riagr schreef:Moeders vader geeft naar wat ik gehoord heb goede nakomelingen, en vader van moeders moeder (Brimstone) is ook een bekende naam binnen de (Nederlandse) connemara wereld. Brimstone is een keurhengst, net zoals vader Diplomat zelf. Moeders moeder is een van de Leliaard pony: een zeer bekende fokkerij binnen het Nederlandse Connemara Stamboek. Wat is de stamboom naam van jouw hengst? Dan kan ik kijken of hij als veulen in Nederland op de keuring is geweest.
En pas maar op met het in aanraking komen met dit ras... Voor je het weet wil je nooit meer anders!
( ik begon in 2010 met 1 ruin... en kocht begin 2011 rory rapunzel, met de bedoeling op termijn met haar te gaan fokken)
En even voor de leuk:
De volwassen valk is mijn ruin Jou-Jou ( Pattys Sweet Masquerade), het blauwschimmelveulen is mijn Rory Rapunzel ( roepnaam Punzel ), het valkschimmelveulentje is haar hier logerende halfzusje Rory Pandora ( is nu weer terug naar haar fokker) en de volwassen schimmel is Marissa, de pony van mijn vriendin, papierloos, maar we verdenken haar ook van het nodige connemara bloed.
Leuk filmpje
Heb je pb gestuurd.