[TI] Vreemd persoon bij tinker gesignaleerd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oker

Vreemd persoon bij tinker gesignaleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 12:48

Hallo allemaal,

Een beetje vreemde titel misschien, maar ik wil toch mijn verhaal even kwijt.

Zondag 26-02-2012 was ik bij onze shetjes en onze Tinker kruising.
Komt er aan de andere kant van de sloot een man aan in een trainingspak met een fototoestel. Dit tussen huizen in aan de achterkant van de huizen dus.
Eerst kijkt hij of hij niemand ziet en dan richt hij zijn camera op onze Tinker.
Dan ziet hij mij en gaat hij een beetje staan dralen en doen en maakt hij foto's van de eendjes in de sloot... :?
Dus ik blijf hem aankijken en dan uiteindelijk schiet hij toch nog een paar foto's van mijn paardje. Enkel van de Tinker niet van de shetjes.
Door de flits schrikt onze Tinker en rent op mij af en de man rent hard weg.

Ik vond het heel erg vreemd, en de man was duidelijk zeer geinteresseerd in mijn paard.
En schrok toen hij mij zag staan. We hebben extra sloten op de hekken bij de weide gedaan, maar toch.

Ik wilde het graag met jullie delen.
Het hoeft niks te betekenen, maar het voelde niet goed.

Dit was in Vlissingen, Zeeland.

Dus bij deze!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:54

Wonen er geen mensen tegen over je land?
Misschien even hier en daar door geven, zodat ze je paard in de gaten kunnen houden.

Je weet het maar nooit!

goldyloveyou

Re: Vreemd persoon bij tinker gesignaleerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:58

raar, zou het idd even tegen de omwonenden zeggen of ze op willen letten.
voor de rest kan het ook gewoon interesse zijn,maar zoals je al omschrijft kwam hij erg vaag over. is de tinker bij jou geboren? misschien kent hij de tinker oid.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:02

Hoi TS,

Klinkt heel naar allemaal! Misschien kun je eens zelf foto's van hem gaan maken zodat je dat kunt laten zien. Misschien kun je inderdaad iemand van dichtbij op de hoogte brengen, en als het aan blijft houden moet je eens naar die man toe gaan. Wij hebben een boerderij en regelmatig worden daar foto's van gemaakt voor een blad\boek over boerderijen. Misschien is het zoiets, probeer dat te vragen.
En als je niet durft (wat ik me goed kan voorstellen) neem je een ander mee die wél durft.

Succes, en hou je ons op de hoogte?!
Groetjes!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:30

Stel de politie ook even in kennis. Het is maar dat zij het weten wat er speelt en bij een belletje dat ze allert reageren op trailers etc.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:19

Misschien gewoon een verlegen man je die paard erg mooi vond en er foto's van wilde?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:20

Laat me raden, het was je verloren zoon :')

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:24

Hobby / natuur fotograaf??

Zorg er anders voor dat je daar niet alleen bent. Desnoods als je het echt niet vertrouwt .. camera ophangen... :) Wel heel rigoreus hoor.. maar tis eeen optie!

Succes!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:25

knetterhard schreef:
Laat me raden, het was je verloren zoon :')

:') _O-

Ik denk ook dat het iemand was die jouw paard gewoon heel mooi vond.. Als hij hem wil stelen, had hij hem allang meegenomen :)

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:40

Citaat:
:') _O-

Ik denk ook dat het iemand was die jouw paard gewoon heel mooi vond.. Als hij hem wil stelen, had hij hem allang meegenomen :)

hahaha true! :)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:06

Ik heb hier meer van gehoord , alleen dat waren buitenlanders ....
En reden met een trailer rond .....

Maar in jouw geval lijkt het me dat hij jouw paard erg mooi vond ? Sprak hij je niet aan , om te vragen of hij een foto mocht maken ?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:12

ShauniBef schreef:

Of ze zorgen dat ze eerst een klant hebben voor ze hem weg halen... Ik zou er ook niet zo gerust op zijn, hoor, vooral als ze een beetje afgelegen staan.

oker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 16:28

Bedankt voor de reacties allemaal!

Natuurlijk weet ik niet of hij echt wel kwaad wil doen zeg maar.
Maar het was gewoon erg vreemd en hij rende ook gelijk weg toen hij uiteindelijk toch de foto's had genomen. Nadat de eendjes er op waren gezet???!
Het was (zover ik natuurlijk kan beoordelen) een man van buitenlandse komaf. Roemeens/russisch of iets dergelijks. En hij heeft niks gevraagd of wat dan ook.

