niet te vinden????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Auks

niet te vinden????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 20:08

Ik ben al enige tijd op zoek naar een ruitertje voor onze shet.
Heb een advertentie hier en ook op marktplaats.
Tot nu toe 1 reactie, maar daarvan had de moeder geen verstand van pony's en rijden dus die viel af.

Ik vraag me af...
Zou er dan niemand zijn?
Of ben ik te specifiek in wat ik zoek?
Aan de andere kant... Ik wil ook echt een ruitertje wat voldoet aan de eisen...
rond de 6 jaar mag een beetje jonger of ouder maar moet niet te veel afwijken.
Ouder moet verplicht mee.
Etc...
(voor meer info zie adv in mijn onderschrift)

Ik denk dat ik een jong kind veel te bieden heb... het is echt een superleuke en brave shet zonder streken en ze is echt heel veelzijdig.
Een kind wat er rond haar/zijn 6e jaar mee begint kan er toch een jaar of 5 veel plezier van hebben.

Iemand nog tips? moet ik iets uit de advertentie halen? of juist toevoegen?

Aukje

D__S

Re: niet te vinden????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:13

ik zou het niet weten, maar misschien erbij schrijven hoeveel de vergoeding ongeveer bedraagt (zodat de ouders weten wat het hun ongeveer zal kosten)

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:12

Ik denk dat je wel te specifiek bent.
Zou zowiezo wat losser zijn qua leeftijd, niet zo vasthouden aan dat het een 6-jarige moet zijn, dat ze ook wat ouder kunnen zijn. Een 8-jarige die bijv. klein voor de leeftijd is kan alsnog ook een lange tijd van een shet genieten. (zou dan ook eerder vermelden vanaf 6 jaar, dan dat ze ong. 6 jaar moeten zijn)

Verder denk dat het een groot struikelblok is dat de ouders verstand van paarden moet hebben. Daarmee mis je een grote groep potentiele kids die wel een verzorgpony zouden willen maar waarvan de ouders geen verstand van paarden hebben. Die groep zal jou advertentie wegklikken en verder kijken.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:12

Ik heb hier 2 meisjes van 10 jaar, beide zijn klein voor hun leeftijd. Ze passen nog prima op mijn shet van 1 meter hoog. Ga dus inderdaad niet al te veel op leeftijd af, je zult ze echt per persoon moeten beoordelen om het zeker te weten.

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:21

De meningen zijn verdeeld over het wel of geen vergoeding vragen. Ik vind zelf, persoonlijk, niet dat je geld zou moeten vragen, omdat het ook een shetlander is en eigenlijk (eerlijk) alleen maar hobbelen is. Ik snap wel dat er mensen zijn die er geld voor vragen, maar meestal is dat voor paarden waarmee ze wedstrijden kunnen rijden, buitenrijden etc. Maar omdat het ruitertje ook maar 6 mag zijn, zal die niet heel veel kunnen doen..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:27

Volgens mij is het heel simpel. Jonge kinderen die willen rijden en ouders hebben die ze daarbij kunnen begeleiden hebben doorgaans een eigen pony, of in ieder geval een plek waar ze kunnen rijden. Jonge kinderen waarvan de ouders ze niet kunnen begeleiden zoeken geen verzorgpony. Beide gevallen vallen dus af. Blijft over de 'uitzonderingen' waarin jij op zoek bent...

Kan je niet een oudere verzorgster zoeken die met je pony gaat mennen of lange teugelen?

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:28

Is er dan geen mogelijkheid dat je er zelf bij bent ipv de ouder?

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 01:12

Elinexx schreef:
Is er dan geen mogelijkheid dat je er zelf bij bent ipv de ouder?

Nee, daar heb ik geen tijd voor. Daarnaast wil ik geen gratis kinderoppas zijn. Dat heb ik al eens eerder gedaan. Daar werd ik niet blij van.

Er komt vast wel iemand......

MyNameIs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:16

Ik denk inderdaad ook dat je je zoekactie beperkt met al je wensen/'eisen'. Ik ga mee met bovenstaande reacties, waarom niet iemand die het leuk lijkt om met je shetlander te gaan mennen? Lange lijnen, lange teugels? Een vergoeding vind ik in dezen ook wat teveel gevraagd, maar dat is natuurlijk geheel aan jou..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:13

Ik heb pony's t/m ZZ nivo in de aanbieding voor de jeugd om mee te rijden en stel weinig eisen behalve er op passen of er achter willen zitten en willen leren.

En zelfs dat is niet te vinden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:18

Je moet geduld hebben, het is mij tot nu toe altijd gelukt om kleine kids te vinden die nog op de shet passen. Maar ik heb wel goed moeten zoeken.

Maar wil je zo'n kind wel onder toezicht van ouders laten rijden? Meeste ouders hebben niet veel ervaring met paarden en als eigenaar ben je toch zelf verantwoordelijk. Om die reden ben ik er wel altijd zelf bij.

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 08:10

Ik denk ik zal even reageren op een aantal opmerkingen. De leeftijd die ik aangeef, inderdaad een kleine 8 jarige zou ook kunnen, misschien moet ik dat even aanpassen. Maar dat een 6 jarige er bijna niks mee kan ben ik het niet mee eens. Juist een jonger kind/klein genoeg in ieder geval kan heel veel met ons shetje. Omdat ze zo braaf is kan zo'n kind juist de basis en het vertrouwen heel goed leren.

De vergoeding die hou ik wel vast. Daar heb ik juist bewust voor gekozen. Ik wil daarmee zorgen voor een iets gemotiveerder reactie. Als iemand een vergoeding moet geven is die persoon ook gemotiveerder om te blijven komen. Als je er niks voor hoeft te betalen dan ga je ook makkelijker gewoon 2 weken even niet ofzo.

Daarnaast vind ik dat ze er veel voor terug krijgen. Namelijk bijna de volledige beschikking over ons pony. Het is bijna alsof het een eigen pony is. Als het ruitertje verder is mag hij/zij zelfs op wedstrijd, en evt met mij een bosritje maken etc. En een buiten en binnenbak....

Het is ook niet een erg hoge vergoeding, ik spaar deze gewoon op voor evt medische kosten voor de shet ik hoef er niet rijk van te worden.

Zonder toezicht laten rijden, tsja natuurlijk zullen we eerst wel begeleiden en dingen samen op gang brengen, maar wie weet is er wel een moeder die vroeger zelf ook gereden heeft, nou dan komt het vast goed.

Het is nu nog voorjaar dus wellicht krijgt er straks wel iemand de kriebels en reageert deze ;-)