vraagje over indoor Maren-Kessel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

vraagje over indoor Maren-Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 17:19

Wat is het verschil eigenlijk tussen de lead rein nuttigheidstesten en de lead rein gymkhana?

Ik zag de vorige keer voor de kleintjes het parcours met de pionnen en autobanden, maar wat doen ze bij de gymkhana precies?

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:41

De gymkhana's zijn een soort wedstrijdjes tegen elkaar. Je gaat dan met 3 of 4 pony's tegelijk de bak in en iedereen heeft zijn eigen baan (gewoon pionnen in een rechte rij). Je gaat dan verschillende spellen doen, je moet bijvoorbeeld heen slalommen, bij de achterste pion afstappen en terug hinkelen. Dit gaat dus puur op snelheid.

De nuttigheidstest is echt een parcours die je alleen moet doen en daarbij gaat het om de rijkunsten van de ruiter/amazone.

Leuk dat je erover nadenkt om te komen, het is echt een hele leuke wedstrijddag! :D

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 18:48

Dank je!

Mijn zoontje wil graag mee doen met zijn pony, en dat lijkt mij ook erg leuk :)

Is 5 jaar niet te klein voor gymkhana? Of doen ze dan ook echt dezelfde leeftijden bij elkaar zetten?

Marive

Re: vraagje over indoor Maren-Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:16

Bij de lead rein gymkhana's zit je met kinderen t/m 8 jaar, ik weet niet in hoeverre ze ernaar kijken met leeftijden bij elkaar zetten. Je kan denk ik wel meedoen hoor, of je dan zal winnen is dan wel een tweede natuurlijk, maargoed ik denk dat het daar ook niet echt om zal gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:19

Wanneer is dit en is dit alleen voor nsps pony's?

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:24

Het is op 31 maart.

Het hoeft niet perse een stamboekpony te zijn, maar wel echt een shetlander. (Dus je hoeft bij wijze van spreke niet met een appaloosa van 1.15m aan te komen ;) ) Voor de rest doen ze niet zo heel moeilijk.

http://www.nsps.nl/ACTIVITEITEN/Agendae ... fault.aspx Als je hier even naar beneden scrolt naar 31 maart vind je het vraagprogramma :)

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 22:30

Het zal voor ons inderdaad belangrijker zijn om mee te doen, aangezien het de eerste keer wordt dat hij een wedstrijdje zal gaan doen. Dus dat is op zich al spannend natuurlijk :)
Maar dan kunnen we allebei eens ervaren hoe dat gaat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:43

Dank voor de link. Ik ben geen lid van het nsps, en pony is geschoren, zijn dat problemen?

Marive

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:46

Weet niet of je lid moet zijn, volgens mij niet. Maar als je het zeker wil weten kan je het beste even mailen of bellen naar degene die onderaan op het vraagprogramma staat :)

Geschoren zien ze liever niet, je mag wel meedoen maar als je meedoet aan een dressuurproef kan het zijn dat je dan strafpunten krijgt op de verzorging.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:20

Marive schreef:
Het is op 31 maart.

Het hoeft niet perse een stamboekpony te zijn, maar wel echt een shetlander. (Dus je hoeft bij wijze van spreke niet met een appaloosa van 1.15m aan te komen ;) ) Voor de rest doen ze niet zo heel moeilijk.

Met een shet van 1.15 maak je nog wel een kans :) maar met stippelponys geen schijn van :D
Net als kromme dwergen enzo, zijn ook niet welkom :)
Lid van het stamboek hoeft geloof ik niet, wel moet je pony netjes geent zijn e.d.

Geschoren ponys krijgen meestal minder punten op de verzorging. Vlechten, opscheren e.d. ook allemaal :)
Ze zien het liefste ponys die voldoen aan het rasstandaard.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 19:36

Wij doen mee :)

Spannend, het wordt de eerste keer voor mijn zoontje. Ben benieuwd hoe hij het vindt!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:44

Leuk dat jullie meedoen!
Lid hoeft niet. Maar je pony moet er idd wel uit zien als een shetlander :P