Mensen in de omgeving zijn ondertussen geinformeerd. Er grenzen veel huizen met hun achtertuin aan de sloot, en deze letten vaak wel op. Maar ja 's nachts is het toch een ander verhaal he...
Er zit een extra slot op met een alarm van 120 decibel!
Ik weet wel dat als men hem toch wil stelen dan houdt bijna niks ze tegen, maar toch.

Het zat me in ieder geval niet lekker, en ik hou jullie op de hoogte als er meer te melden valt!
Wat ik natuurlijk niet hoop!
Hopelijk was het een man die gewoon helemaal weg was van onze kanjer!

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:15

Ja kan inderdaad wel schrikken zijn, soms als ik op de weide ben (maar vaak beetje uit het zicht) dan zie ik ook soms auto's traag voorbij rijden en dan nadien komen ze uit de andere richting nog eens of dan stoppen ze voor de weide (zelfs al enkele keren gehad vroeger als ik met de fiets ging en die dus niet zichtbaar stond opgesteld dat ze gewoon op mijn oprit enkele minuten kwamen staan)

Maarja voor hetzelfde geld zijn ze verkeerd gereden of hebben ze telefoon of ...
Dus zo erg veel zorgen maak ik me daar niet om en als ik het toch niet betrouw dan ga ik in het zicht staan, kijk lange tijd en probeer dan ook de auto en nr plaat te onthouden.

Heb ook al wel eens gehad dat er mensen gewoon foto's komen maken maar als ze mij dan zien dan vragen ze dat normaal ook wel en heb zo ooit iemand in de weide gelaten, die dame deed in avondschool blijkbaar fotografie en die heeft me nadien zelfs de foto's doorgemaild :p

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:52

Heej Oker,

Ik woon zelf ook in Vlissingen, staat je Tink toevallig in de wijk Papagaaienburg of niet?:).
Zo aan je verhaal te lezen klinkt het bekend de plek, maar is niet zeker..
Mocht dit nou zo zijn, dan zal ik ook eens opletten woon zelf in de wijk en loop vaak met mn hondje langs ( als het die wei is die wei dus). hihi;)..
Let me know!

Groetjes Heid

oker schreef:
Bedankt voor de reacties allemaal!

Natuurlijk weet ik niet of hij echt wel kwaad wil doen zeg maar.
Maar het was gewoon erg vreemd en hij rende ook gelijk weg toen hij uiteindelijk toch de foto's had genomen. Nadat de eendjes er op waren gezet???!
Het was (zover ik natuurlijk kan beoordelen) een man van buitenlandse komaf. Roemeens/russisch of iets dergelijks. En hij heeft niks gevraagd of wat dan ook.

Mensen in de omgeving zijn ondertussen geinformeerd. Er grenzen veel huizen met hun achtertuin aan de sloot, en deze letten vaak wel op. Maar ja 's nachts is het toch een ander verhaal he...
Er zit een extra slot op met een alarm van 120 decibel!
Ik weet wel dat als men hem toch wil stelen dan houdt bijna niks ze tegen, maar toch.

Het zat me in ieder geval niet lekker, en ik hou jullie op de hoogte als er meer te melden valt!
Wat ik natuurlijk niet hoop!
Hopelijk was het een man die gewoon helemaal weg was van onze kanjer!

oker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 16:29

@ TinkerMarley!

Yep dat is de plek! Hahaha!

Zou heel fijn wezen een extra oplettend oog! Thanx alvast.

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:40

Whaha wat ken ik de wijk toch goed he:P.. leuk paardje trouwens:) van de week ff geaaid;)..
Doe ik!, hou ook niet zo van vreemde snuiters bij dieren en al helemaal niet bij paarden;)..

Graag gedaan!:)

oker schreef:
@ TinkerMarley!

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:41

Rond 7uur vanavond kwam er iemand op de fiets richting het bruggetje (wijkkant).. en die fietste voorbij en terwijl die dat deed scheen hij op de Tinker, ik weet niet of het 1 van jullie was:) of iemand die het leuk vond om het paardje te pesten? maar het paardje zelf vond het niet zo geslaagd rende weg.. ( liep er met mn buurman onze woefies uitlaten:))..
Weet ook niet wie zn baasje is, anders kwam ik het wel ff melden:)..
Savond is het zowieso niet echt geweldig om je paard daar te hebben lijkt mij, er lopen veel mensen langs en je weet nooit wie of er wat geeft en hoeveel ze je paardje geven.Lijkt mij eng!.. misschien idee om dat prikdraad of weet niet wat het is, wat meer van het hek af te zetten? zodat de paardjes niet naar het hek kunnen en er dus niemand bij kan?..
Wil me er absoluut niet mee bemoeien maar zou het zo zonden vinden als het een keer fout gaat toch?:(.. zijn zulke scheetjes die daar staan:)..

