prijzen friese paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chloe234

prijzen friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 15:54

Hallo
voor mijn opleiding zoek ik uit hoe het friesch paarden stamboek in elkaar steekt.

Nu wordt er gevraagd hoe de prijzen van veulens en volwassen gebruikspaarden ligt. Wie weet een beetje hoe dit zit en kan mij hierbij helpen? Ik weet dat het lastig is en dat het aan niveau en leeftijd ligt, maar het gaat om vergelijking met de prijzen van andere rassen. het gaat om een globaal beeld

Hoor het graag!

suzanneteje

Re: prijzen friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:04

misschien is het handig om wat meer informatie te geven.
waar ben je precies naar op zoek?
Ben je hierbij op zoek naar de aanschafwaarde van een fries?

Chloe234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 16:07

Ik ben inderdaad op zoek naar de verkoopprijzen.
Voor hoeveel geld worden veulens verkocht. En voor hoeveel geld kun je een volwassen fries aanschaffen. Ik weet dat het lastig ligt, omdat er in friezen ook veel verschil zit , maar het gaat erom of het in vergelijking met andere rassen bijvoorbeeld dure paarden zijn of juist niet.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:13

Friezen zijn in vergelijking met andere rassen vaak erg duur. Hoe dit precies komt weet ik niet.

Voor een volwassen fries betaal je al gauw 5000 euro.
De mijne hebben we destijds gekocht als 3-jarige met een 2e premie voor 2500 euro, maar zij heeft wit op een been en ze mag dus niet als fokmerrie gebruikt worden. Anders was ze ook het dubbele waard geweest waarschijnlijk.

De prijs hangt meestal af van de resultaten op keuringen. Veulens kunnen premies halen, 1e premie is het best. Later kunnen ze ook preferent en ster worden, maar hier heb ik geen verstand van...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:15

Heb veulens tk gezien voor 1500 met papier...........

suzanneteje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:15

misschien is het een idee om te beginnen met kijken op marktplaats, weet niet wat hier aangeboden staat maar er staan vast friese paarden op waarbij de prijs is vermeld...
Op dit moment heb ik namelijk geen idee wat zo'n paard oplevert/kost omdat de prijzen flink zijn ingestort!
Ze klagen hier in de omgeving wel dat je het dekgeld wat je hebt betaald om een veulen te fokken bijna niet meer uit de prijs van het veulen terug krijgt (hoop dat je nog snapt wat ik bedoel want het is niet geheel juist omschreven volgends mij(A))

Als je op dit moment 5000 euro voor een volwassen fries paard krijgt heb je het knap voor elkaar want dan moet ie toch wel redelijk uniek zijn.

Chloe234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 16:19

ik ga inderdaad ook even op marktplaats zoeken, bedankt voor de reacties!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:21

De goede knappe friezen gaan nog steeds de deur uit voor flinke bedragen, zeker in vergelijking met andere rassen.

Als jij een fries met een vol papier hebt betaal je meer dan een fries met een 'gat in het papier' dus als er in de moederlijn een merrie zit die niet minimaal ster is.
Ook heeft het inteeltpercentage invloed op de prijs.
Verder natuurlijk ook de afstamming, predikaten, sportprestaties, leeftijd en veelzijdigheid.

Je kunt op MP kijken wat ze gemiddeld vragen voor een fries.
Al moet ik zeggen dat mijn fries niet voor het gemiddelde van MP weggaat :=

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:37

Een vriendin heeft een fries, stermerrie, super papieren, alles erop en eraan. De top van de top, 8 jaar.. 34.000 euro
(Ik schrok echt, want ze vertelde me wat het paardje allemaal had aan papieren enzo, ik schatte de prijs tussen 8 en 10.000 euro). Ben alleen vergeten wat het allemaal was, maar in iedergeval een hoop en overal de beste in..

Yris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:19

"t is net wat je zoekt.... ik had mazzel.
2500 euro, 4 jaar, licht ingereden 3e premie.

Maar zeker een mooi beestje... maar Z dresuur zal het nooit worden!

Voor een 'sport' Fries betaal je toch wel minimaal 5000 euro!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:55

F-AM --> BKR

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:08

ik heb een leuke merrie gezien, 4 jaar oud vraagprijs 9.000,00 euro
Maar ik denk dat je vanaf 5.000,00 euro een leuk volwassen paard zou moeten kunnen kopen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:11

Wij hebben destijds, toen ze nog een veulen was, alweer bijna 6 jaar geleden, 2500 euro betaald voor onze merrie met tweede premie.

anais

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:16

In oktober 2011 voor mijn drachtige stamboekmerrie € 4000,- betaald. Komt uit super merrielijn. Moeder Ster + m2 dress. MM. ster, dubbelpref, sport, MMM, ster, prestatie. Lijntje waaruit ook een Preferente dekhengst uit is gefokt. Merrie is goed bereden, maar door tijdgebrek op dat moment weinig gebruikt.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 18:28

Renate94 schreef:
Ik ben inderdaad op zoek naar de verkoopprijzen.
Voor hoeveel geld worden veulens verkocht. En voor hoeveel geld kun je een volwassen fries aanschaffen. Ik weet dat het lastig ligt, omdat er in friezen ook veel verschil zit , maar het gaat erom of het in vergelijking met andere rassen bijvoorbeeld dure paarden zijn of juist niet.

Ik heb een veulen te koop voor 2.200,00 euro (uit een merrie met vol papier)
tevens 3/4 jarigen te koop een prijs voor hen is 5.000,00 / 6000,00 euro
www.fanerberveld.nl