar foto's plaatsen, maar jullie ook natuurlijk van jullie powny's *\o/*

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:39

Moeders vader geeft naar wat ik gehoord heb goede nakomelingen, en vader van moeders moeder (Brimstone) is ook een bekende naam binnen de (Nederlandse) connemara wereld. Brimstone is een keurhengst, net zoals vader Diplomat zelf. Moeders moeder is een van de Leliaard pony: een zeer bekende fokkerij binnen het Nederlandse Connemara Stamboek. Wat is de stamboom naam van jouw hengst? Dan kan ik kijken of hij als veulen in Nederland op de keuring is geweest.

En pas maar op met het in aanraking komen met dit ras... Voor je het weet wil je nooit meer anders!
( ik begon in 2010 met 1 ruin... en kocht begin 2011 rory rapunzel, met de bedoeling op termijn met haar te gaan fokken)

En even voor de leuk:

De volwassen valk is mijn ruin Jou-Jou ( Pattys Sweet Masquerade), het blauwschimmelveulen is mijn Rory Rapunzel ( roepnaam Punzel ), het valkschimmelveulentje is haar hier logerende halfzusje Rory Pandora ( is nu weer terug naar haar fokker) en de volwassen schimmel is Marissa, de pony van mijn vriendin, papierloos, maar we verdenken haar ook van het nodige connemara bloed.
Laatst bijgewerkt door Punz op 10-04-12 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:41

JA HIER :D

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 17:56

riagr schreef:
Moeders vader geeft naar wat ik gehoord heb goede nakomelingen, en vader van moeders moeder (Brimstone) is ook een bekende naam binnen de (Nederlandse) connemara wereld. Brimstone is een keurhengst, net zoals vader Diplomat zelf. Moeders moeder is een van de Leliaard pony: een zeer bekende fokkerij binnen het Nederlandse Connemara Stamboek. Wat is de stamboom naam van jouw hengst? Dan kan ik kijken of hij als veulen in Nederland op de keuring is geweest.

En pas maar op met het in aanraking komen met dit ras... Voor je het weet wil je nooit meer anders!
( ik begon in 2010 met 1 ruin... en kocht begin 2011 rory rapunzel, met de bedoeling op termijn met haar te gaan fokken)

En even voor de leuk:

De volwassen valk is mijn ruin Jou-Jou ( Pattys Sweet Masquerade), het blauwschimmelveulen is mijn Rory Rapunzel ( roepnaam Punzel ), het valkschimmelveulentje is haar hier logerende halfzusje Rory Pandora ( is nu weer terug naar haar fokker) en de volwassen schimmel is Marissa, de pony van mijn vriendin, papierloos, maar we verdenken haar ook van het nodige connemara bloed.

Leuk filmpje <3
Heb je pb gestuurd.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:09

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:39

Volgens mij moesten de inschrijfformulieren vandaag binnen zijn :=