Groetjesss!!

TinkerMarley schreef:
Whaha wat ken ik de wijk toch goed he:P.. leuk paardje trouwens:) van de week ff geaaid;)..
Doe ik!, hou ook niet zo van vreemde snuiters bij dieren en al helemaal niet bij paarden;)..

Graag gedaan!:)

oker schreef:
@ TinkerMarley!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:46

Jeetje wat bizar inderdaad!

Onze paarden worden heel erg goed in de smiezen gehouden maar ik ben er al nooit gerust op als er iemand bij het hek staat te dralen, je hoort van die rare dingen...

Goed in de gaten houden en idd desnoods in elk geval melding van maken bij de politie!

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:48

Inderdaad voorkomen is beter als genezen zeg ik dan altijd maar!

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:56

Klopt, nja zoals ik al zei, die persoon om 19.00uur weet ik niet of dat het baasje was die er heen ging of gewoon een pestkop, je weet het gewoon nooit, das het nadeel als ze een stukje in een woonwijk staan( geld overal wel wat betreft woonwijken) want je weet gewoon niet wat er komt, voor mijn paardje moet ik wel een eindje rijden, maar daar staat ie rustig, en goed bewaakt:)..

Vind het overgens wel gezellig die paardjes hier in de wijk, hihi altijd ff flamen als ik met mn hondje voorbij kom wandelen zo paar keer op een dag :D ..

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:23

misschien nog niet te druk maken. Hier krijg ik wel eens foto's in de bus van de buren dat heb je als ze naast een bejaardenhuis staan. Wel altijd mensen wat zijn voordeel en zijn nadeel heeft.

Je zou voor de veiligheid dubbel hek kunnen neerzetten zoals tinkermarley ook zegt dan kunnen ze iedergeval niet meer zo makkelijk wat geven of aanhalen.

Veel mensen vinden het ook lastig om te vragen of ze foto's mogen maken. De meeste mensen weten hier dat ik het niet erg vindt en als ik er ben mogen ze zelfs de wei in als ik tijd heb dan worden ze ook wat losser.

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:47

Klopt wat je zegt! ik heb ook meerdere malen gehad dat ik met mn tink op buitenrit was en er mensen waren die fotos moesten maken zonder te vragen:).. heb ook meerdere keren gehad dat het wel gevraagd was, meestal buitenlandse mensen, vanwege die snor en giga sokken vonden ze hem wel heel bijzonder, en moesten ze een foto voor mee naar huis hebben..
Maar ik ben er niet altijd gerust op hoor, want je hoort zulke rare verhalen tegenwoordig!..

momo_lover schreef:
misschien nog niet te druk maken. Hier krijg ik wel eens foto's in de bus van de buren dat heb je als ze naast een bejaardenhuis staan. Wel altijd mensen wat zijn voordeel en zijn nadeel heeft.

Je zou voor de veiligheid dubbel hek kunnen neerzetten zoals tinkermarley ook zegt dan kunnen ze iedergeval niet meer zo makkelijk wat geven of aanhalen.

Veel mensen vinden het ook lastig om te vragen of ze foto's mogen maken. De meeste mensen weten hier dat ik het niet erg vindt en als ik er ben mogen ze zelfs de wei in als ik tijd heb dan worden ze ook wat losser.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 21:53

je hoort veel maar heb nog nooit gehoord dat er daadwerkelijk paarden zijn gestolen uit een weide.
Dit topic is van vorig jaar toen werden er ook veel paarden ect. op de foto gezet en bekeken.
[TI] Tinker rovers...

TinkerMarley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:00

klopt!. dit gebeurd helaas iedere jaar wel!, bij ons waren ze ook vorig jaar langs geweest, kwamen vragen of ie te koop was!, pff hoe ze ons vonden i dont know want die van ons staan in een dorpje waar je echt moet weten dat er paarden staan maar affijn.. maar toen ze hoorde dat ie geen hengst was, waren ze niet meer geinstresseert!, wilde graag met hem gaan dekken om die Snor en sokken door te fokken :( .. geen haar op mn hoofd dat hij ooit weg gaat! Tenzij hij overleid |( .... Waren ook buitenlanders, strak in pak!.

Maarja dit gebeurd ieder jaar, daarom is goede beveiliging ook zo belangrijk! en dat ze een beetje van de mensen vandaan staan:)..
Je weet het nooit.. gebeuren rare dingen op onze wereld tegewoordig niet?:)

momo_lover schreef:
je hoort veel maar heb nog nooit gehoord dat er daadwerkelijk paarden zijn gestolen uit een weide.
Dit topic is van vorig jaar toen werden er ook veel paarden ect. op de foto gezet en bekeken.
[TI] Tinker rovers...