goed voor de keuring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo20

goed voor de keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 23:07

haaii, ik wil mischien de shetlander van mijn zusje overkopen, zodat ik ermee naar de keuring kan.
maar ik wou eerst even weten of hij wel de goede afstamming enz.. heeft.

naam: Dabo v.d Beekhoeve
geslacht: hengst
geboortedatum: 02-06-2010
ras: shetlander
schofthoogte: rond de 73 cm
lengte van zijn manen: rond de 47 cm
primering: geen
vader: Fandor v. Kairos
moeder: Akelei v.d Beekhoeve
moeders vader: Lythwood Shamrock
stamboek: NSPS

hij heeft een NSPS paspoort en een veulenboek( dat gele papier met de stamboom en primering achterin het paspoort)

hier een paar fotos, ze zijn nog een beetje onduidelijk dus ik zal morgen even betere fotos maken van zijn bouw en gangen.
Afbeelding

xxx Amigo20

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:09

Wil je hem hengst houden of ruinen?

[edit] Je kunt er natuurlijk altijd mee naar de keuring gaan. t/m 2 jaar als hengst, als 3 jarige zou je het op de hengstenkeuring kunnen proberen en daarna evt. als ruin.

Amigo20

Re: goed voor de keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 23:15

het liefst wil ik hem wel hengst houden ja, hij gedraagt zich ook netjes, en heb er geen last van, me zusje kan er ook zo mee weglopen :)

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 00:41

ik zal morgen fotos maken, zal ik ook een filmpje van zijn gangen maken?

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 21:31

ik heb hier nog even wat info over de ouders

moeder:
sorry, kon alleen deze tekst vinden
Akelei v.d. BeekhoeveAlelei ist eine schöne harmonische Scheckstute mit einem kleinen Kopf und wunderschönen Augen.Neben Ihren eleganten Gängen hat sie auch noch einen spitzen Karakter .
Rappscheckstute geb.09.05.2007

Stm:86 cm

Vater: Lythwood Shamrock
Fohlenpremie
enterpremie
foto 1
foto 2

vader:
dit kon ik vinden over zijn vader
Fandor van Kairos

Een vos met een stokmaat van 84 cm.

Als vader staat de best fokkende Allright van Spuitjesdom te boek. Moeder van Fandor is Claudia uit de Polder.

Op basis van zijn fokresultaten is Fandor definitief goedgekeurd!

Een van zijn mooie resultaten is dat Fandor in 2008 en 2009 de mini-erekampioen heeft geleverd op de keuring in Roggel-Zuid!
Ook in Marieënheem werd er weer een dochter van hem bekroond met een 1e premie.

Informatie dekgeld op aanvraag.

1 x premiehengst
4 x 2e premie

foto 1

WendyShet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:28

Je kan naar de premie keuring gaan. Hij wordt dit jaar 2 dus is dit zijn laatste jaar voor de premie keuring.
Ben je lid van het stamboek? Je moet wel lid zijn om naar de keuring te kunnen en de pony moet op jou naam staan.

Ik ben in 2011 met mijn twee jarige hengst naar de premie keuring gegaan. Hij kreeg ze Twenter premie niet: hij was aan de magere kant en miste daardoor wat ontwikkeling. Ik was de enige met een twee jarige hengst. Eigenlijk de enige met een hengst met de hengstveulens niet meegeteld :')

Je kan het altijd proberen maar wil je die moeite er voor doen.. Als je hem hengst wil laten kunnen je het altijd proberen. Mijn hengst blijft ook hengst en gaat in mei voor de stamboekopname. Hij wordt in mei 3 jaar. Mijn pony heeft een goede afstamming maar dat wil niet zeggen dat hij zelf ook goed is maar ik vond de premie keuring ook een goede ervaring voor mijn pony. Hij was ontzettend rustig in het bij zijn van al die merries.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 13:11

Afgezien van bouw etc (want daar heb ik met Shetlanders echt geen kaas van gegeten) is mijn ervaring wel dat het prettig is om eerst een ''makkelijke'' keuring mee te pakken. Zeker die jonkies vinden het soms best spannend en als je er zelf niet zo veel ervaring mee hebt is het alleen maar fijn om ook voor jezelf een keer te proberen.
Mn Welsh heb ik ook eerst meegenomen naar een wat minder prestigieuze keuring en ben heel blij dat ik dat heb gedaan, want tóen ontdekte hij ineens hoe het in elkaar stak wat ik hem al maanden probeerde uit te leggen :') Keuring daarna liep ie de sterren van de hemel voor me.
Met Umoyax wil ik ook eerst naar een amateurskeuring, is ook het type paard dat dat even nodig kan hebben.

Dus afgaande op wat er hierboven ook wordt gezegd; zou zéker eerst naar een premiekeuring gaan voordat je de HK gaat proberen :)

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 23:42

Wat is de laatst behaalde premie van akelei? Verder wacht ik even wat recentere fotos af, neem aan dat dezefotos van vorig jaar zijn, hij toont nl. erg jeugdig voor een (bijna) 2 jarige. Vaders kant is prima op papier.

monique_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:24

Ik heb ook een zoon van Lythwood, exact hetzelfde hoofdje! Leuk om te zien!

Amigo20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 04:04

wauw oud topic :D
zijn idd geen recente fotos toen was ie een jaartje denk ik sommige miss jonger :)
keuring zit er voorlopig niet in, hij is een tijdje terug zwaar hoefbevangen geraakt, staat nu nog steeds niet recht op zn beentjes, is een beetje aan de magere kant aangezien de haf hem steeds wegduwde bij het eten :n (hij staat nu apart met een andere mini) ben al blij als ie weer helemaal recht op zn beentjes staat